• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Jisses, vilken paprikadiskussion. Kan bara hålla med om att smygläsare måste försvunnit snabbare än kvickt...

Navelpill är väl inte favoritsysselsättning, men inte något som skrämmer mig nämnvärt heller... Har en gång (för kanske 20 år sedan) haft en fästing i naveln, litet halvt gömd. Försöker hålla bättre koll sedan dess. Fick även borelia av den lille marodören, tur att mamma visste att jag haft en fästing där och la ihop ett och ett när jag fick en rodnad runt naveln, och det kliade...

Hallontryffeltårta låter riktigt gott

Och om mindre än ett dygn så kommer Nenne ha fått tillbaka ett av sina guldägg, wiiiihiiiii!!!!

Asiatiska barn är huuuur söta som helst, håller helt med om det!

Nu ska jag nog äta och sedan infinna mig vid husbygget iklädd arbetskläder (beordrad tjänstgöring ) Bestämde mig för golv i förmiddags, och så avlade jag ett personligt besök hos badrumsplaneraren - det brukar få fart på honom...

Ha en trevlig dag, och STORT lycka till imorgon Nenne!!!

• Lapinette

Sitter här med chokladsmet i hela ansiktet och dessvärre även på min nya vita Nike jacka jag fått av kompisen i födelsedagspresent . Jag är så jäkla kladdig av mig i köket! Ska nu tillbaka och göra hallontryffeln.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    vad gulligt att fira det med tårta!

Tack för alla lyckönskningar, jag meddelar väl senaste nytt Telis för vidarebefordran till er så snart jag kan.

Telis
    ja va faaan, jag åt nog en dålig paprika så jag fick vända!

Tycker det är lite pinsamt med pluttnavel, ungefär som när man ser bröstvårtorna genom en tunn tröja. hahahha!

Ore
    woaah läskigt med borrelia!

fy fan, jag har inte ro i kroppen att sitta här och tröka med någon jävla powerpoint. Det här kommer att bli de värsta 2 veckorna ever och blir det minus då så vet jag inte om jag orkar resa mig...

• nennesjuttioåtta

Lappis
    *picture in my head* Har du ätit av slickepotten? Eller slickat skålen, du har ända upp till ögonbrynet på höger sida.

• nennesjuttioåtta

trist med jackan, hur får man bäst bort choklad??? Vi brukar få i vår vita soffa men då har jag bara vänt på kuddarna. Vet inte ALLS hur de kommit dit. Snart åker soffan förhoppnigsvis ut men det är så mycket annat som ska handlas så jag vet inte vilket nummer det har i prio-listan...

• Lapinette

Jackan + tröjan som jag också hade på mig och som redan igår fått matfläckar på sig åkte direkt in i tvättmaskinen och blir just nu, förhoppningsvis, rena.

Chokladsmeten till själva chokladkakan var himmelsk god!!! Hallonsmeten var inte så dålig den heller men så koncentrerat stark att man inte slickar ur den skålen lika noggrannt.

• nennesjuttioåtta

jag gillar oftast smeten bättre än slutresultatet... ihihihi

• fru AM

Lappis: lova att du outar receptet när du provsmakat tårtan!!!

Har just varit ute på stan (tillsammans med Sthlms övriga befolkning) och tokshoppat. Mest fina sommarkläder till storson och Livia. Men jag hittade byxor till mig själv - som jag får plats i och som inte skaver på ärret ... På HM:s mammaavdelning ... Jag känner ingen annan som köpt mammakläder EFTER förlossningen.

Har också invigt Åhléns amnings-/skötrum. Strålande idé! Tips till alla varande och blivande mammor!

• fru AM
    Telis skrev 2009-05-22 14:59:02 följande:
    AM, min guru, har du tittat på skor? Har du tips på några såna till en sån här klänning: www.esprit-online.com/Shop/HtmlProduct/WinDsl... öppna tår och inga jättehöga, smala klackar.
    Gurun säger: Vadå har du även tåskräck (förutom navelfobi) ?

Det som är så trendigt med öppna tår nu!

JAg kan inte se någon bild i länken!
Svar på tråden Livets stora och små frågor