• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

AM - när jag jobbade på Lindex (huvudkontoret) för en herrans massa år sen, så var det alltid så att denna klämfredagen var det mest handel på hela året (dvs för en enskild dag)! Alla ska handla kläder till skolavslutning/bröllop/studentfirande/fester etc.

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2009-05-22 15:25:12 följande:
    AM - när jag jobbade på Lindex (huvudkontoret) för en herrans massa år sen, så var det alltid så att denna klämfredagen var det mest handel på hela året (dvs för en enskild dag)! Alla ska handla kläder till skolavslutning/bröllop/studentfirande/fester etc.
    haha - så även jag ...!
  • fru AM

telis: hur blev det - slapp du åka iväg på den där miffiga helggrejen?

• Piggelin1

AM, vilken massa fina skor det var! Jag har faktist aldrig kommit på tanken att köpa skor på nätet & trodde följaktligen att det knappt fanns ngt vettigt i skoväg att köpa heller - för *alla tycker & känner väl samma som jag*

• Piggelin1

Ska tillägga att nu blev jag ju nästan lite sugen - tycker inte jag hittar ngt i skoaffärerna alls nämligen!

Sitter för övrigt med sneakers på jobbet idag - det händer typ aldrig annars, men är vi bara tre pers här idag, så kändes det om om det kunde kvitta...

• fru AM

piggelin: förresten: precis som du gissade var teddy det hemliga namnet jag inte vill riktigt avslöja tidigare ... men u blir det ju inga fler barn för mig så jag släpper taget om namnet

• Piggelin1

Nähä, nu ska jag snart packa ihop & åka hem till mannen & dottern! Tror att delar av vårt middagsbesök redan anlänt för en liten stund sen. Hon (vår gäst) skulle tydligen ta med växa-sängen som vi ska köpa av henne, men den åker nog ut i förrådet till att börja med, vi behåller nog spjälsängen lite till.

• Telis

Ooo, dom där tyckte jag mycket om! Tack för tipset!

Jag har heller aldrig kommit på tanken att köpa skor på nätet, av någon anledning känns det mer riskabelt än kläder (vad det gäller storlekar och sånt).

Men guld skulle jag nog inte våga ha, jag är lite mer diskret av mig. Jag har 38 ibland och 39 ibland.

Ja, jag slapp åka iväg på miffohelgen. Hurra!

• Piggelin1

Aha, det var Teddy! Kul! Bara för det så googlade jag en stund nu för att hitta det där andra namnet som jag trodde, men går bet totalt. Det är ett namn på en mindre känd AstridLindgren-figur, men kan inte för mitt liv komma på det...

Svar på tråden Livets stora och små frågor