• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

*vinkar till alla*

Jag är här med

Nenne-tycker allt du kan dela med dig av solen.....här är det grått och mulet men skulle tydligen spricka upp i eftermiddag

Telis-inga symtom är bra det med

Igår hade vi flitiga dagen och klippte häcken på framsidan (nej Koko inte min häck ), klippte gräset och räfsade, tvättade, planterade om tomaterna och grillade. Skönt att få lite gjort. Idag väntar att spritsa 50 av bröllopsmuffinsen till på lördag, åka och handla smått och gott och grilla hos en kompis

• Lapinette

Jag är så jäkla pushig så det kan vara en av anledningarna till att min make "inte riktigt hänger med". Jag planerar, hittar på och sen frågar jag honom. Eftersom han då inte har bestämt eller ens funderat på saken så blir det som jag vill .

• Lapinette

Telis - konserter är så härliga pga stämningen. Mindre lokaler är då att föredra. Ikväll är det på Cirkus vilket är ett trevligt ställe för konsert. Det lär nog inte bli sånt jättedrag då Laura är av den lugnare sorten men det ska bli trevligt ändå. Har sett henne en gång tidigare, i Filadelfiakyrkan här i närheten, och hon har en helt underbar röst. Sånt gillar jag, när artisterna t o m är bättre live än på cd.

• nennesjuttioåtta

lappis
    låter som något att ta efter.

EA
    Nähä, erkänn! Du ansade häcken på framsidan! Och sen forma du handn som en liten PIL!

Telis
    Oj, ja det är ju klockrent beskrivet! Så där tycker jag med när jag väl är där. Och sen lyssnar jag på för lite musik för att veta vad de gjort ändå. Men det låter så kul att gå på konsert så jag önskar jag gjorde det mer! Fast sen sitter man är som ett fån och har bara hört den singel som florerar för tillfället på radion och önskar att man var så jävla packad så man kunde stå längst fram och bröla med oavsett. Men på konserthuset här så finns det inte ens ståplats så då blir det sällan något direkt headbangande...

• Fru E

Min kära make är seg som kola när det gäller att hitta på något vilket resulterar i att jag blir likadan eftersom jag tycker att han kan planera något med.....men ibland så händer det

• Fru E

Nenne-häcken på framsidan ansades tidigare i veckan men inte riktigt till formen av en pil

• Lapinette

Ahhh... en förutsättning ofta för en bra konsert är ju att man gillar artisten och har dess skivor ... så man hänger med. Vi lyssnar mycket på musik och jag har alltid varit intresserad och har massor med vinyl och cd's. Jag var en sån där som satt på golvet hemma i vardagsrummet med headset och sjöng falskt med i alla sånger när jag bodde hemma. Mamma sa att hon önskade att jag lärde mig mina läxor i samma takt som jag lärde mig alla texter.

• nennesjuttioåtta

EA
    vad bidde det då då?

• Fru E

Nenne-konstnärlig som jag är (INTE) blev det en "motorväg"

Svar på tråden Livets stora och små frågor