• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

AM - attans... jag som hoppades på att Onda Ögat-taktiken hade funkat... skämdes han när han insett sitt misstag då?

• fru AM

Tinga:
    Pikétröjor: Ibland är det så enkelt att det är lätt att missa ... Det finns på H&M. Kolla t ex denna länk:
    shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S
    klicka på sidan 3 - och sedan på den lilla bebisen i den rosa pikétröjan.

Jag köper alla storsonens pikétröjor på antingen H&M eller Zara (och på Gant eller Ralph Lauren om de har rea)

• fru AM
    viktualia skrev 2009-05-31 20:37:44 följande:
    AM - attans... jag som hoppades på att Onda Ögat-taktiken hade funkat... skämdes han när han insett sitt misstag då?
    JA - det gjorde han i alla fall!

Dagens storego: Jag tror tyvärr att jag har fått bråck under kejsarsnittet ... Väldigt obehagligt!

Det fåniga är att jag faktiskt inte fattar till vilken instans jag ska ringa och vem jag ska visa upp det hela för ... Gynakuten känns inte rätt. BM kan nog inte tillräckligt. Återstår min stackars husläkare - men vad vet han om kejsarsnitt ...?
  • Frejis

A M - Om du vet vilken avdelning som snittet gjordes på (det borde ju rimligen vara avd. för planerade snitt), kan du ju ringa dit alt be växeln koppla dig dit och prata med dem. Du får kanske komma dit på återbesök.

• Telis

Åh, det är verkligen sommar när man hör FROOOOOOOOOOOOOSH utifrån och så när man tittar ut så kommer det fyra luftballonger tjugo meter över balkongen!

Snaily, kramar!! Usch vad trist och tredubbelt irriterande.

Nenne, ååååh vad jag håller tummarna. Jag tycker att det låter jättebra att du inte har några symptom.

Hammockar finns det väl överallt?

AM, kan du inte ringa avdelningen där du gjorde snittet och fråga vart du ska vända dig?

• Frejis

Intressant att Onda Ögat taktiken inte fungerade, det bekräftar ju bara något som min make sade till mig redan från början, nämligen att han inte är tankeläsare Man blir ändå förvånad hur olika män och kvinnor är, just i sådana små (och även större) situationer.

Passionsblomman - tre kattungar, gulligt! Så söta när de är små.

Vår kanin har också fått ta del av värme och provsitta i famnen på balkongen. Han stortrivdes

Nenne - ligga tillsammans i en hammock, nice.

Lappis - det är väl självklart att det krävs vin för att klara av att sitta uppe till kl. 2. Tur för väninnan och maken att du orkade vara uppe

• Telis

Passionsblomman, du är lite för sen, jag tror att det är tre stycken i tråden som precis nyss har köpt kattungar. Och två väntar på att få hem hundvalpar.

• Telis

Frejis, eller också "Great minds think alike".

Svar på tråden Livets stora och små frågor