• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Nej men har dom klarat sig så här länge så kommer dom klarar sig till imorgon. Åtminstone ett. Iiiiiiiiiiiihhh, vad jag håller tummarna!!

• nennesjuttioåtta

härligt!!! Hur gick besöket hos sjukgymnasten? Sa du något?

• Lapinette

Jag jobbar (fast lite halvslött hemifrån)!

Vad härligt nenne att de inte har ringt! Attans tjejen, det här kommer att gå vägen.

• Lapinette

Telis - hur mår du? Vad har du för symptom??!!

• nennesjuttioåtta

hej Lapinettisen!!!!! Är det bara stackars gamla trotjänare som jobabr idag alltså. Fast nu slog det mig varför - vi har ju inga barn... Utan oss stannar Sverige.

Fast jag är inte så säker på att det kommer gå vägen, jag känner en kanin som haft kanonägg men ändå inte lyckats fullt ut. Men hoppas på hennes FET så klart!

• MSW

Godmorgon! Här är vanlig dag för oss också, maken jobbar och vi är hemma själva som vanligt! Tyckte det kändes jättetråkigt igår att maken skulle jobba idag.. Kändes som att man blev "blåst" på en "helgdag" eftersom man gick och kände det som en lördag igår..

Nenne: Tack! (ang bild..) Skönt att ingen hört av sig från Falun!

• Lapinette

nenne - kaninen är gammal och har något fel som ingen har hittat . Det trista är att kaninens hjärna inte har fattat det än så hon sitter på sin kammare och hoppas VARJE månad. Hur bäng får man liksom va???!!

Absolut, utan oss barnlösa stannar Sverige!

• MSW

Och BS, skönt om du inte mår lika illa! Men du kom inte riktigt ihåg när det började sist, eller hur var det?

Svar på tråden Livets stora och små frågor