• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Page
    Låter faktiskt väldigt traumatiskt med ditt hår också.
    En gång när jag färgade mitt hår hemma fick jag LILA hår (mörklila men ändå). Till och med maken såg att det inte riktigt stämde.

• Page

Jadå, sååå illa är det inte. Jag ska se om jag hittar kamerakabeln.

• Page

Lila hår är snyggt Mrs B!! Det har jag haft flera gånger! Det här är mer ovant.

• snaily

Nenne, ååå vad kul att det gick så bra!! Spännande väntan nu! Vad - och när? - är nästa steg i processen??

Hihi, den där hårfärgen låter intressant Page!

• Frejis

Oj oj Telis, vilka underbara nyheter Superstort grattis till plusset Tjohoj!!!

Jag röstar för en liten kille för din del

Frullan! Grattis till att bebisen har vänt sig, hoppas att den stannar så utan att krångla till det. Jag tror fortfarande att det är en liten tjej, men vi får snart se...

Nenne, femtom ägg, wow! Jättestort grattis och jag håller tummarna för fortsatt process.

Page, hm, ny hårfärg låter som dramatiska förändringar och jag såg nu att det blev lite intressant.
    Skickar en extrakram för det hela med J. Hoppas att det inte alltför allvarligt.

Cicci, att du är så rastlös bebben verkar ju vara envis och trivas i livmodern. Du lyckas kanske tom gå över tiden?

Jag hör definitivt till dem som mår illa, hoppas att du slipper det Telis. Det känns att illamåendet är på väg tillbaka igen, det blir två Postafen om dagen nu. Maken kom nyss hem med ostbågar, det blir nämligen bättre om jag äter lite salt

• Fru E

Page-jag vill med se ditt fiiiiiiiiina hår

Nenne-är det imorgon de för tillbaka ett ägg med?

Frullan-är det stor "risk" att Roff* vänder sig igen?

Hmmm......åker på konferens imorgon och på onsdag men vet inte om jag kan vara utan er så länge

• Fru E

EGO-ännu ingen tant, ömma bröst som varit tecken på tant innan eller annat som tyder på att hon kommer inom de närmsta dagarna bara massa segt (typ ÄL aktigt fast segare yummie va )

• FruCicci

Hej,

Har haft jätte ont i magen sedan 14.00 idag. Känns på höger sida som håll, under revbenen och sen stråöar det som magknip hit och dit över hela magen. Och i skuldrorna nästan... Vad är detta??????????????????????????????????????
    Ringde förlossningen nu för jag tycker inte det är så skönt och var rädd att det är ngt med njurarna, men de sa bara som vanligt att man ska ta 2 alvedon!
    Suck!!!!!!! 2 alvedon, så enkelt att säga!
    GRRRR

Mrs, min förlossning med Victor började med mensvärk mitt i natta med, så det är den jag inväntar nu.

Spännande med 5h hos frissan Page!
    Kort till galleriet nu!

• FruCicci

Spännande EA, du är säkert med i plusvågen nu!

• Page

Cicci, oj, då är det kanske på g?! Japp, 2 alvedon känns som ett hån!

EA, konstigt med slem så nära tant...är du säker på att hon är på ingående?

Vickan, hur går det?

Svar på tråden Livets stora och små frågor