• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Cicci
    Mina värkar började 24h exakt innan pojkarna är födda. (04 och 02 på natten). Molnande värk då och då och sen mer och mer. Höll dock ut längre hemma med Malte än med Max, men det är ju skillnad andra gången då man vet lite mer hur det ska kännas.

Har aldrig varit illamående under mina tre graviditeter. Skönt!

• Mrs  B

MSW
    Undrar om du är kusin med våra kompisar för de fick också en flicka natten mellan fredag och lördag????

• viktualia
    Page skrev 2009-05-18 18:56:23 följande:
    Hahahahaha, jag ser ut som en blandning mellan popoffer och blonderad arab!
    Men ÄLSKADE Pagegumman!! Du MÅSTE ta kort och skicka till Telis så vi får se bild på det där! Låter som tidernas spektakel!!

Nenne - Heja och kram och allt. Jag kommer till din stad 26-28:e men är skeptisk till om jag har nån sekund över. Ska spana detaljprogrammet. Hade varit skoj att ge dig en hejapåkram!
  • Page

Vickan, hahaha, jag ska tänka på saken! En ljusblå mascara hade varit fiiiin till!

• Mrs  B

Page
    Håller tummarna för att det snart ska vända till det bättre med J!

Frullan
    Grattis till att Roffe vände sig själv.

• viktualia
    Page skrev 2009-05-18 19:06:25 följande:
    Vickan, hahaha, jag ska tänka på saken! En ljusblå mascara hade varit fiiiin till!
    koooooom igeeen!!!!
  • Page

Förresten, tack för alla tummar som hålls för Js skull! Glömde det mitt i mitt egohår!

• Page
    viktualia skrev 2009-05-18 19:08:19 följande:
    koooooom igeeen!!!!
    Njaaaa...hahaha tänk på att det här faktiskt är riktigt traumatiskt för mig! Får se om några dagar!
  • viktualia

men vågar du gå ut bland folk sådär?

kan du inte maila mig i alla fall... eller skicka ett mms?!? snääällla....

Svar på tråden Livets stora och små frågor