• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Jag ska till Bromma och dema för kund på måndag och sitter här och läser på mina slider. Boring! Att göra slider och att hålla demo är kul men att plugga på sliderna en extra gång är tråkigt (typ kunna svara på alla detaljer om det som står på dem).

koko: jag misstänkte att du skulle trigga på den t-shirten! Precis min humor "loading..." Fniss!

• MSW

Gick ut och gick en sväng med A innan för att han skulle sova, och träffade på grannen, visade sig att det varit inbrott hos ett par olika grannar i natt! Lite lagom otäckt! Sen pratade hon på i en halvtimme ungefär, så jag blev alldeles trött i huvudet (och öronen) innan jag kom där i från!

• Piggelin1

Men Telis - man lägger ju in viktga saker som man måste komma ihåg i outlook Detta slår ju typ allt i viktighetsväg just nu!

Telis - jag var också förvirrad av vad man fick/inte fick i början, men sen efter ett tag så insåg man att så himla mkt var det ju inte!
    Minns fortfarande en historia som ngn här drog för kanske två år sen, möjligen att ngn sett det på FL. Dvs att ngn skulle bjuda sin gravida väninna på rabarberpaj med vaniljvisp - men rabarber var inte bra av ngn outgrundlig anledning & vaniljvispen, var den verkligen pastöriserad??!
    Precis som Muggles säger - sunt förnuft! Jag fuskade också lite då & då & hade inget dåligt samvete för det. Men är man orolig & mår bäst av att skippa allt "förbjudet", så ska man självklart göra det.

...och så får du bunkra med Billabong mousserande, det enda i vinväg som inte smakar peck.

• Piggelin1

Telis igen - bra att det är i USA ni ska semestera i sommar - då behöver du ju inte dregla efter franska ostar eller italiensk parmaskinka etc. I Amerikat är väl det mesta behandlat/pastöriserat så det skriker om det
    ...och så får ni göra studiebesök på tex Babies'R'Us - det var en upplevelse, vill jag lova

• fru AM

Nenne: gattis till sex befruktade ägg! Som sagt: värsta bästa värphönan!

Telis: i nya numret av ELLE mat & vin finns ett recept på färskpotatisgratäng med brieost - det kan du ju äta om den är tillagad/varm!

Carlsbergs alkoholfria öl är riktigt god förresten!

• Piggelin1

AM - det receptet såg jag också igår! Fast vallmofröna är jag lite tveksam till!

• Telis

Ja gud ja, jag ska verkligen försöka att vara lite balanserad. En kompis ville inte ha hummersoppa för att det var ett par matskedar konjak i (i typ en liter soppa som hade kokat). Så vill jag verkligen inte bli.

• Piggelin1

Japp - den alkoholfira ölen, både Carlsberg & Jever drack jag en hel del av när jag var gravid. Smakade helt OK!

• Telis

Färskpotatis är min andra last! (Eller trettioandra om man räknar med mögelostar, fetaost, tzatziki, saltlakrits, kinapuffar, gruyereost, körsbärssaft, cider och köttbullar ) Den där gratängen låter himmelsk!

Svar på tråden Livets stora och små frågor