• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Jag KAN ju spamma tråden. Men jag vet inte ... *hasar understimulerad mot TV:n*

• Ore

Hmm, syndromet 3-barnsmamma som helt plötsligt och oväntat får en stund för sig själv och inte vet vad hon ska göra??? Njuuuuut!

• Lapinette

Ore - enligt vad min ansiktstjej har sagt så har de gjort 10 IVF'er och inte 10 återförande som både kan innebära IVF + FET. Det är ju många som aldrig får något till frysen, för att frysas krävs bra kvalitet inte enbart att ägget är befruktat.

• Liten med Mindre

hörni, den här gången kan ni spara kramarna till någon som behöver. Jag tror jag mest är låg av regnvädret, är inte så jättebesviken över att tanten verkar vara på ingång, har inte haft minsta lilla symptom på något sätt. Det var ju värre förra gången när jag fick ont både här och där och blödde på konstiga tider. Nu är det fullständigt händelselöst fram till att det rosa börjar komma, har varit så sen i höstas. Så den dagen jag faktiskt får någon form av symptom innan BIM, då blir jag ledsen på riktigt.

koko - Mindre är inte heller så pigg att ropa på mamma eller pappa. Jag försöker få henne att säga mamma istället för att bara skrika rakt ut när hon vill något. funkar så där. Mest när hon vill komma åt toalettstolen och jag sitter ivägen

Toaletter, pottan och kissa på potta är hennes favoriter just nu. Det ska sittas på pottan ett otal gånger tills det ev kommer något - sen ska det sittas lite till ifall det kommer mer. sen tömmer vi i toaletten, vinkar hejdå till kisset och sen kissar hon på golvet...

Nu ska det packas inför Falun-resa. Ha en skön helg alla - hinner int ein i morgon.

• fru AM

I min sysslolöshet ringde jag storsonens pappa för att dryfta lite praktiska saker och blev givetvis osams med människan. Än en gång är det väldigt uppenbart varför jag inte är ihop med honom längre.

• fru AM

Ett pinsamt djävla super-EGO på 55 höstar är vad han är. Förlåt var bara tvungen att skriva det någonstans.

• Lapinette

AM - vad skönt att du kom på det och har bytt ut honom!

• kängu

AM, säger som Lappis, skönt att du är av med honom!!

SJälv har jag gått och blivit brunett med hjälp av en hemma-färgning. Jag brukar pendla mellan att vara ljus och mörk, men känner mig alltid mer "hemma" som mörk. Så jäkla jobbigt att hålla på o färga utväxt bara...(är mer åt det ljusa hållet naturligt).

Lappis, spännande med FET men jobbigt med VÄNTAN på om det har tagit sig eller ej. Hur många eskimåer har ni?

• _koko_

fruLlan - Jag är bara glad att du är här, oavsett vad du skriver! Men jag hoppas just nu väldigt mycket att du har fel om både mig och dig. Jag är fortfarande helt övertygad om att du kommer att älska roffe lika mycket oavsett kön när han väl kommer, men känslorna du har nu kommer du ju alltid ha i bagaget. KAN du inte gå till en terapeut/psykolog även om du inte tror på det, för oss i tråden om inte annat? Ge det en chans liksom...?

telis - Nu har iaf jag en positiv magkänsla. Jobbigt med huvudvärken dock! Jag brukar försöka dricka mycket vatten och sova mycket. Nackmassage brukar också kunna hjälpa om det är stress, sätt maken i arbete!

Ska kolla till conny nu, man brukar få räta ut honom när han somnat. Han somnar ofta ihopkrupen och blir väldigt varm av att ligga så.

• snaily

Hallå i tråden efter lång trist jobbdag.

Det är bra AM, avreagera dig ordentligt här! (Du har ingen liten boxsäck och handskar hemma i nåt hörn?)
    Hjälpte inte lökkuren!?!? Konstigt!

Vi har också senapspulver hemma!

Page, vill också se hårbild och håller tummarna för måånga valpar. Är det en hane eller tik ni vill ha eller spelar det ingen roll? Vi hade ju sån evig tur att vi "beställt" en hane och så blev det just bara en sån.

Tack till koko, EA, blivande fru, Telis m fl för bra "underlivsproblemstips"! Följer de flesta råden redan förutom det där med att tvätta enbart med olivolja, men det har jag börjat med nu! Hur som helst är det bättre efter 2 dagar med Lactal men enligt vad jag läst verkar det som vaginos ofta kommer tillbaka nästan direkt om man inte antibiotikabehandlar - ska fråga gyn som vi ska till på utredning om han kan kolla på det också. (Och kan han inte det av nån anledning så fixar jag nog Dalacin åt mig själv.) Bara en vecka kvar tills vi ska dit, är redan nervös!

Har såna sjuka chokladcravings ikväll, önskar jag vore gravid så jag kunde skylla på det!!!

Ore, blää för såna jobbdagar! Har också gråtlägen på jobbet ibland, inte så ofta som tur är.

Känner mig extremt lat den här veckan, har motionerat absolut ingenting, skyller på att vi ska vara hundvakter i helgen och gå superlånga promenader.

10 IVFer, helt obegripligt många, förstår inte heller hur man orkar...

Svar på tråden Livets stora och små frågor