• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

Nädå Lappis i´m here

Muggles-ingen tant men har svårt att tro att det skulle blitt nåt utan tror bara tanten j-vlas.......

Telis-noterar 11 juni i kalendern vad gör tabletterna som du ska äta? Är det för att din kropp ska bli "redo"?

• Fru E

Nenne-jag tror den längtar till något varmt ställe

• Telis

Nenne, klart att dom längtar till något varmt ställe, hur mysigt dom än har det där uppe i Dalarna. Fast dom som inte får någon sommarsemester i år får vänta till nästa år.

EA, hmm, jaaa, jag vet inte riktigt. Innan man får tillbaka det befruktade ägget tar man tabletterna för att livmoderslemhinnan ska bli riktigt tjock och näringsrik så att ägget verkligen vill boa in sig. Jag antar att man fortsätter med dom efter ET för att slemhinnan ska vara fortsatt bra? Vagitorierna innehåller det hormon som signalerar till kroppen att den är gravid så därför vill man boosta den signalen för att kroppen inte ska släppa ägget/livmoderslemhinnan av misstag typ.

• Telis

Nej, nu måste jag lägga mig på soffan och äta jordgubbar ett tag.

• Fru E

Telis-ahhh är det proggen som är vaggisar??

• nennesjuttioåtta

EA
    Eller hur! "jaaa, kom och bo här inne ett tag! Vi ska ha jättemysigt!!"

Igår skulle jag ÄNTLIGEN boka in den där chokladprovningen som vi fick i bröllopspresent..men det var naturligtvis fullbokat fram till sommaruppehålle toch det började igen i september men se det gick inte att boka in nu för de hade inte det schemat klart ännu. AAARGGHH!! Varför blir det så när man väl fått röven ur flakmoppen? Sist vi kom på det så gick det inte heller att boka för det var fullt och sen var det juluppehåll....

• nennesjuttioåtta

Telis
    ja herregud männska! Vad gör du uppe?!?!?

• BrudSommar2006

Hej, hej, alla andra har visst halvdag idag men inte vi, suck. Nåja, jag tänker nog gå tidigare i alla fall.

Haha, maken var och skulle ta prover och då lämnar man in sin patientbricka och så sitter man och väntar på att bli uppropad. Fast han fick vänta och vänta och till sist kom de och frågade vad han hette. Då visar det sig att han lämnat in Iris patientbricka istället och de började undra om det var en riktigt gammal människa som hade ett sådant personnummer eller hur det hade gått till innan de med uteslutningsmetoden identifierat honom som potentiell ägare till brickan!

Koko, jag vill också bo i det där huset! Skulle ligga bra till för att ta mig till jobbet också.

• nennesjuttioåtta

halvdag finns inte i denna värld heller, än mindre klämdag så jag ska vackert jobba på fredag med.

hahahah, stackars din man som fick sitta och vänta!

• nennesjuttioåtta

ja, jag klickade på huslänken också men när jag såg en terass med pool och utsikt över vattnet så stängde jag länken, vill inte veta vad man skulle kunna haft om man hade varit miljonär några gånger om.

Svar på tråden Livets stora och små frågor