• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Liten, har du dumlekakor kvar?! Hur har du lyckats med det?

• fru AM

Telis: jag tor att du får en lite kille!

Cicci: Hektor höll på och sparkade i princip tills de satte ryggmärgsbedövningen ... (v 39+1) kunde aldrig tro att ha skulle vara en lugn och sansad bebis vilket han visat sig vara.

Tjejnamnslista: ska hitta den i datorn först bara sen bara lägger jag in den här. Inga hemlisar längre eftersom jag inte kommer få fler barn.

Har precis varit ute och handlat. Insåg när jag skulle gå ut att jag måste ha sumpat vagns"locket" (alltså det vadderade täcket man spänner fast som ett lock på vagnen) i parken igår ... Skit! Men jag sprang ut i parken nyss i regnet och där låg det under ett träd och väntade på mig - så vagnen är komplett igen! Tack snälla människa som la det där så att det inte försvann eller blev blött

• fru AM

EA: vet inte vilken länk till skötväskor det kan ha varit ... Var de dyra eller bara många?

Vår namnlista för tjej:
    Teddy - mitt hittills hemliga drömnamn på en dotter
    Fredrika
    Diana
    (Astrid)
    (Lilly)
    Andrea
    Bella
    Inez
    Rebecka
    (Scilla)

• Fru E

Nämen GRATTIS Telis vilken nyhet man möts av!!!!! Helt otroligt!!

Och Nenne 15 ägg!!!!!! Är lite mållös faktiskt.....

Återkommer med fler kommentarer när jag hämtat mig

Tack för två härliga träffar i Gbg maken hade inga problem med att roa sig på egen hand så slapp han shoppa med mig

Muggles-du får cykla ensam några dagar till verkar det som.....dag 28 idag och avtrappande spottings så vet inte var det här leder men ännu ingen riktig tant

• fru AM

Apropå att testa plus så har jag alla gånger börjat grina så fort jag sett plusset (av rörelse, panik, lycka, förvirring, överraskning).

• Fru E

AM-hmmmmmm ingen aning faktiskt, men tror de låg i övre prisklassen men det spelar egentligen ingen roll....kopisen är inne på lite retro grejor och vill nog inte betala hutlöst

• Telis

fru AM skrev 2009-05-18 14:04:59 följande:

Telis: jag tor att du får en lite kille!
    Jaha, det var ju typiskt. Bara för att vi båda helst vill ha en tjej och bara för att jag har en lång tjejnamnslista medan killnamnslistan är totalt tom.

Jaja, det spelar ju inte så stor roll så länge det blir en liten kotte av det och han är frisk.
  • fru AM

Apropå namnlistan ovan är jag osäker på om jag fått igenom Teddy ens denna gång. Diana var vår favorit faktiskt. Och så gillar jag Fredrika.

Såg någon vår födelseannons igår förresten?

• muggles

EA: ja men i så fall så cyklar jag gärna ensam om det är som det låter! Avtagande spottings - det måste väl vara positivt eller?! Jag fick en liten körare i fredags och inget i helgen så trodde det var tidernas kortaste tant men idag kom hon tillbaka den ondskefulla tanten. Jag fattar ingenting av min tant sedan jag tog ut spiralen??? Varför uppehåll på 2 dagar? Ingenjör som jag är så vill jag ju veta varför den strular.

Frullan förresten: grattis till vändningen med Roffe! Hoppas att det blir för trångt för honom att vända sig, så att han förblir i den positionen!

• Telis

AM, jag kollade i tidningen både i lördags och igår utan att se något. Vi kanske har fel tidning hemma?

EA, håller tummarna för att det är positivt med minskade spottings!

Svar på tråden Livets stora och små frågor