• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Duktig katt som spelar Yatzy!!

Vi hade en sån där dag igår, tvätta, städa, plantera om blommor på balkongen, storhandla etc. På lördag ska vi ha min familj på födelsedagsmiddag så jag tänkte i eftermiddag försöka mig på en chokladtårta med hallontryffel.

• Lapinette

nenne - vi har 3 andra konserter inbokade i år. Gav Madonnabiljetterna till maken på alla hjärtans och igår fick han (vi drack skumpa och firade vår 3-årsdag igår) biljetter till Pink och sen ska vi se min syssling i Champions of Rock på Cirkus i oktober. Men jag är fortfarande ledsen över att jag missade Pet Shop Boys biljettsläpp (de var slutsålda när jag försökte boka).

• nennesjuttioåtta

ååh min man är ju aptråkig när det gäller sånt där. Han vill gärna gå men orkar aldrig boka själv och när jag har något förslag så passar det aldrig för han kan inte bestämma sig och näe eller jo men boka du fast jaha var det på torsdag men då är det ju innebandy.... Han har på sitt bord att boka in segelflygningen vi fick i 30-årspresent av mina föräldrar FÖRRA ÅRET men det är fortfarande inte gjort. Den där tummen sitter så hårt upptryckt i ändtarmen på honom så ibland blir jag bara galen!

• Piggelin1

Jag är här med

Gomorron på er!

Lyckades komma till jobbet i lagom skön tid (dvs inte kl sju som jag gör varannan dag nu när vi hämtar/lämnar) bara för att upptäcka att jag glömt nyckeln till facket i kassaskået där min laptop ligger. Så jag fick vackert åka hem igen & hämta nycklarna Mannen är ledig idag, han bara garvade när jag kom...

• nennesjuttioåtta

piggelin
    näjj vad surt!

• Telis

Hihi, Nenne, din man verkar vara släkt med min.

• Lapinette

Hej Piggelin *vinkar*!
    Det man inte har i huvudet får man ha i benen .

nenne - ska jag tillägga att det är jag som har bokat i princip alla våra konsertbiljetter. Den enda mannen har bokat är Laura ikväll men då jag sa åt honom att det var en bra födelsedagspresent till mig.

Ett av mina ex. (låååångt förhållande + sambo) hade ena foten inom musikbranschen så vi gick på massor av konserter både här och i London.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-05-22 09:36:05 följande:
    Hihi, Nenne, din man verkar vara släkt med min.
    ja, vad säger man. Även solen har sina fläckar.

Vad är det som tar emot att BESTÄMMA sig för något och därefter GÖRA DET?!? AAAAARGHH! Ok, han skyller på att han är Våg och då är man sån men det där tror jag fasen inte på.

Lappis
    *suckar längtansfullt* Låter alldeles, alldeles underbart!

Fast nu ska jag inte ta allt för mycket cred, jag är inte så företagssam jag heller men GNNHH!! *plopp* ibland lossnar tummen och då händer det grejer.
  • Telis

Jag nog en av dom få människor (den enda? ) som aldrig förstått tjusningen med konserter. Antingen står man och då blir det läskigt trångt eller också sitter man och känner sig som en idiot och försöker se cool ut genom att stampa lite med foten. Dessutom så hör man ju så mycket bättre hemma på stereon.

Nenne, nä det där köper inte jag heller. Min man är inte våg till exempel.

Svar på tråden Livets stora och små frågor