• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

koko - vilken konstig kattleverans! Men det var ju skönt att den blev av till slut. Kanske bäst att ni har kissen i koppel i början, så de inte kommer tillbaka och snor den i ett obevakat ögonblick.

• nennesjuttioåtta

koko
    ja, jag vet inte. Det är det ju säkert men som du säger, det är ju inte säkert än så nerverna är ju utanpå tröjan t o m. Jag mår ändå bra efter plocket, känns bara liiiiiite lite i magen. Sov som en stock igår efter att vi kom hem.

• nennesjuttioåtta

nu måste jag jobba tjejer, sitter på chefens dator så jag kan inte gå in här (lånar backupdatorn för att sopa igen spåren )

Känge
    ja just det hahahahaha - en liten kinestjej och en kattunge - analysera det!!

aaaaaaaaah jag orkar inte jobba men har apmycket att göra efterosm förmiddagen försvann i ett töcken och benskak.

å er

• Telis

Tinga, oh vad häftigt! Hoppas, hoppas att vi också får se en. Från en buss låter ju ganska lagom.

• _koko_

Tinga - Ja, nu vaktar vi honom som hökar. Ditt hus, förresten! Vad fint det var! Men man är verkligen olika, jag tyckte öppna spisen var jättefin och hade inte velat ta bort den. Håller med om arbetsytorna i köket, vi har dock ÄNNU sämre i vårt kök. Framför allt eftersom vi bara har ca 40cm mellan disbänk och spis, där man verkligen vill kunna jobba... Det var ju inget i ert hus man var tvungen att göra innan flytt (allt såg fräscht ut), och det är ju jätteskönt! Då kan man fokusera på det man vill göra och ta resten allt eftersom.

nenne - Mmmm, den här tiden är INTE rolig! När man väl fått ett embryo känns det lite lättare, då har ju chansen att det ska lyckas ökat betydligt. Men det är ju sjukt nervöst ändå fram till testdag. Hade gärna spolat fram tiden åt dig om jag hade kunnat...

• kängu

Grattis Nenne, 6 stycken låter som ett jättebra resultat!!!

Grattis Lappis!

Tror jag avhåller mig från att analysera tvilling/kattdrömmen...

För övrigt så saknar jag min make som är bortrest Vill helst vara fastlimmad vid hans sida nu märker jag (brukar inte vara så här klängig ).

• start september

Oj oj här händer det grejor!

Grattis Telis - så helt underbart! Stora tårar rullade här också. Och en varm tanke gick till donatorn.

Tjoho för Nennes alla ägg!

Grattis Frejis till fint RUL - hoppas du snart mår lite mindre illa.

Cicci - hoppas så att det inte är något konstigt utan bara en liten som trycker på. Även om det är en större bebis borde du ju ha goda förutsättningar att få en snabb och bra förlossning.

Ore - har nog aldrig gratulerat dig till fina KUB-resultat. Har aldrig hört något så bra jag heller.

Grattis Tinga till hus och grattis till Nenne och koko för kissarna. Jättemysigt, tyvärr har jag allergisk man så det kan inte bli någon sådan. Jag är mer hundmänniska men det blir också svårt tyvärr.

A.M - låter bra att vågade kika på snittet tycker jag.

Själv har jag det bra, jobbet flyter på och man skyndar verkligen hem för att få vakentid med lilla tjejen. Hon har vuxit varje dag man varit borta!

• Liten med Mindre

nenne - vad superbra med 6 befruktade ägg! Hoppas allt går fint på lördag!

BS, jag ska gratulera maken. Det blir hängmörad black angus biff och gratäng. Säkert inget som lockar dig , men maken beställde kött. Vi har shoppat blommor och present från Mindre. Gav upp idéen att åka till stan och handla fin tårta - tycker för synd om mindre som bara får åka vagn och inte leka något då. Så nu blir det ut och leka i slasket i eftermiddag.

Cicci - hur har det gått? hur mår magen nu?

September - förstår precis det där med att rusa hem.

Och vad gäller ÄL o BIM - måste det vara så attans lång väntetid? Det känns som om det var evigheter sen ÄL, och så har det gått 4 dagar.

Nu blir det gratängfixande.
    Tjing!

Svar på tråden Livets stora och små frågor