• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Cissi, Page-njaaeeee ingen aning egentligen men dag 28 idag och brukar ligga någonstans kring 30-32 dagar och tror ÄL var kring dag 16 om man räknar slajm och k*thet så hon borde komma denna veckan. Eller så har hon försvunnit ut redan tillsammans med alla spottings så hon e klar men konstigt isåfall

• Fru E

Cissi-nejdå jag är med största sannolikhet inte med i plusvågen
    Kanske de tror att alvedon botar allt???

• fru AM

Men Cicci - visst säger de åt en att ta Alvedon för att man ska kunna avgöra om det är på G eller ej? Är det på G så slutar det INTE göra ont med Alvedon ...

Kanske blir det bebis inatt? Spännande!!! Lycka till i såna fall!

• Tinga

Tack för alla Varvet-grattis! Ni får det att låta som värsta bragden! Min brorsa, den luspudeln, satsade på under 1.25, men när han vd 8 km insåg att han inte skulle fixa det bestämde han sig för att "bara springa igenom loppet" och vad gör han; jo, springer på 1.30 iallafall! Varför fick inte jag de generna?

Cicci - oj, låter som att det börjar hetta till nu!

Nenne - vad skönt att du tyckte allt gick bra idag. Grattis igen till alla äggen! En av mina kompisar har precis genomgått IVF med ICSI med lyckat resultat, så jag hoppas att den trenden håller i sig.

FruLlan - vad bra att Roff* vänt sig! "Grattis" om man nu kan säga så.

• FruCicci

AM, jo det fattar jag med, men nu ringde jag inte för att jag tror det är värkar, jag är rädd att det är ngt annat som är förknippat med graviditeten som inte stämmer. Har aldrig hört ngn som har ont som "håll" så sent i graviditeten.
    I början pga ligamenten kanske...
    Har ju sammandragningar, nmen detta onda känns inte alls som om det har med värkar att göra. GRRR
    Önskar bara de kunde säga vad det när, typ UVI, havandeskapsförgiftning eller ngt i den stilen...
    Det är absolut inte värkar i af Dem känner man ju till och glömmer inte i första taget

• Page

Är det något som slutar göra ont efter alvedon? *värktablettjunkie*

Nu då Vickan?

• BrudSommar2006

Just när jag skulle skicka förut så blev det ett kabelbrott någonstans och nätet försvann, skräp.

Men så otroligt roligt. STORT GRATTIS Telis!!!!

Jösses vad många ägg Nenne, det är ju helt otroligt! Tjohoo!!!

Page, jag bara kan inte tänka mig dig med ljust hår! Jag frågar som andra, är det vanligt att det tar ett tag för benmärgen att återhämta sig innan man kan se?

Cicci, hoppas så att du slipper gå och vänta flera veckor till.

FruLLan, hoppas verkligen att den ligger kvar åt rätt håll nu då!

• Page

Cicci, det kan göra ont om organen flyttar på sig lite för att det är trångt där inne. Så har en barnmorska sagt till mig iaf. Men spara morgonurinen för säkerhets skull och kolla det i morgon.

• fru AM

Cicci: det är säkert ingen fara men förstår att du undrar vad det är! Om du fortfarande oroar dig: testa att ringa sjukvårdsrådgivningen i stället. Fråga vad det skulle kunna vara ... Förlossningen vill ju aldrig att man kommer in om inte barnets huvud typ börjat skymta mellan benen så de är ju extremt försiktiga med vad de säger ...
    Kram

Svar på tråden Livets stora och små frågor