• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

God morgon i tråden!

Nu ska jag tjata om björnar igen: op.se/harjedalen/1.1053191

En kompis såg en björn förra veckan, är det inte min tur snart - på sådär lagom avstånd helst?

BS - snabba ryck för vissa!

• muggles

EA: om du har mkt klegg så _kan_ det vara ett symptom. Vi håller tummarna stenhårt!

Cicci: hoppas att du fick svar igår!

Page: jag kan inte avgöra om det låter snyggt el ej på er beskrivning av håret Men det är säkert inte så tokigt. Hoppas att J repar sig! Hur går det med din kolonilott - har du planterat en massa?

• kängu

Godmorgon!

Inatt drömde jag att jag födde ut tvillingar, en liten asiatisk flicka och en kattunge (!)

Snaily, fyra björnar, hjälp!

Kan rapportera att shoppingturen igår gick utmärkt . Kunde dock inte bestämma mig för vilket skötbord vi ska ha, får fundera på det.

• MSW
    kängu skrev 2009-05-19 09:06:29 följande:
    Godmorgon!Inatt drömde jag att jag födde ut tvillingar, en liten asiatisk flicka och en kattunge (!) Snaily, fyra björnar, hjälp!Kan rapportera att shoppingturen igår gick utmärkt . Kunde dock inte bestämma mig för vilket skötbord vi ska ha, får fundera på det.
    Ojdå! En kattunge? Man drömmer juh en hel del knäppt unde graviditeten!

MrsB: Haha, man vet juh aldrig!

Page: vill också se håret!

Ea: Såklart hoppas vi att du har hakat på plusvågen! *håller tummar*

Nahe, mer hinner jag inte nu!
  • FruCicci

Jag är här och har fått en tid på mammamia idag hos JÅ. De ska kolla lite närmare vad det kan vara, då jag är lite öm i magen.
    Har dessutom dov mens värk idag Fast nu är det lugnt...
    Känns bättre efter en natts sömn men det gjorde fortfarande ont när jag vaknade...
    Nu vill jag helst inte att den ska komma förrän 1 juni, för då får Victor gå full tid på dagis hela juni och det hade underlättat lite... men men det ´blir som det blir. Jag längtar efter honom nu, så det skulle vara roligt om den kom med.

BS, det var snabbt marscherat ag din kompis. Herregud, men det ger ju hopp till mina singel kompisar iaf! Som vill ha barn snarast...

Kängu, tvillingar? Wow, hur kändes det i drömmen?

Telis, läste i går hur din man inte fattade vad som menades med plusset när du visade testet, sååååå gulligt manligt
    Det är så häftigt det ni lyckats med och omvälvande, hur ball som helst och jag kan inte sluta le fortfarande!!!!!!!
    FAN VAD KUL. Tänk i februari när vi ALLA är lediga med bebisar i olika åldrar, vi får boka HELA mornington för att få plats!

Hur yttrar sig havandeskapsförgiftning och varför får man det? Någon som har koll?

I dag har vi varit på utveckling samtal på förskolan, det var intressant att få höra om sin son
    *STOLT*
    Han är tydligen väldigt snäll mot sina kamrater och puttas inte och så där, det värmde mitt hjärta att han har god kamratskap, det kommer man långt med framåt

• BrudSommar2006

Cicci, hur fungerar det, får de gå kvar månaden ut på dagis från det att man fått syskon? Fast så kan det väl inte vara, tänk om man får den sista? Har för mig att de alltid får gå kvar heltid ett par veckor? Hoppas att de kan hjälpa dig idag så att du får veta vad det är som gör så ont, måste ju kännas läskigt.

Har vi haft någon med havandeskapsförgiftning här? Jag minns inte riktigt hur det yttrar sig men det verkar läskigt. Jo vänta, om man har huvudvärk som inte släpper ska man se upp väl.

• BrudSommar2006

Cicci, det finns absolut hopp för dina singelvänninor, fast de får se till att börja dejta snarast! Vad det gäller min kompis har jag en liten känsla av att hon dessutom ville träffa en mörkhyad och få ett "blandbarn", suck.

Eftersom annonsen ligger ute fortfarande så kan jag ju lägga in den här: www.blocket.se/stockholm/Varldens_underbaraste_kattungar_21740378.htm&w=1

Hoppas att länken fungerar?

Hursom så har vi tingat en sådan som sällskap till vår ragdoll så nu får vi första kissen i början på midsommarveckan och den andra 9:e juli, jippi!

• BrudSommar2006

Liten, såg att ni firar födelsedag hemma hos er idag, hoppas att ni får äta något gott. Hälsa och gratta!

Hoppas verkligen att det är en liten plusvåg på gång nu, är det BIM/BOM för EA som vi går och håller tummarna för just nu eller är det någon mer på gång som jag missat?

• FruCicci

BS, får jag barn tex den 30 maj, så får Victor bara gå 40 h i veckan maj ut, typ en dag till då...
    Får vi 1 juni, så får han gå hela juni med 40 h i veckan så från 1 juli blir det 30 timmar i veckan...
    I innerstan är det ju 30H i veckan, 6h om dagen 9-15

Svar på tråden Livets stora och små frågor