• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Telis, åh vad glad jag blir *dansar glädjedans* Vitt är en fantastisk färg

EA, säger som Lappis.

För övrigt, vilket ljuvligt väder det är idag!!!!FREEEEEEEEEDAG!!!!

Jag är verkligen på oförskämt gott humör idag känner jag

• Tinga

Telis - Du borde jobba med färganalys! Nu har jag tårar i ögonen igen.

• fru AM

Världens bästa fredag! För att Telis trosor är vita igen!!! Hurra!

Telis - när barnet föds så finns det en hel tråd full av - om inte gudmödrar på riktigt så - gudmödrar i själ och hjärta!

EA: låter ju misstänkt detta! Har du funderat på att testa? Hur länge varade spottingarna och när dök de upp i cykeln och hur mycket blod var det egentligen?

• snaily

Telis, åååh, progesteronvitt som är så snyggt!! Härligt! Kanske nya modefärgen att måla väggarna i?

EA; det där låter ju väldigt skumt... du skulle kanske behöva en sån där knapp på magen också (om du inte vill testa alltså).

Jag har kört nån slags hoppas-lite-för-mycket-och-leta-symptom-grej varannan cykel, och den här cykeln är tyvärr en sån... mycket för att det skulle vara så fantastiskt att slippa det där läkarbesöket... så kommer kanske ramla ganska hårt när spottingsarna dyker upp om några dagar. Sjukt för jag har verkligen inga symptom så förstår inte varför jag ens hoppas.

• MSW
    snaily skrev 2009-05-29 09:51:07 följande:
    Telis, åååh, progesteronvitt som är så snyggt!! Härligt! Kanske nya modefärgen att måla väggarna i? EA; det där låter ju väldigt skumt... du skulle kanske behöva en sån där knapp på magen också (om du inte vill testa alltså).Jag har kört nån slags hoppas-lite-för-mycket-och-leta-symptom-grej varannan cykel, och den här cykeln är tyvärr en sån... mycket för att det skulle vara så fantastiskt att slippa det där läkarbesöket... så kommer kanske ramla ganska hårt när spottingsarna dyker upp om några dagar. Sjukt för jag har verkligen inga symptom så förstår inte varför jag ens hoppas.
    Klart att man hoppas! Inte så konstigt! Men jobbigt!
  • Ore

Tror att progesteronvitt är min favoritfärg också, just nu

Går det att heja fram EA till ett test, tro...? Jag lyckades en gång testa utan att bli så besviken, det var mest en koll eftersom tanten då varit konstig, så jag vill bara "bekräfta det jag redan visste" innan nyår, innan jag partajade för fullt...

Och det är FREEEEDAG och bubblet ligger på kylning..!

• MSW

Och fan vad skönt att det är FREEEEEDAAAG!! Har tyckt att det har känts som fredag sen i onsdags!! Helgen är rätt fullbokad dock! Så fredagen går förmodligen åt till att få ordning här hemma, så att det känns okey att vara iväg sedan..

• Fru E

Okaj här kommer en sammanfattning av cykeln denna månaden eftersom ni bad om det

Har för mig att spottingsen kom lite smått redan dag 10 (bara beige brunt) och sen höll de på lite var dag (inte så mycket utan mest på pappret och lite i trosan) fram till när jag tror ÄL var kanske dag 16-18, sen fortsatte de fram till dag 25 tror jag det var och försvann helt. Veckan efter ÄL hade jag som mensvärk och då var spottingsen lite "rikligare" med rött ibland.
    Ja det var det där med att testa...............är en riktig hare när det kommer till det..........vill inte få ett retligt minus och undra var f-n tanten är men samtidigt kanske skönt att släppa de små tankar som finns på ett plus *grubbel grubbel*

Så kom igen nu och visa vad ni går för så får jag se om jag testar

Svar på tråden Livets stora och små frågor