• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Panzerfaust

Hoppet om bröllop skrev 2009-05-30 15:08:07 följande:

Ny här på BT så smyger igenom forumen och kikar vad som passar mej3 barns mamma som gifter mej 09 09 09 ha en härlig pingst xxxxxxxxxxxxxxxx för dej som går i giftastankar och planering
    Jag har en jättebra idé, fixa din bloggadress på skyltar och skicka ut ungarna på stan att göra reklam.
  • fru AM

Frejis! Vad jobbigt och läskigt med sån smärta! Tror du och de att myomet kan stanna kvar där det inte gör så ont nu? Kan man göra anat än att ge smärtstillande under en pågående graviditet?

• fru AM

Passionsblomman & Panzerfaust: tack för att ni vaktar tråden!

• passionsblomman

*står bredbent och med uppkavlade ärmar*

fru AM skrev 2009-05-30 15:50:50 följande:

Passionsblomman & Panzerfaust: tack för att ni vaktar tråden!
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-05-30 16:02:28 följande:
    *står bredbent och med uppkavlade ärmar* fru AM skrev 2009-05-30 15:50:50 följande:
    H*n tycks ha slappnat av efter jag skrev i gästboken...
  • passionsblomman

Ojdå..

*går och tittar i nämnda gästbok...*

Panzerfaust skrev 2009-05-30 16:04:09 följande:
    H*n tycks ha slappnat av efter jag skrev i gästboken...
  • BrudSommar2006

Hej Passionsblomman och Panzerfaust! Ni går inte i vänta-barn-tankar när ni nu ändå är här???

Frejis, stackare, vilket elände du haft av det där myomet, hoppas att det blir en permanent flytt till nya stället för det nu.

• BrudSommar2006

Snigeln, men ni vill bo kvar där ni bor i alla fall? Inbillar mig att du skulle ha hyfsad chans att få jobb på andra ställen om ni måste flytta lite på er?

• BrudSommar2006

Telis, jag känner mig otroligt osofistikerad för jag vet inte vad du pratar om annat än Blå Ädel som jag ju förstår är en ost!

Själv var jag otroligt sugen på saltlakrits och turkisk peppar när jag väntade Iris, trodde nästan att jag skulle kräkas om jag inte hade en påse konstant i fickan när jag mådde som mest illa men nu tror jag snarare tvärt om, att jag skulle kräkas om jag försökte äta det! Är inte alls lika godissugen nu som jag var då men mår definitivt precis lika illa. Kan ju vara att jag knaprar tabletter på ett annat sätt nu kanske.

• passionsblomman

Ojojojojoj!

Jooooo....

Jag är mitt uppe i samma Pergotime och annat ur hormonhyllan som jag sett att flera här är.
    Dt är "inseminarium", VUL och ett jädra räknande med dagar hit och dagar dit hela tiden...
    Vi har en pojke på 8 vintrar, men syskonet, det har låtit vänta på sig.

nu börjar det vara brådis, och vi hoppas jättemycket nu, för jag är ändå arbetslös för närvarande, så vad kunde passa bättre mitt i allt än att blr gravid?
    SGI är säkrat, jag har tid att åka på alla undersökningar osv osv.
    Hit med ett pluss tack!

BrudSommar2006 skrev 2009-05-30 16:35:47 följande:
    Hej Passionsblomman och Panzerfaust! Ni går inte i vänta-barn-tankar när ni nu ändå är här???Frejis, stackare, vilket elände du haft av det där myomet, hoppas att det blir en permanent flytt till nya stället för det nu.
Svar på tråden Livets stora och små frågor