• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

Telis:
    Skönt att du inte kräks, men bara att må så illa så att kräkpåsen är med på bussen....
    Illa nog.

Fördelen med att vara gravid emd KILLAR, man mår inte lika illa

Page: roffe är beräknad till den 22/6 men jag börjar få känslan att jag kanske inte kommer gå tiden ut. Dels var han ju faktiskt större än medel men även att jag har känslan i kroppen att det kommer ske lite tidigare. Inte mycket... men.

Man kan ju hoppas. Med borren gick jag ju över 10 dagar, det vill jag iallafall inte den här gången.

Däremot vill jag sluta jobba NU!
    är så less på migg jobb idag!
    vad skönt att det är sista eller näst sista dagen då
    sen ska jag bara gå nån utbildning per distans sen är jag KLAR!!!!

• kängu

Jösses vilka morgonpigga människor...uppe kl 4??!!

Usch Telis vad jobbigt med illamående... vilken solskenshistoria förresten med svärmors föräldrar!

Ego- Jag har nu konsulterat min barnmorska och hon trodde att jag förmodligen fått magkatarr. Och att bebisen ligger och trycker upp mot magsäcken, så att jag blir illamående. Ingenting förlossningsrelaterat alltså, skönt!! Ska cykla iväg till apoteket om en stund och införskaffa lite syrahämmande medikamenter.

• Page

Frullan, jag inbillar mig att det inte är lika vanligt att gå över tiden med nummer två...

God morgon EA!

• MSW

Hej! Nu har jag ääntligen tittat på Gusten/korven! Såå söt! Nu ska jag läsa ikapp (om sonen tillåter..)

• Page

Kängu, trist med magkatarr! Är det något du brukar ha, eller har det dykt upp nu?

• kängu

Har inte haft det tidigare, men tydligen är det ganska vanligt i samband med grav. särskilt i slutet. Förmodligen försvinner det när bebisen kommer ut.

• kängu

Page, glöm förresten inte att skicka en bild på håret till galleriet!!

• Frejis

God morgon!
    Kul att se så många som är tidiga här Page & Frullan, vi kunde gjort varandra sällskap med tidiga uppvaknande och sömnlösa nätter fast jag slår er båda med råge tror jag har "skaffat mig" en ny ovana, dvs vaknar mitt i natten av att jag har ont i magen och inte kan somna om. Inatt var det hittils rekord, mellan ett och sex på morgonen... blä. Vill inte ha en sådan natt till så nu gäller det att få tag på BM som i sin tur får skaffa fram någon form av smärtlindring.

Vilken egotrippad inledning, hoppas att jag är förlåten

Page, canceroro sedan 2000, vad jobbigt Hoppas att de kan göra något åt J´s blodvärden.
    Vad ska du göra åt håret nu? Annan färg eller?

Frullan - hur mår du & R*ffe? Spännande det här med att h*n är så vild.

Har någon hört från Cicci?

Telis, vilken underbar historia om en så lång barnlöshet. Lillasyster vid 47 års ålder, det var inte illa. Om du vill, kan jag försöka hitta Seabands från apoteket - vi köpte dem i början, men använder nästan aldrig eftersom det inte gav så stort effekt.

Brudsommar, vilken fin liten kisse som ni ska få. Såg honom på FB.

Måste kolla Korven och annat nytt

• Page

Kängu, vad skönt att det förväntas att försvinna av sig själv, även om det är urtrist att du ska behöva ha ont i magen nu.

Frejis, det var en himla dålig ovana. Sluta upp med dumheterna! Har du bara ont i magen på nätterna? Vet du vad det beror på?

Jag vill ha en naturligare hårfärg än den har har just nu, ser ut som en Werther´s Original i huvudet för tillfället. Satsar mot Telis/Vickan ljusbrun. Hm, Fast Telis är väl mörkblond egentligen..

• Frejis

Snaily, vad söta du och Korven är Längtar verkligen efter valp när jag ser så små.

Kängu - magkatarr låter definitivt trevligare än någonting förlossningsrelaterat. Hoppas att medicinerna blir lite av en quick fix. Vilka åkommor man kan få av växande bebisar, hade ingen aning om det förut.

Telis igen - om du vill ha seabands, så kan du få dem av mig, har hittat dem.

Svar på tråden Livets stora och små frågor