• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Piggelin, du är ju bara bäst som säger ifrån! Är han så korkad så kan han ju få hyra en egen bil. Jag hade inte heller velat ta på mig det ansvaret om det var jag som skulle köra.

• Telis

Åh vad det är spännande med Cicci! Frullan, du rapporterar väl här SÅ FORT du hör något?!

• FruCicci

Hej hej hej

Nä inget i natt heller....
    Läste på familjeliv att vissa människor kan gå öppna 2 cm ett tag utan att föda, då kanske man kan gå utplånad med?

Gud vad snällt att du är redo Frullan. PUSS
    Jag har ju inga i närheten som är hemma under Kristi Himmelfärds Helgen.... men den ska ju komma tidigast 1 jnuni har jag bestämmt nu, hmmm ska bli intressant...

Jag känner i af ingenting fortfarande.
    Han sa, läkaren, att jag skulle vara still och bad mig att skicka min man att lämna urinprovet idag, men det hinner inte min man så jag ska ut en sväng iaf. Jag kommer inte kunna ligga på soffan en vecka till! Nu får det vara nog!

Piggis, det var verjligen sanslöst av din bror. 8 månader!
    Då satt Victor i babyskydd fortfarande!!!!!!!!
    Vi bytte till en rejäl bilstol till honom vid 12 månader, bakåtvänd.
    En kortare sträcka kan jag ha överseende med, som när jag körde till kalas i helgen och kompisens 2 åring o hon åkte med, de hade en stol i källaren de fått av ngn, så för att slippa ta bussen så satt de in den i vår bil och åkte med oss, den var framåtvänd, men det var 15 minuters bilresa... Jag kommenterade att det inte var toppen när de var så små, hon visste det iaf.
    Hennes kommentar var att de åkt utan så många gånger på semester i taxi, och bara suttit livsfarligt i en Tuktuk i Thailand, så detta var ändå säkert i jämföresle.... ja ja

Mugglan: Du verkar veta en del. Om nu tappen är helt utplånad, eller han kunde iaf inte se den i går, så liten var den, finns det mer av slemmisen kvar då?
    Det måste ju varit den som gått i omgångar senaste dagarna. ÄL flytningar delux....

• nennesjuttioåtta

god morgon!!

Cicci - Är du här än?!??! Skaver det inte när huvudet nöter på blygdläpparna?? Ta det lugnt nu för när som helst har du h*n i famnen! AAAAAH VAD SKOJ!!!!

Gosnosen
    Hejjjjj!!!!! *vinkar frenetiskt*

Ore
    Man har väl mjukare ligament som gravid (?) så ta det försiktigt! Stukning är ju ganska så obeskönt. (internt ord) Krya på dig snabbt!

BS/Vickan
    Åh fy vad otäckt! *ryser*

Kängu
    Nämen, TACK! Detsamma! Jag tänkte på att du var väldigt lik någon känd sångerska men eftersom jag är näst intill ansiktsblind så vet jag inte vem jag menar.

Muggles
    Jag hoppas att de inte ringer före lördag för då kanske det gått i stöpet alldeles. Ok, 4 st ger 3 ggr pengarna.

Snaily
    men va f.. kan du inte få be om att kolla upp det där varför din ÄL strejkar?!? Säg att ni försökt 1 år om de trilskas!

EA
    *viskar* hohoooooo är det någon tant där...?

Telis
    huddinge suger! Vem hade du i Falun? Vi hade Staffan, han hade väldigt bra tålamod med att lyssna färdigt på mina harranger om jag-vet-inte-riktigt-vad-jag-sa-men-det-gick-väldigt-långsamt trots att han var lite stressad.

Lappis
    Grattis idag igen!!!!! *krulltrumpeter*

Jag har redan fått en lapp med testdag, och i morse började jag med Trombyl och vaggisar. Skönt att det är ledig dag i morogn så man slipper sitta på jobbet och våndas... Jag har ont i magen, HELA magen, inte bara muffområdet, och det är inte skönt att stå upprätt eller gå särsklit fort. Men det är hanterbart. Det går väl över...

• Telis

Nenne, jag har haft både Staffan och Urban vid ÄP. Däremot har det alltid varit Staffan som ringt upp mig en eller två dagar efteråt för att prata om varför det aldrig blev något befruktat. Han har varit jättebra att ha att göra med. Den lilla tomten.

• Telis

Tjejer, ni som kan allt. Jag ska till sjukgymnasten idag och han brukar sätta ett par elplattor på ryggen. Han sa att det inte är en TENS-apparat men som en sån. Det är väl ok som gravid också va? Tens används ju på gravida? Om jag slipper så låter jag gärna bli att säga nåt till honom, det är ju så himla tidigt än.

• Telis

Nu har jag iallafall pratat med Huddinge igen och dom har lovat att skicka recepten idag. Puh. Man blir ju lite nervös att stå där utan mediciner, om det skulle gå åt pepparn skulle man ju aldrig kunna låta bli att tro att det var på grund av det.

• Telis

Jaha, jag kan visst inte sluta prata om mig själv.

• fru AM

Telis: svagt plus berodde säkert bara på annan typ av test. Du vet väl vad jag alltid förespråkat: ClearBlues Digitala med "gravid"/"icke gravid"-text (inte streck hit eller dit alltså). Gurun har talat. Du är fortfarande gravid!

Nenne! Ta det lugnt och ladda inför ägginsättning på lördag. Tänk - du och Telis kommer ha i princip jämngamla bebisar! Tjoho!

Frullan: Jotack - Hektor mår finemang! Nyheter: tappade naveln igår (när vi var hos BVC - vilket var smart gjort av honom eftersom de direkt kunde pensla med lapisdroppar så att naveln blir riktigt snygg. Siktar på Beach Bum 2028). Har växt ytterligare 2 cm och fläskat på sig med runda kinder och dubbelhaka. Samt fått övre ögonlock (de syntes inte förut p g a farbrorhänget ovanförögat). Han är mycket sötare nu. Ja - jag är helt neutralt inställd till detta barn.

Cicci: Jisses vad nära det är nu - samtidigt som det kan ta ett tag ... Hursomhelst, är inte JÅ trevlig att gå till?!

• Telis

Men iallafall ett jättestort GRATTIS till Lappis på födelsedagen igår och på bröllopsdagen idag!

Svar på tråden Livets stora och små frågor