• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Telis - Då var han beräknad, han kom den 16e.

nenne - Ah, tack, då ska jag ratta in p3!

• nennesjuttioåtta

Snaily
    hahahaha jag var på en föreställning på teatern här med Klungan! ÅÅÅÅH vad helt sjukt roligt det var! Bäst var han som är Thunder, när han skulle flytta. Det var helt surrealistisk musik och han hasade runt på röven på golvet och hade en kartong mellan fötterna, försökte plocka upp en massa andra kartonger och stapla ovanpå och helt plötsligt står det två personer utanför staketet och kastar kartonger på honom så tornet mellan fötterna välter. Sen blir allt tyst och de andra försvinner och då dyker han som ska flytta in efter Thunderkillen och frågar varför han inte har hunnit packa färdigt än.

• _koko_

Nu tänker jag dock ta helg. Gör ju ändå inget vettigt... Eller, att hänga här är förstås vettigt, men inte lika vettigt som att gosa med sonen och sambon.
    Puss på er raringar, hörs säkert innan måndag!

• nennesjuttioåtta

MSW
    vilken idyll som sagt! Jättefint hus, vilken potential! Stora rum och och och och BULLERBY!!

• nennesjuttioåtta

koko
    hahah hoppas du gillar det, det kanske krävs några inlyssningar eftersom man måste lära känna karaktärerna.
    Eller är det månne norrlandshumor endast?

• snaily

Nenne, låter hysteriskt kul, vill oxå se!
    Men gottar mig åt mina Eddie Izzard-biljetter (helt annan grej men så bra), snart är det december...

MSW, päron är ju nyttigt!

• fru AM

Telis: Har du fått tid för VUL nu? När belv det?

Tack Lappis, Frejis, Koko för trevligt & snyggt lunchsällskap!

Nu tar jag snart helg - ska fira in den genom att städa kylskåpet. Mycket skumma små burkar med matrester efter att Livas farmor var här för några veckor sedan (!)

Kram & Puss till alla

Och Nenne: Lycka till på LÖRDAG!!!!

• Telis

AM, den 11 juni. Så det är tre veckor kvar.

• nennesjuttioåtta

nej, nu ska jag jobba hårtnågon timme, sen ska vi och köpakattmat, gödsel (sak samma ) och sen ska vi ut med kissen och leka av henne.

Svar på tråden Livets stora och små frågor