• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Jag tror inte att det är mensvärk ... det värker ju för att det händer något, växer, där i magen.

• Telis

Frejis, ja fast så länge jag inte ser rött (i trosorna ) så tänker jag att det är växtvärk. Fast man är ju aldrig säker så det är därför jag måste kolla hela tiden.

• Telis

Lappis, ja vänta du bara en månad så kommer du också att vara så där hysteriskt tittgalen. Jag håller med Frejis och tror att den negativa inställningen kan ge ett positivt resultat.

• Frejis

Telis & Lappis - bra att ni tänkte på växtvärk, det är ju vad det rimligen är men soffläge är ändå bra.

• passionsblomman

Jösses amalia!
    Det är ju helt otroligt att man ens kan göra en sådan sak!

Lapinette skrev 2009-05-30 18:27:57 följande:
    Frozen Embryo Transfer, precis som Ore skriver är det när man sätter tillbaka ett redan befruktat ägg, ett embryo. Vi har en liten koloni, 8 st embryon i en frys i Uppsala . Låter helt sjukt när man beskriver det. Frejis - att kissa på stickan är ju en baggis jämfört mot att ta alla sprutor inför IVF'n. Det är bara jag som är så satans negativ införd etta FET.
  • Lapinette

passionsblomman - det finns mycket konstigheter man kan göra när man är inne i den här svängen.

Telis - ja du, min grannar (bögparet) rakt över lär ju få sig ett gott skratt om jag kommer att glutta i trosorna var 10:e minut.

Ego - väninna från Rivieran är i Stockholm ... och vi ska ta en drink efter middagen. Japp, nu kom maken med ett gott vin. Shit, hur ska jag klara det här??!!!

• Lapinette

Åhhh... vinet var helt UNDERBART! Ett glas, ett glas och sen blir det cola.

• Ore

Nedrans helgdag, affären stängde tidigare. Jag som tänkte köpa färskpotatis att ha till kycklingen ikväll, och kanske litet jordgubbar eller något annat smaskigt till dessert.

På plussidan hade det inte spelat någon roll om jag åkt dit direkt efter att jag åkte från huset, hade varit för sent ute ändå...

Lapinette: Chevre stod på "inte äta"-listan, kollade i påskas eftersom syster skulle ha sådan i salladen.

• snaily

Frejis, perfekt med många duktiga övervakare!

Lappis, håller med föregående talare om att negativ inställning kan vara värt att prova. (Fast om det verkligen funkar skulle jag väl blivit gravid för läängesen!)

Driven uppfinnare - Ore - det låter som du? Du kan väl slå dig i slag med de andra påhittiga människorna (=ingenjörerna) i tråden och brainstorma! Jag kan hoppa in som konsult om ni vill ha lite medicinska råd... egentligen borde det inte vara så svårt, koppla nån slags hcg-avläsare på magen till en port som har kontakt med ett blodkärl? Piiis åff kejk!

Utomhusgrillad kyckling och bakad potatis och tsatsiki var såå gott och skumpan och solen gjorde mig alldeles mosig i huvudet... nu ska vi baka maränger så man piggnar till lite!

Svar på tråden Livets stora och små frågor