• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Kan någon inboxa länken till mig. Har den sparad på jobbdatorn, men inte här hemma. Vill se exakt hur hemsk en osminkad jag ser ut när jag kisar i solen, bredvid alla söta BT-tjejerna. MrsB och Malte var med på picknicken ett tag också, men jag vet inte om muggles hade hunnit dra fram kameran än då???

*vinkar till B Fru L* Synd att det inte tagit sig än, men det är ju en (förhoppningsvis) härlig sommar kvar innan sjukhusbesöket, så det kanske är överkomlig väntetid ändå... Ligamentsmärtor noteras, antagligen är det så. För magmusklerna verkar vara där de ska i alla fall. Praktiskt med ett fullblodsproffs i tråden

BS: Sällar mig till kören som tror att det är bra att ta upp förlossningsrädslan så snabbt som möjligt, och få en handlingsplan för det - hur nu den kan se ut.

Imorgon ska jag till gbg, inspirationsdag "Kvinnor i tiden". Ska bli skoj, tror jag. Skönt att komma från jobbet ett tag, om inte annat.

Hoppas att jag har litet tid att dyka in i någon klädaffär också, och leta mammakläder. Tror jag behöver fixa några mammajeans, har svårt att klara mig på de två par som ff passar, smutsar ner dem ganska lätt på jobbet om jag behöver klättra runt bland maskineriet...

• Fru FruLLan

Go kväll på er tjejer
    Fick ett samtal från BB
    Kan meddela att hon låter så pigg och fräsch så det är inte klokt. Man kan verkligen inte fatta att hon fött barn idag.

Vill inte avslöja för mycket men hennes förlossningsberättelse är underhållande. Det var verkligen knappt att de hann in i tid
    vattnet gick i bilen och hon hann vara på sjukhuset i hela 7 minuter innan lilltjejen tittade ut. (efter att ha hållits kvar av starka händer)

men FIN var cicci iallafall för hon målade naglarna och lockade håret i morse
    ha ha ha
    fy faaan vad hon är kul

50 cm 3400g var iallafall skuttan som är jättesöt! får nog kallas guldfirren för hon är inte alls blond som vickevire utan brun.

• BrudSommar2006

Snigeln, enligt min erfarenhet så kan BM inte ställa några sjukdomsdiagnoser och har inte befogenhet att skriva ut pencillin heller så det måste nog bli riktig gyn. Trist att det inte verkar finnas någon att tillgå!

• Fru FruLLan

Tinga: GRATTIS till att iallafall en av killarna har ätit bra nu i ett dygn. Och herreguuud ett dygn är vel verkligen värt att fira! Man ska ju fira varje delseger. Hoppas att det håller i sig.

Jag förstår att sond är ett stort bakslag men kanske skulle en viktuppgång även hos den andra få en lugnande effekt på alla. Jag hoppas verkligen att hans brors ätande kan smitta av sig men om inte så kanske sond ett litet tag så han går upp i vikt kan vara en bra grej.

Förstår att det är otroligt svårt att inte skuldbelägga sig själv. Men för faaaan ni har ju kämpat så otroligt och gjort ALLT. Verkligen varit bäst. Det är vel klart att ens oro tär på en och kan ge en skuld. Även fast ni verkligen inte borde känna så.
    Näe, fy vad jag önskar att det hela löser sig för båda nu. Annars så tror jag ändå på sonden som en nödlösning en stund. Tyckte läkaren resonerade klokt ändå...
    Puss

Blivande: Kul att se dig! och hoppas att det tar sig innan augusti så klart, men skönt att ha en tid inbokad utifall att.

Kokos: mensvärk....
    kan det inte vara så att livmodern växer som attan just nu och att det är det som värker?
    Nåt annat FÅR det inte vara!!!!
    VILA och hoppas att det går över!

• BrudSommar2006

FruLLan, att Cicci inte riktigt är som oss andra har man ju förstått! En bättre lämpad människa att föda barn har jag nog aldrig hört talas om! Och med nyfixat hår och allt.

Skräp, har sådana myrkrypningar i benen att jag misstänker att det inte blir mycket sova av i natt. Nåja, ska göra ett försök i alla fall, godnatt på er!

• snaily

BS, hmm, får ringa hälsocentralen ändå och kolla läget imorgon, om det inte fixar sig på annat sätt får det väl bli egenbehandling då.

Vilken härlig berättelse om Ciccis förlossning!

Vilka härliga bilder från er picknick! *avis*

• Fru FruLLan

Själv ä'r jag lite orolig över att roffe försöker vända sig
    trodde att han och jag var överens om att hanb skulle ligga kvar me huvet neråt tills han ser ljuset och kan komma ut til oss...
    men det känns som om han har ändrat sig

Skumt ont har jag också...
    Långt ner i magen.
    kanske överansträngning, har gått en del idag dumt nog. jag ska ju verkligen inte det...

Nåja
    Nu är jag mätt som en tok. Jag har bestämt mig för att jobba ista dagen i morgon HURRA!!!!!!
    och då måste man tydligen bjuda på fika... fick jag höra...
    Så jag har bakat kladdkaka och blåbärsmuffins.
    Fick lov att äta många muffins....,
    goda men lite söta.
    Hittade på ett recept.
    Fy vad svårt det var att hitta bra recept som är glutenfria!
    Eller det fanns recept... men jag hade inte massa specialprylar hemma och orkade inte gå och handla.

men men det blev bra till sist.

Näe ni
    nu ska jagh vika tvätt.

Puss

• Fru FruLLan

Snaily: SE till att du får rätt medicin! vaginos ska man inte leka med verkar det som.
    Hur kom du på att du hade det?

hej förresten!

• Fru FruLLan

Égenbehandling: Kan du skriva ut medicin till människor också?

• Tinga

AM - tack för artikeltipset! Ska försöka få tag i tidningen. Om inte annat brukar det ju finnas historier med lyckliga slut i samband med sådana artiklar.

Vid 9 månaders korrigerad ålder (för tre veckor sedan) var deras data så här:
    Piff 6.9 kg och 69 cm
    Puff 6.6 kg och 68 cm

FruLlan - jo, vi kommer absolut att acceptera att sonder sätts in om det är det som bedöms som det bästa alternativet. Det känns så otroligt trist bara att skulle behöva gå så här långt, för redan i januari flaggade vi upp för deras dåliga ätande, men det är först nu vi fått någon ordentlig reaktion. Men det är väl så det ofta är; man gör inget förrän man absolut måste.

Svar på tråden Livets stora och små frågor