• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

Cicci - min förlossning startade med en svagt rosa flytning, som sen övergick till att bli mensvärk, som blev värkar.

Tvekade länge om det var förvärkar eller ej, men enligt BM skulle jag inte fått en rosa flytning då. Proppen gick inte förrän värkarna var igång, och vattnet gick på BB.

• snaily

Frullan, du är ju helt knasig
    Jag är rätt bra på tråkiga skämt faktiskt, hade inte tänkt på att det kunde vara gubbigt!

Jag loooooovar att vi inte är ett grabbgäng från Söderhamn eller Ånge, att JAG inte är menar jag, hrmm... Det finns ju ett foto i galleriet men i och för sig kan ni ju inte veta att det är jag... och jag ser ju lite ut som en kille också faktiskt... Jag får väl bevista en trådträff så ni kan visitera mig!

• FruCicci

Inte ens min egna gynundersökning har fåt igång det hela....
    Pillar som fan där inne, läste att man kunde kolla om man var öppen, men jag fattar inte, men pillar har jag, inte fan har det kommit igång
    Äsch, det får bli som det blir nu.... jag är bara så uttråkadnu, har inte fler projekt att göra....
    Har till och med städat alla köks skåp och satt alla kryddor i bokstavsordning i skåpet, torkat av allt... ja, you name it....
    ÅåÅå jag kanske ska komma hem ooh bta era fönster nu?

• Fru FruLLan

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    Kroppsvivitation

det är sånt jag gillar ska jag säga.

Få klämma lite lovligt på en fast och fin 15årings rumpa är nåt som den här sladdertanten kan tänka sig

oj oj oj
    nu blev dagen bara ÄNNU bättre.

tantsjuk
    jajamennsan

• Fru FruLLan

Cicci
    jag tror att man ska vara lite försiktig med egen undersökning med tanke på infektioner.

men du kanske kör med egna handskar och hela kittet
    ha ha ha

du får JÄTTE gärna putsa våra enmormt skitiga fönster!!!!
    Du kan adressen

• FruCicci

Liten,
    Jag hade ju lite rosa i slemmisen, men det var ju inte hela som gick, utan bara lite... ÄL kladdigt med rosa/brunt i, jag inspekterar noga
    När Victors förlossning kom i gång hade jag massa sammandragningar när vi gick hem från Berns, sen kom det vatten som sipprade, även det rosa aktigt, sen kom det som du besrkiver det mensvärk o sen ríktiga jävulska värkar...
    Så liknande förlopp.

• FruCicci

Jag är noga med hygienen frullan och kör hand des...
    Men det är ju inte så att jag har handen mellan benen dygnet runt... nha ha hahahahah

• Fru FruLLan

Snaily: Just ordvitsar är sånt som jag förknippar med 60+ åriga gubbar

Så då kanek det snarare är ett gubbgäng från Molkom vi ska oroa oss över. Inte grabbgäng...

• Hemlig2009

Spännande läsning här. Jag köpte nu ett test, får se om jag använder det före eller efter bröllopet (kan antagligen inte hålla mig så det blir väl imorgon). Håll tummarna!

• FruCicci

Telis, vad sa maken när du plussade, hur gick det till, vad gjorde ni sen???
    Har du köpt boken: Du ska bli pappa?

Svar på tråden Livets stora och små frågor