• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Snaily - åh, vad störigt och tråkigt! Tycker att du är väl förtjänt av att få stanna hemma och mula i dig äppelpaj. Stor kram! Det är ju trist att du kommer att blöda när du ska till läkaren, men de har säkert varit med om värre. *pepp, pepp*

Vi tillhör också dem som varit utomhus både igår och idag, för att njuta maximalt av det fina vädret. Nu börjar det dra in lite skyar här, så vi får väl se hur det blir imorgon.

Nu skulle jag behöva lite hjälp av Googledrottningarna i tråden (ingen nämnd och ingen glömd ). Jag är på jakt efter pikétröjor till killarna, i strl 74. Helst ska det vara en ljusblå och en rosa, men en av dem kan tänkas att bytas mot en beige eller möjligtvis vit. De måste vara enfärgade, för de ska användas till rutiga shorts. Möjligtvis kan jag tänka mig något mindre tryck. Finns det någon som har tips på butiker funkar det lika bra som nätbutiker.

• snaily

Hej Tinga, tack för pepp...
    Anledningen till att jag blir så besviken är att det ju är trefaldigt elände
    1. jag blev inte gravid den här gången heller
    2. tanten kommer för tidigt, igen
    3. dålig tajming med läkarbesöket

Suck... slut på mitt gnäll!

Tinga, vad tror du om de här: www.simplycolors.se/artikel.php&maat_id=3&kleur_id=10&bedrukking=&tekst2_1=&tekst2_2=&tekst2_3=&lettertype=&grootte2_1=&grootte2_2=&grootte2_3=&kleur_bedrukking_id=&showBedrukking=voorkant

• nennesjuttioåtta

snaily
    men va faaan! Förstår om du tröttnar ur alldeles! Läskigt med gynbesök mitt i det värsta men de har nog som sagt sett det mesta redan. Hoppas att ni hittar en förklaring, visst trodde du på PCO?

Var är EA? Väldigt djupt under deppmanteln förstår jag, men hallå gumman hur mår du?!?!

Ikväll blir det fish & chips här, hahaha mannen sa att det var sista gångan jag fick bestämma mat. Lyckad taktik!!

Lappis
    en eloge till dig som klarar dig på te och vatten! Jag fick en väl utspädd vin/sprite-griggeligrogg igår av maken, tror knappt det räknades som att det var vin i men... Jag är inte så fantast som du så mig gör det inget.
    Jo, bra med inga symptom. Fast samtidigt... Hoppet stiger.

Tinga
    sorry, hahaha men jag är inte en av dem som tar åt mig av din efterlysning. Ska ni på Golf-maskerad eller skottskt bröllop?

VI har två uteplatser men jag har planer på fler runt om i trädgården... Eller mer plats för hängmatta eller en fin bänk under ett träd eller... mannen vill ha en hammock men de är så fula men vi sover så ofantligt skönt i en sån, ihopslingrade som ett par ormar, så det blir nog en sån vad det lider också... Och en badmintonbana. Här ska slås fjäder!

• nennesjuttioåtta

Frejis förresten!
    Hej hej!! Fy fan vad läskigt ONT det lät! Satans myom! Men bra att du knådade det till ett bättre ställe, hoppas det stannar där och håller sig i schack! Låter annars helt outhärdligt, så en kram till dig och ett hurra för din man som tar hand om er så bra!

• viktualia

Nenne - jag vill också ha en hammock.. en nätt sådan.. om de finns... vilket jag vet att det gör.. men VAR?!?!

• nennesjuttioåtta

vickan
    ja säg det. Du får googla. Och meddela mig sen vad du hittade.

• nennesjuttioåtta

Vickan igen
    Kände att vi inte hann prata om allt i telefonen!

hur mår du nu, är du trevligare idag?

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-31 16:47:49 följande:
    AMDu måste ha ett grymt bra Onda Ögat. Jag brukar tycka att jag gör mitt bästa men mannen undviker att titta på mig...önskar att han var mer som Frodo och blev svag i kroppen när jag kollade och lydde min insta vink.
    Det visade sig att han inte fattat något alls av min iskalla blick ... Jag var tvungen att berätta för honom efter mottagningen att jag varit supersur på honom för att han bara glidit runt som en ojämställd femtiotalspappa. Ska nog inte förlita mig på Onda Ögat mer ... Ska öva mer på iskalla kommentarer - eller i alla fall fungerande kommunikation.

Nenne: vilken buskatt! Men hon verkar hur kul som helst!
  • passionsblomman

Här finns också katter! Min ena katta har tre små söta bebisar som är precis en vecka nu idag.

Äter och äter är det enda de gör och sover lte.

Men SNART kutar de omkring och sätter hela nåldynan i tårna på min sambo när han viftar med dem under bordet...

nån som behöver en inneboende liten lurvig vän kanske? '

Svar på tråden Livets stora och små frågor