• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

Tack för länken MSW...
    Tror ej jag har det...

• BrudSommar2006

Cicci, det var en konstig regel! Att det kan skilja på mellan en dag och en månad!

Iris kommer att få gå kvar 20 timmar i veckan, 9-14 fyra dagar i veckan, 30 är ju jättebra. Annars är det bara 15 timmar i Täby rent generellt.

MSW, ja det blir två katter, tydligen var vi aldrig inte överens utan det var mer fråga om just den katten och att han inte haft tid att fundera över saken ordentligt just då.

Idag skolkar jag från konferensen och sitter på jobbet istället, igår tog det mig två och en halv timme i köerna att ta mig ut till Värmdö. Jag hade ingen lust att sova över heller och det administrativa programmet var helt värdelöst både igår och idag. Mer fråga om att leka lekar och då är jag hellre på jobbet eftersom jag ligger lite efter, har varit sjuk, haft semester, gått kurs och vabbat i usel kombination. Visste ju iofs inte det när jag bokade semestern men hursom.

Bävar för att bli tvungen att berätta på jobbet, jag tycker så synd om dem som blir lite lämnade i sticket. Hade jag blivit gravid bara två månader senare hade det inte varit några problem.

• MSW

BS: Det är juh inte du som behöver lösa jobbsituationen, men det känns juh lättare att gå på föräldraledighet om allt är underkontroll! Men eftersom det var lite sisådär med din ÄL så är det juh tur att du öht blev gravid! Om du tänker på det så kanske det känns lite mindre "taskigt" mot arbetskompisarna...

Skönt att ni aldrig var inte överens om katterna, utan bara lite dålig kommunikation!

• fru AM

Cicci & BS: Hektor kom ju 27 april ... Men vi har faktiskt fått dispens från dumma regeln så Livia får gå full tid hela maj ut (i vårt fall pga mitt kejsarsnitt som gör att jag inte kan hämta henne på dagis eftersom det innebär att jag i s f måste göra tunga lyft)

• MSW

AM: det var juh skönt att det går att få dispens.. Det brukar vara lite stelbent med regler annars...

• Telis

Page, jag vill också vara rödblond! Håller tummarna stenhårt för J!

BS, vad kul att det inte bara blir en katt utan till och med två!

Snaily, oh jag skulle också vilja se en björn (på lite lagom avstånd). Kanske får jag tillfälle i sommar när vi ska till Kalifornien, enligt guideboken så finns det mellan 25000 och 35000 björnar bara i Kalifornien.

Cicci, vad skönt att du fått tid idag. Hoppas att du bara överansträngt dig eller nåt så att det inte är problem med njurarna eller havandeskapsförgiftning.

• _koko_

Nuuuuu äntligen är jag på jobbet, har en god kaffe brevid mig och tänker inte börja jobba förrän jag kommenterat allt jag tänkt kommentera under hela helgen!!!

frejis - Stort grattis till lyckat UL och TJEJEN!!! Säger som övriga, hoppas du kan njuta lite nu. Klappa magen från mig.

Telis - Grattis igen!!!! Kommer säga grattis länge tror jag. Så lustigt också, min sambo reagerade precis likadant på mitt plus (jag sa att det var ett plus och han undrade vad det betydde).

nenne - Grattis igen till dig också!!! Håller tummarna för att många (gärna alla!) är befruktade idag och vill dela sig i lagom takt!!!

fruLlan - Vilka härliga nyheter att roffe vänt sig självmant!! Och ligger på plus i tillväxt också, jätteskönt! Håller annars med telis, jag kommer också skratta så jag kissar på mig (vilket iofs inte säger så mycket nuförtiden om jag är det minsta kissnödig - underskatta inte knipövningar!!!!!), om det tittar ut en tjej.

Cicci - Håller med om att det är sjukt konstiga regler på ert dagis!!

Page - Hoppas verkligen att det bara är seg återhämtning för Js del och att du vänjer dig vid håret. Det tänkta slutresultatet låter iaf jättesnyggt!!

AM - Lunch i veckan? Kom precis på att det bara är i morgon kvar, sen är det ju krihi! Funkar i morgon för dig? Jag ska iofs klippa mig i dina krokar idag kl 13, men tänkte ta en kort lunch på kontoret innan eftersom jag kom så sent till jobbet och tänker gå tidigt...

Ska alla förresten resa bort i helgen? Vi blir hemma eftersom vi äntligen fått vår nya kisse!!! Vilken cirkus det blev kring det!!! Han skulle kommit i fredags, men då hade dottern tydligen bara gråtit och gråtit (katten vi hade tingat var hennes favorit i kullen), så de kom tomhänta och såg ut att skämmas väldigt. Vi blev såklart sjukt besvikna men sa inte så mycket (vad skulle vi säga liksom...), utan satt bara tysta en lång stund efteråt. Sen kollade vi blocket igen och blev ännu mer deprimerade eftersom alla jäkla katter som säljs just nu kostar typ 1500 spänn oavsett ursprung!
    I söndags morse ringde de dock igen och nu fick vi hämta katten?? Vi förstår fortfarande inte vad som hänt, men frågar inte heller, katten bor hos oss nu och är verkligen världens sötaste!!!
    Tycker dock synd om vår gamla katt som håller sig undan och verkar betydligt räddare för nytillskottet än tvärtom...
    Försöker gosa med henne så mycket som möjligt så hon inte ska känna sig helt oönskad och rymma (hon får ju fortfarande gå ut).

BS - Såg annonsen och tänkte att de verkligen var jättesöta! Grattis till katt-kompisen och att det bara var ett missförstånd.

Sen får jag avsluta med ett FÖRLÅT till allt och alla jag glömt att kommentera, jag har läst ikapp i omgångar (även vi hade strulande nät igårkväll, BS), och vet att det var massor mer jag hade tänkt skriva...

• Telis

Jaaa, nenne, hur har det gååååååååååått?!?

Svar på tråden Livets stora och små frågor