• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW
    kängu skrev 2009-05-26 16:12:03 följande:
    Haha nej jag fastnade i köket Kimberly var väl ett tjusigt namn?!
    Ja ovanligt iaf.. Nu är jag nöjd med mitt vanliga namn..
  • nennesjuttioåtta

men hur kul var det att heta MITT namn då, fatta vad töntigt - som en gammal tant! "Det heter min mamma" AAAAH nje fy!

En annan grej är att om man tar killvarianten av mitt namn så hade jag en klasskamrat som hette så - och det var ju hysteriskt roligt och udda - nu ligger det i topp bland nyfödda. Vad hände?!?! Det är ju samma generation som tidigare skrattade åt det namnet som nu döper sina barn.

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 16:17:45 följande:
    men hur kul var det att heta MITT namn då, fatta vad töntigt - som en gammal tant! "Det heter min mamma" AAAAH nje fy!En annan grej är att om man tar killvarianten av mitt namn så hade jag en klasskamrat som hette så - och det var ju hysteriskt roligt och udda - nu ligger det i topp bland nyfödda. Vad hände?!?! Det är ju samma generation som tidigare skrattade åt det namnet som nu döper sina barn.
    Väntar bara, snart dyker ditt namn också upp på topp-10! Vet en som är lika gammal som jag som också heter samma som du!
  • nennesjuttioåtta

mitt namn brukar vara på topp men då som andra namn. Stackars barn säger jag bara.

• Lapinette

Tjohooo tjejer, vad diskuterar ni här då?

Själv har jag fått nålar och en hög med örter som ska kokas den närmaste veckan. Säger bara SHIT, kommer att bli ruinerad! men vad gör väl det i denna allmänna IVF-konkurs?!

Min akup tyckte att min tempkurva ser jättebra ut .. typ är högre än förut vilket gör att den lilla borde trivas och stanna. Jahapp, varför fattar den inte det då?! Hon förstod dock inte varför min mens är så riklig och med klumpar. Att jag ska göra FET denna månad verkar hon tycka är "spännande" och undrade om vi skulle köra på som vanligt med risk för tvillingar. Vem tror hon att hon hade där på britsen ... fertila Gudrun eller? Såg hon inte mina långa hängande öron??!! Nåja, vi boostar ordentligt med horn och allt och blir det twins så blir det .

• Lapinette

Men nu hänger jag inte med ... vad är fel på ditt namn nenne??!!! Nennnnnnnnnnnnnelaaaaaaaaaaainen, det är ju superfint!

• nennesjuttioåtta

Lappis

Låter ju kanon med horn och twins och hela baletten! Men samtidigt är det där hoppet läskigt att få... så jag förstår dina långa öron och fertila Gudrun - hehehehe det kanske är just hon du är efter det där avkoket!

• Lapinette

nenne - jag suger åt mig som en svamp .... det är det värsta. Så du kan se mig hoppsa från akupunktören när hon råkat säga "opppps, det här ser bra ut".

• Lapinette

Alla små positiva halmstrån ... de rycker kaninen upp! Tjoff, tjoff ... snart är gräsmattan tom.

Svar på tråden Livets stora och små frågor