• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Tänker på hur jag satt hemma och hade sån sjuk ångest när jag väntade på telefonsamtalet från CvL... Har för mig att de ringde vid två, och berättade att båda äggen blivit befruktade, så osannolikt och fantastiskt och jag bara satt stilla, med tårar i ögonen, en lång stund efteråt...

• nennesjuttioåtta

hej
    fy fasen vilken nervös morgon - jag har inte kunnat jobba!!
    Vet inte om det är så bra resultat eller inte men de ringde nyss och 6 st blev befruktade och på lördag ska ett av dem in, förhoppningsvis. Fy fan vad jobbigt det är, jag mår illa av nervositet!

Koko
    det var en sjukt söt kisse ni hämtat, konstig procedur men nu är den er iaf.

BS
    Grattis till två katter! Jag hade kunnat ta hela bunten!!

Frejis
    vet inte om jag skrivit det men GRATTIS till fint UL och tjej!!

Page
    Håller tummarna på att J blir bättre snabbt nu och att allt är som det ska!
    Kul med hårfärgen, hahahah jag vill se bild!! på dig!

• nennesjuttioåtta

Telis
    hahaha visste inte om jag skulle messa eller skriva här.

JAaaaaa, Grattis Lappis! *krulltrumpeter*

• _koko_

Åh, nenne, det är väl jättebra resultat? Äh, jag kan inget om sånt, men jag tycker 6 stycken låter väldigt bra. Däremot vet jag precis (som jag nyss skrev), vad du går igenom, jag var inte på jobbet på flera dagar efter äp (både för att jag var så mörbultad efter plocket och för att jag inte kunde koncentrera mig på någonting annat än det som förhoppningsvis var på väg att hända)...

• nennesjuttioåtta

Nancy blir bara mer och mer kelig, men det gör det ju inte lättare att lämna henne på morgonen direkt. Nu trivs hon i kopplet iaf, så det bllir några turer ute. Får se när vi vågar släppa henne helt lös, just nu är hon så in i bängen nyfiken och då lyssnar hon inte alls på oss.

• Telis

nenne, jag tycker att det är bra, i synnerhet om simmarna var lite trötta igår. Och det är ju inte så vanligt att precis alla ägg blir befruktade. Dessutom är det ju skiiiiiiiitbra att dom långtidsodlar dom. Hurrrrrrrra!!!!

• Fru FruLLan

Morrn morrn tjejer

6 stycken befruktade nenne. GRATTIS!!!! och hurra då blir det en bunt iskimåer också va?
    Fasiken vad kul.
    jag förstår dock att du är nervös, snacka om spänning i livet. Önbskar att jag kunde lhålla handen rent fysikst men får göra det lite virtuellt
    puss på dig gumman och hoppas att ni har mycket kul inplanerat fram till lördag så tiden går fort.

Cicci: hur mår du idag? Vilken tid skulle du till läkaren? Jag tror inte du har havandeskapsförgiftning. Min kompis du vet var ju inlagd för det här i januari och hon hade ju inte känt något alls. Men symptomen är ju högt blodtryck och äggviata i urinen. Så det kan de ju kolla snabbt idag på mamma mia.
    Hoppas att det inte är nåt annat trix heller utan bara en liten tjej som sparkar på organen eller så, nåt ofarligt.

BS: gud vilka söta kattungar!

KOkos: hej hjärtat!!!! hade du bisat en bild på er nya kisse? i galleriet?

kängu: ha ha ha tvillingar varav den ena var en katt
    helt ärligt så hoppades en av mina bästa kompisar som inte vill ha några barn att borren skulle komma ut som en kattunge
    jag tror hon missat ett par biologilektioner eller två.

just det cicci: Vilka knäppa regler angående dagis
    det hade jag aldrig hört talas om. Men för vår del spelar det ingen roll. Men vad himla knäppt.

Nu måste jag äta
    puss

• Tinga

Nenne - det låter väl bra med 6 st befruktade ägg. Grattis så långt! Det är väl inte ett dugg konstigt att du har koncentrationsproblem på jobbet; det vore väl snarare konstigt om du var precis som vanligt, med tanke på vad som håller på att hända. Kram på dig!

Telis - vi såg en björn i Yosemite! Man åker buss inom området, och det var från en sådan vi såg björnen, så den var precis mittemellan två "bostadsområden". Efter det såg man verkligen till att följa alla "björnregler" de har i parken.

• _koko_

FruLlan - Det finns en lite halvsuddig bild i galleriet, ska skicka en ny till Telis snart. Nenne har fått en alldeles egen bild, passade på när jag messade och önskade lycka till på äggplocket. Försöker få igång BT på min telefon för att kunna föra över bilderna jag har där till datorn, men det går inte så bra för tillfället...

Åh, muggles, nu kom jag på en grej! Så jäklar rolig t-shirt du länkade till!! Jag beställde en t-shirt till min brorsa därifrån för ett par år sedan, är grymt sugen på att beställa den du länkade till... Nån annan som är lika nördig som jag?

Svar på tråden Livets stora och små frågor