• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Lappis, åh, vi såg en så fruktansvärt söt liten tjej adopterad från Asien häromdagen, vi sa att vi borde bett om en asiatisk donator på Huddinge.

Nenne, jag går ut på gatan och väntar!

• Lapinette

Telis - fixade det sig med recepten för din del eller behöver du Crinone?

• nennesjuttioåtta

lappis
    ååh jag ignorerade det där med hallontryffeln men så skriver du det igen!!! GAAAHHH!!! Jag måste ha!! EA - dig ska vi inte ens tala om, med dina muffinsorgier. Hmpfff!

lunch!! telis, vad bjuder du på, förresten?

• Izzie

Lappis - Vilka härliga bilder från Annecy - såg dom på FB. Så vackra vyer!

Piggelin - Trist att brorsan blev sur. Han vet väl innerst inne att du har rätt och då känns det väl lite extra jobbigt. Men han kommer säkert över det.

EA - Jag som verkligen tänkt avstå från onyttigheter idag, men nu räckte det att du nämnde choklad cupcakes så är suget igång...

Telis - Här är en till med navelfobi! Jag AVSKYR om någon pillar mig i naveln. Maken gör det ofta för att retas och Matilda har hittat dit oxå... Jag kan inte ens peta mig i navlen själv. Sen hatar jag utstående navlar! Jag var så rädd att jag skulle få en sån plopp under graviditeten men det fick jag tack och lov inte.

Nenne - Snacka om att jag håller tummarna för er nu!

ANg konserter så har jag heller inte varit på jättemånga, men i höstas var jag och maken på Counting Crows, Maroon 5 och Agustana när vi var i USA. Hur bra somhelst! CC har varit makens favvo länge. Sån grym tur att de råkade hålla en konsert i just den staden i USA när vi var där. Vad är oddsen liksom? Köpte dessutom biljetterna som en överraskning - snacka om att maken blev lycklig!

• Lapinette

Telis - ja, tänk om man kunde få se hur donatorn såg ut och kunde välja därefter! Jag kan inte låta bli och titta på små söta asiatiska (adopterade) barn då jag känner att det troligen är där vi hamnar.

Oj, är klockan redan 12.00 ... maaaaaat!!!!!

• Izzie

Ja just det. Hallontryffel-tårta - det lät magiskt! Vad har du hittat receptet?

• Lapinette

Izzie - sådana överraskningar är verkligen suveräna!

• Lapinette

Izzie - har klippt ut det från någon tidning för typ 1 år sedan. Jag måste hela tiden kika efter recept där jag kan undvika mjölk (mamma är allergisk) och här är det mörk choklad så det ska funka bra.

Kan meddela imorgon kväll om den smakar bra och var enkel att göra. Ska fira nennes ET med tårta!!!

• Telis

Lappis, jodå, det fixade sig med recepten till slut.

Izzie, vad skönt att höra, jag som trodde att alla fick såna där utploppade navlar!

Nenne, vart tog du vägen? Gick du vilse?

• MSW

Piggan: Ojdå.. Ja ibland går det fort!!

Och förresten behöver man inte vara smygläsare för att inte fatta något av paprika-pratet! Snälla EA vill du inboxa mig med vad det är du jobbar med egentligen!!

Konserter har jag inte varit på så många, men den klart bästa var en Winnerbäck utomhuskonsert i... Eh, Karlshamn tror jag.. Innan han blev känd! Helt mysig lite lagom avslappnad stämning! Åkte i eufori hela vägen hem!

Svar på tråden Livets stora och små frågor