• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles
    Telis skrev 2009-05-20 09:07:52 följande:
    Hmm, jag var hos tandläkaren och röntgade någon dag efter ägginförandet utan att säga till att jag kunde vara gravid, jag tänkte att det måste ju finnas massor med människor som gör det utan att veta att dom är gravida och jag var så övertygad om att det här inte skulle funka. Var det puckat?
    Ingen fara Telis - det är otroligt låg strålning hos tandläkaren, gör absolut ingen skada på embryot/fostret/barnet. Men jag tror att tandläkaren undviker röntga gravida för att _om_ ngt skulle gå snett så vill de inte få skulden (precis som i fallet massage, det finns absolut inget som tyder att massage skulle vara farligt när man är gravid). Svag elstrålning är heller inte farligt, annars skulle man ju inte använda TENS. TENS är helt ofarligt och därför så bra.
  • FruCicci

BS, är man helt utplånad, så är det nog ganska vanligt att det startar med värkar sen, men jag verkar inte ha en vanlig graviditet denna gången
    Läkaren beordrade mig att ta det lugnt, eftersom jag var utplånad, men jag utmanar öder o gör tvärtom, men det verkar inte hjälpa... nu har det ju bara gått 2 dagar, så jag ska inte deppa.... det är ju bara det att man blev inställd och redo nu...
    Nåväl, jag kan ju meddela att det KÄNNS i nedre regionen nu, så promenaden gjorde iaf lite nytta, vi får väl se vad som händer i natt igen....
    Jag är alldeles ÖM i musen, så känns det nästan som man vill krysta, konstig känsla då jag inte har haft värkar som gör ont, men ordentliga sammandragningar har jag haft idag iaf!

Det är nästan lite kul på sätt och vis detta, att barnet själv kommer när det är klart och VILL

• muggles

Cicci: det finns väl eg ingen anledning att ta det lugnt om barnet nu är färdigt och du är redo att föda! Hoppas att det kommer snart så du slipper vara frustrerad. Jag såg en bebis idag och blev lite sugen faktiskt... Lycka till med allt om vi inte hinner höras innan det är dags!

• Telis

Godmorgon!

Är det bara jag och nenne som jobbar idag?

Cicci, har full förståelse för att det blir skitjobbigt med alla frågor. Lycka till iallafall när det nu blir!

Snaily, jag drömde om er korv inatt! Ni hade döpt den till Börje, stämmer det?

• nennesjuttioåtta

BS
    Skönt, hoppas att det håller i sig den här gången och att du slipper må illa alls!

Både muggles och september sugna på en 2:a, vad väntar ni på?!?

Cicci
    Om hon inte dykt upp än så gör hon nog det när hon känner för det - men ända till juni kommer de tju knappast att dröja!!

Telis
    Hur mår du?!??!?!? Weeeeeh!!

AAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!! I morgon gäller det!!!

• nennesjuttioåtta

Nämen där är du ju! Hej!!!!! Ja fy fan, här var det tomt på parkeringen och helt dött på stan - är ALLA lediga idag förutom du och jag?!? orättvist så det förslår...

• nennesjuttioåtta

men jag antar att de bara ringer om alla torkat ihop...? Det borde ju finnas ett kvar till oss i morgon då. Fast det återstår en natt till...

• Telis

Nenne, jag mår bara bra!

Gud vad spännande med ET imorgon! När ska ni vara där?

Svar på tråden Livets stora och små frågor