• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

nenne - har ingen aning gällande eskimåerna men har läst att man kan göra det. Måste läsa på lite och kolla upp innan jag ringer CvL i nästa vecka. Min akup hade en bra tanke där med att ju längre de är odlade desto snabbare kommer du ju att fästa dvs mindre risk för utomkveds igen.

• nennesjuttioåtta

EA
    aaah jag får inte peta i min mans navel, och det vågar jag itne heller för man ser ju inte vad som finns där. Däremot är den nog det enda stället som inte är perfekt hos honom, han samlar på massvis med navelludd, inte konstigt med tanke på kardborrlurvet kanske, men ändå... Jag skördar ludd varje dag, snart har jag till en hel overall! Skulle jag stoppa ner ett finger där så dels skulle han skrika för han tycker det är obehagligt och dels skulle jag skrika när navelluddsmonstret biter mig i fingret med sina sylvassa små tänder. *rrrrr rrrr*

• _koko_

Nån som har lust att skänka mig några miljoner så jag kan köpa det här huset?
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/434377

Och sen har jag en efterlysning: Minns ni att vi pratade om min häck för några veckor sedan (då var det visserligen en thujahäck det handlade om, nu min RUMPA)? Den är borta! Puts väck! Hur jag än vänder och vrider mig i spegeln kan jag inte hitta den! Hittelön utlovas, jag saknar min häck!

• Fru E

Nenne-navelludd samlar jag med

Lappis-mer än gärna!!! Vi snackar effktivisering just nu vilket är trååååååkigt

Koko-hur blir man av med sin häck *kliar mig i huvudet*

• Lapinette

Kokisen - du kan få lite av mig ... fast är det ok om det blir lite dallrigt maghull som du kan placera där bak??!!

Snyggt hus ... men har tyvärr inga miljoner i bakfickan.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    de var lite slöa så de ville inte riskera något och slösa bort så många ägg ifall att de inte orkade med att befrukta.

• MSW

Fnissar lite (läs mycket) igenkännande, ang det där att måla in maken så att allt han säger blir fel!

Cicci: Läser i fatt med spänning, för att se om du är hemma, eller om bebben lyssnade på doktorn, att h*n var på väg ut! Lycka till (alternativ hoppas att det går/har gått bra)

Har en massa sidor att läsa ifatt! Alltid roligt! Är på sida 226 nu.. KOmmentarer kommer efter hand!

• nennesjuttioåtta

Koko
    Sweetie blev ju också av med sin häck mitt i graviditeten någon gång, men hon har då hittat den nu.

• nennesjuttioåtta

Är cicci på väg in nu eller?

• kängu

Koko, riktigt fint hus. Lite väl dyrt dock....
    Gällande häcken- min har bara vuxit sen jag blev gravid, konstigt att din förvunnit??

Svar på tråden Livets stora och små frågor