• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Cicci, stort lycka till! Det är helt otroligt, om någon är gjord för att föda barn så är det du!

• Telis

Cicci, oh dear vad spännande!! Jag kan inget om utplånade tappar och att han är långt ner, betyder det att han är halvvägs ute typ?

• muggles

Telis: jag kom på en grej förut. Visst är det lämpligt att du plussar i din "egen" tråd?!

Cicci: oh shit! Då är det bara full sprutt nu då!

Telis igen: först utplånas tappen och sedan börjar livmodern öppna sig, den ska öppnas de berömda 10 centimetrarna. Från 7cm gör det rätt ont... Men just utplåningen behöver inte kännas så mkt, som svag mensvärk el inte alls.

• snaily

Nenne, grattis till sex befruktade ägg, låter ju skitbra! Ores statistikuträkning var ju förnämlig, klart det kommer bli en superblastocyst (?) att sätta in på lördag! Men ååååååå så läänge det är att vänta, förstår om du håller på att förgås! Håller en massa tummar! (Enligt Frullan är jag ju ett grabb- alternativt gubbgäng, så vi har många tummar att hålla! )

Koko, vilka lustiga turer det blev kring kattköpet men det blev ju bra till slut. Hoppas gamla kissen bestämmer sig för att gilla läget snart.

Grattis Lappis!

Cicci, jättelycka till!! I morgon vid den här tiden har du kanske ett litet pyre i famnen!

Fått mail från den där kompisen som gav oss de toppenbra råden om att man måste ha sex vid ÄL-tider för att det ska kunna bli barn (!!!), de har fått barn nu, en flicka, och skickade bilder... jag vill OXÅ ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är oooooooräääääättviiiiiiiist!!
    Här händer inget, eller händer väldigt sent, denna cykel också, dag 20 idag och inga direkta ÄL-tecken... suck!

• muggles

Nenne: usch vilken mardrömsvecka med väntan. Och tiden går ju så långsamt när man väntar också! Får du reda på resultatet på lördag nu då? Jag bettar också på minst 4 ägg!

EA: låter fortf plussitivt. Härligt med lyxhotell!

• fru AM

Åh Cicci! Så spännande det är nu!
    Stor lycka-till-kram!

• BrudSommar2006

AM, det där receptet låter ju bara så gott, vill också ha?! Snälla...

Nenne, usch ja, jag förstår att tiden går hur långsamt som helst just nu!

Själv tycker jag att tiden går långsamt fram till midsommarveckan när vi får första kissen men det är ju inte jämförbart förstås.

• Ore

Oh, spännande med förlossning, Cicci...

Och BS: Grattis till att det blir två katter i alla fall! Kul.

Nenne: Googlade mer på det, och det låter ju definitivt som att det långtidsodlade ägg som KOMMER sättas tillbaka på lördag (jag är helt övertygad!) kommer vara creme de la creme av alla guldägg!!! Och statistiken för att detta guldägg sedan ska bita sig fast såg ju också riktigt bra ut...

• Ore

Ego: Världen är emot mig och vill inte att jag ska springa... Skulle ÄNTLIGEN komma ut idag, vad händer... Efter 500 m stukar jag foten. Ligger nu i soffan med foten i högläge efter att ha kylt den ett tag. Irriterande I-landsproblem.

Svar på tråden Livets stora och små frågor