• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Nenne-jag brukar köra rally i den med fingrarna

Lappis-kan joina dig lite i tröttheten, efter lite dricka igår och lite sömn så är man lite mör idag

• Lapinette

Telis - behöver du Crinone? Jag har typ 5-6 paket hemma. Hojta bara till så får vi mötas upp och du kan ta några kartonger.

nennelainen - din värphöna!!! Så 6 ägg blev befruktade. Det är ju superbra och till råga på allt långtidsodling. Så här i efterhand så önskar jag nog att vi hade gjort våra ET i Falun ... då jag också alltid fått fler än 5 ägg befruktade varje gång (utom den sista då jag fick exakt 5).

• Fru E

Kängu-fniss maken min pillar ofta i sin navel

• snaily

Skulle gärna sladdra vidare här ett tag men nu måste jag liksom Thunder rädda de stackars små djurena... (alla som inte lyssnar på MNK fattar nada)

• Lapinette

EA - ska vi ligga i hög och sova?!! ZZZZzzzzzzzz.....

• nennesjuttioåtta

Snaily!
    Åååååh de små babyturtleserna!

MNK är fan det roligaste som finns och Thunder är GUD!

• kängu

Hahaha Snaily: THUNDER! Han är ju bäst!!!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Ja, glömde skriva - det blev ICSI på allihopa. Hoppas att de plockade ut de tuffaste grodynglen bara... :-s

Värphöna kan du vara själv. hihihi! Gör de långtidsodling på eskimåer??

• Lapinette

nenne - vet du varför de gjorde ICSI? Med så många ägg så brukar man låta dem bli befruktade av sig själva.

• fru AM

Koko: Jeans för långsmala barn har jag hittat på Lindex - till storsonen som i o f s är dubbelt så lång som Conny, men de har lite olika bredder på olika modeller där. Förresten: vi ses ju snart!

Svar på tråden Livets stora och små frågor