• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Telis - I v 6+x ska man kunna se hjärtat slå, men det kan ju diffa några dagar hit eller dit även vid ivf, så innan 7 fullgångna veckor skulle jag nog inte våga göra vul. Fast samtidigt kan ju inte ovissheten bli värre än den är just nu för dig, så kanske kan det vara värt det ändå?

Oj, nu måste jag springa till tandläkaren!

• MSW
    Ore skrev 2009-05-28 10:42:13 följande:
    Hoppas också på ett bra svar till Nenne från Falun... Har precis fått min halvhjälpligt inlindade men ändå extremt beska kritik från chefens chef om allt som jag inte har gjort, eller inte gjort på det sätt han vill, toppat med skäll från en kollega för att jag inte har gjort hans jobb på det sätt som han velat (något som tog oändligt mycket längre tid än jag trott, och som jag la tillbaka på honom att fixa men han har jå så mycket mer viktiga saker att fixa än vad jag har. Och nu kommer för helvete två leverantörer och vill ha en underskrift och jag sitter här och storlipar, vill faan gå hem nu... Bläääää!(Hmm, låste dörren och gömde mig...)
    *kram kram*
  • Lapinette

Telis - ja systern hos vår gemensamma läkare är verkligen gullig. Själv har jag inte varit i kontakt med dem på ett bra tag eftersom jag inte behöver gå dit nu när det är FET.

Gällande upptiningen så är ju mina embryon redan 2 dagar gamla och normalt sett så ska jag då in böjdag + 3 dagar ... då tar de ut embryot typ samma morgon som jag kommer dit, tror jag? Ska de långtidsodla antar jag att de tar ut embryot samma dag böjdag + 3 dagar men låter det sedan växa till sig ytterligare några dagar dvs jag ska då inte in till dem böjdag + 3 utan istället kanske böjdag + 5 eller 6.

Ore - shit, vad mycket skit du verkar få på ditt jobb. Vad är det för ett gäng ohumana människor du jobbar med? Kram på dig.

• Telis

Ore, men vilka psykopater du jobbar med! Stora sympatikramar!

Lappis, ja men vet du, jag fick svar från en syster A-L och inte syster P. Undrar om hon inte är kvar längre eller om det kanske bara var en vikarie?

Jamen just det ja, jag tänkte inte på att äggen ju redan är ett par dagar, då behöver man ju förstås inte sätta tillbaka dom just på böjdagen.

Kan det bli så då att du får veta hur FET:et gick när ni är på semester?

• Lapinette

Ahhh... är inte syster P kvar?! Som sagt, jag har inte varit där sen i november/början av december. Oooooootroligt lång tid för att vara mig ... men också så var ju doktor J borta under den tiden då jag behövde honom som mest.

FET-resultatet lär nog dimpa ned som en stor jäkla blöt pöl under Midsommarhelgen. Hur mycket IVF'er och annat jag gör så ligger min jäkla cykel på samma dagar ... fattar inte det!

• Lapinette

Usch, är inte ett dugg positiv... hmmm.. tänk gula, varma strålar mot magen!!!?

• Fru E

Telis-åååhhh va skönt att det inte blev mer av det då hänger lilla pyret kvar än och 9 månader fram!

Lappis-Vad säger CvL om det hela med tempen och så? Eller de tittar inte på temperaturen kanske??

Nenne-inga besked är bra besked!! Om de skulle skicka brevet i söndags så kan det ju dröja lite innan det kommer fram iom att inte alla orter har söndagspost
    Svettningarna beror så klart på att din inneboende är så varm av sig

• Fru E

Har möte hela dagen idag och sen bär det iväg på föreläsning på Ikea vid sex. Skulle handla om Feng Shui i trädgården

• Page

Jag var rädd att titta in idag, men ser att de är några goda nyheter iaf.

Telis, pust och stööön, skönt att blödningen har stannat av. Nu gäller det att utnyttja dina påstådda slappisvanor!

Nenne, hoppas att du får svar snart!

Cicci, vilken härlig förlossningsberättelse! Det är nog bara du som föder barn med nyfixat hår, klänning och lackade naglar.

Angående lackade naglar och sjukhus, man ska tydligen undvika att måla dem innan man ska göra ett ingrepp på sjukhuset eftersom man kan se om syresättningen är dålig på naglarna.

Lappis, hoppas att tempen bara luras. Ja, tänk många gula tankar som strålar mot magen! Formade som en liten pil?!

Ore, trist med gnäll på jobbet!

• Lapinette

EA - diskuterar inte temp med CvL förutom när jag hade utomkveds och jag talade om att jag faktiskt fick som en vanlig mens trots att hcg låg på 100 ... samt att tempen då också gick ned som i en vanlig cykel. Skumt!

Nej, nu är det dags för lunch!

Svar på tråden Livets stora och små frågor