• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Nenne, bra jobbat din höna!!

Frullan, skönt att sitting Rolf-eran är över!! Och som svar på frågan: håret kommer att färgas också. Provblekte en slinga förra veckan och håret blir orange, men enligt frisören var det ett bra resultat eftersom det blev ganska jämnorange.

• Fru FruLLan

Hmmm
    Tjejer
    ni vet att jag älskar er. och TACK för grattis... MEN jag blir faktiskt lite förgrymmad på er

sluta kalla ROFFE för raffa
    det är en HAN bara så att ni vet...
    Heeeeeeeeeeeeeelt säkert utan nåt som helst tvivel ALLS.
    det finns liksom inte en enda procents flemarginal utan roffe är en roffE

så att ni vet det.

Tänk på att han kanske blir helt totalt förvirrad i sin könsroll om folk håller på att kalla honom för ett tjejnamn. Stackarn.
    Så om det kommer ut en liten kille som bara vill leka med dockor och ha rosa på sig så kommer jag att anklaga ER...

men ärligt
    det ÄR en kille!

• Fru FruLLan

page
    Åhhhh vad fint... orange...

Ja sitt eran vet vi ju dock inte HELT att den är förbi, eftersom han vänt sig själv nu så sent så kan han vända sig igen.
    MEN
    det är enormt positivt eftersom borren aldrig satt av sig själv någonsin.

Kanske liiiiiite smartare kille nu

Näe borren är bäst!
    och jääääkligt bra på att sitta

vad blir det för färg på håret?

• fru AM

Frullan: ok jag kan väl kalla hennom för Roffa då

Jag är inte lika säker som du (fast du kanske såg något på UL:et?)

• fru AM

Och killar är faktiskt fina i rosa (har sett en liten gubbkeps i rosa- och vitrutigt som jag ska försöka hitta till Hektor)

• Tinga

Åh, vilka nyheter det trillar in idag - FEMTON ägg till Nenne! Det är ju fantastiskt! Så härligt! Kram, tjejen!

• snaily

Men, vad ÄR det här för fantastiskt måndag egentligen!!

15 ägg är ju heeeelt fantastiskt - ÄGGSTRA mycket grattis åt Nenne!!

Och grattis Frullan till att RoffE vänt sig, tjohoo!!!! Skönt att slippa vändningsförsök kan jag tro. Min syster genomgick det med sista dottern och det tog några försök innan det gick.

Håller också tummar för både Page och make!

• Fru FruLLan

AM: Klart att killar kan ha rosa om de vill!!!! det var inte så jag menade.
    Utan jag pratade om att en förvirrad liten kille inte kommer kunna ha något annat än rosa och paljetter för att han är HEEEEELT förvirrad över könstillhörigheten.
    Det är en helt annan sak.

Jag behöver inte se saker på UL
    för jag VET
    så det så....

ödmjuk och öppenhjärtad det är JAG det

Höll på att dänga nåt hårty i huvet på morsan i helgen när hon undrade om vi iallafall inte skulle fundera på ett tjejnamn
    jäääävla pucko!!!!

vad ska en KILLE med ett TJEJnamn till

• Fru FruLLan

Angående könstillhörighet...

är vi säkra på att snaily inte drar en luring och egentligen är en snail????

äggstra!!!!!
    ett typiskt GUBB skämt

har du lurat oss alla?

• FruCicci

MY GOD, 15 ägg!
    Vilken värphöna du är Nenneleinen!
    OCH vilken toppen måndag!

Grattis älskade Frullan att Roffe/a har vänt sig!
    Skönt!

Om ändå min iaf kunde borra ner sig lite längre i muttan under dagen! Nu är jag redo att föda, den mest magiska grejen i världen för övrigt Telis.... så sikta inte in dig på snitt än!

Det var bara 2 stolar och ett bord i barnstorlek som skulle målas, o det är klart nu. Hann nästan innan det började regna.

Nu har jag läst i kapp, ordnat med förslag till ny styrelse i föreningen och ätit marmelad smörgås (igen)...

Dags att dra ner på stan och fixa kläder till Victor, han måste ha nya jeans och ett par shorts i lämplig färg, köpte beige, mitt pucko, så nu får jag byta färg, tänkte mig inte för... beigt liksom, smart!

Svar på tråden Livets stora och små frågor