• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Är det dags för Cissi??!!!

nenne - ahhh så maken var lite slö!? Var det en tillfällighet eller har de sett ut så tidigare (när man testade hans simmare)?

• MSW

Koko: Glömt att kommentera katthistorien (tror jag) Verkligen skumt, men så mysigt att ni ändå fick den till slut!

Ore: stukad fot låter inte så roligt.. Kroppen kanske tycker du ska hitta på ngt annat?

• _koko_

Lappis - Ha, ditt maghull blir det knappast någon häck av, inte ens om jag får allt!

AM - Japp, dina jeanstips kan vi ta IRL, som man säger.

EA - Fråga mig inte, allt jag vet är att den är borta, det finns liksom INGENTING där den var innan jag blev gravid... Gissa vem som kommer gå i trappor när denna bebisen är ute!

• Lapinette

kokisen - så mycket jag har fyllt min mage med på sistone så finns det massor med mjukt att tillverka en fyllig, härlig bak med.

• _koko_

MSW - Ja, det är hur mysigt som helst! Igårkväll gick han och la sig tillsammans med conny!!!?! Inte helt bra ur allergisynpunkt kanske, men jisses vad sött!

nenne - Tappade sweetan också sin häck?! Det hade jag glömt. Skönt att hon fått tillbaka den, då finns det hopp för mig också.

• MSW

Bs och Vickan: Obehaglit med självmord, även om man inte känner personerna..

• Lapinette

Sprang Telis ut för att leta progesteron??! Ahhh... om hon bara smsat mig så hade vi kunnat luncha så hade hon fått några kartonger.

• fru AM

oko: Jag blev också av med rumpan de två tidigare graviditeterna - men fick behålla större delen av den denna gång. Det tackar jag för - väger upp bulan fram ganska bra!

I förrgår var det dags igen för klavertramp fr omgivningen, en mamma i storsonens klass kom fram och sa: Nu är det dags snart va!?
    Jag pekade på vagnen med Hektor (som stod en bit bort) och sa bara iskallt: han ligger där.

SÅ tjock är jag faktiskt inte längre! Men å andra sidan kunde jag roa mig med att se paniken i hennes ögon när hon insåg vad hon hade sagt

• _koko_

Lappis - Telis skulle till apoteket i eftermiddag, om det fortfarande strular skulle hon höra av sig. Har du ingen lunchdate så ska jag och AM luncha om en timme. Telisen kanske också vill vara med?

Svar på tråden Livets stora och små frågor