• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

hej känu! Ha en skön dag du med!!

• Ore

EA: Neeej, jag trodde verkligen på att det skulle bli ett plus. Vet att du inte gjorde det själv, men ändå... Orkar du med att vänta över sommaren, eller har du lust att försöka få gyntid innan värsta semestertiden drar igång?

AM: Onda ögat låter ruskigt, hoppas det leder till skärpning nästa gång från makens sida...

Lappis: Duktiga du som drack vatten! Har du FET inplanerat, eller är du fortfarande i valet och kvalet hur du ska disponera dina små eskimåer?

Vilka söta kommentarer som både Iris och Livia har! Och på snoppfronten kan jag bidra med min favorithistoria från när min gudson var liten, han satt och tittade på TV med sin morbror, och frågade helt plöstligt "Hur stor snopp har du?". Morbrodern (17 år) skruvade litet på sig och sa att "jag vet inte riktigt". Då gav lillkillen honom en riktig "är du korkad"-blick och sa "Jamen, kolla då!".

Nä, dags att ta tag i livet. Dvs diska, tvätta, städa, upp till husbygget och sedan lär väl jag slockna i soffan... Får snart införa undantagstillstånd i lägenheten, ett anfall av Cicci-energi skulle inte sitta fel I brist på det har jag kallat in mamma som städhjälp, det vankas födelsedag här hemma och det skulle vara trevligt att ha litet ordning innan dess.

• Telis

Hej tråden!

Jag tror faktiskt att ni kan tacka mig för det fina vädret, jag köpte nämligen ett regnställ häromdagen som jag skulle vilja prova.

Page, prata inte om 'et. Jag drömmer på nätterna om Vacherol, Skärvångens Blå Ädel, Comte, Tallegio och andra härligheter.

AM, bra att det funkade med onda ögat. Såna subtiliteter skulle nog inte funka här.

Nenne, oh vad mysigt att spankulera runt i trädgården med Nancy en sån här morgon. Pussa det prickiga trollet från mig!

Snaily, jobbigt med arbetslöshet för din man. Men visst hade han lite trådar ute? Jag hoppas att det dyker upp något snart!

Kängu, har ni TVÅ uteplatser? Lyllos.

• muggles

EA: nej fick du minus! Jäkla skumt!Ore: jag får be om ursäkt till dig och din syster men jag har haft det så stressigt den här veckan att jag alldeles glömt bort att ringa henne om behandlingen. Jag får fruktansvärt dåligt minne när jag stressar... Men tack för erbjudandet!!!
    Nu ska vi åka till Grythyttan via Karlstad! Jihoooo!!!

• Telis

Grattis Ore! Oavsett om det är du som fyller år idag eller inte.

• Frejis

Hej på er tjejer

Telis, det var en härlig känsla att läsa att blödningen har upphört Nu är det dags att hålla tummarna inför VUL, att pyret mår bra och fortsätter så hela året. Progesteronvitt är den finaste färgen som finns borde finnas med i alla färgkataloger, tycker jag.

Har kikat på bilderna i albumet (sent, jag vet). Ni såg fina ut! Kängu, jag kunde inte så mycket mage alls och Ore verkar inte heller ha så mycket gravid mage. Ni verkar haft en mysig picknick iaf, hoppas att även jag kan komma ner till er träff nästa gång.

Vickan - hoppas att du får lite vila. Jobbigt att känna sig så utarbetad...

A M - H. bjöd på sitt första leende, charmigt Det blir nog många som faller för den mannen så småningom. Onda Ögat är inte mer än rätt i sådana fall... du var snäll som inte gick fram till din man och avbröt hans mingel genom att be om hjälp

EA - trist med minus, vilken dum tant. Du kan kanske boka tid till gyn redan nu, dina cykler lär nog inte förändras så märkvärt över sommaren

Snaily - hoppas att maken snart hittar ett nytt jobb.

• Frejis

Vi åkte ju in till sjukhuset i onsdags efter att maken hade kommit hem eftersom jag fick en sådan hemsk smärta att jag inte kunde röra mig alls. Sedan släppte den efter en stund så att vi kunde ta taxi och slapp åka ambulans
    Blev inlagd för observation över natten och fick givetvis ont. Medicinerna hjälpte inte så mycket, smärtan blev bara värre så det slutade med morfin intravenöst som inte heller tog bort den helt. På morgonen fick jag någon morfinpreparat som grund, vanliga smärtstillande, sedan var det dags för morfin igen... det var rätt så hemskt att man kan ha ont i hela kroppen av att bara andas och det var det stora myomet som orsakade smärtan.
    Som tur är, har myomet flyttat på sig lägre ner i buken så att det har slutat orsaka den värsta smärtan och värk och jag fick komma hem med smärtstillande igår kväll. Om ni undrar hur myom kan flytta på sig så blev jag så arg på det igår kväll att jag satte igång med någon form av akupressur/massage på mig själv och på morgonen blev doktorn förvånad över var det har tagit vägen så det var nog det plus allt smärtlindring som har hjälpt. Hoppas nu att det dumma myomet stannar kvar på sin plats...
    Nu är den här vändan på sjukhuset avslutad och det är bara att hålla tummarna att jag kan vara hemma i några veckor så att pyret hinner växa till sig. Vi fick tid för återbesök om ett par veckor på förlossningen och det känns skönt att de tar över.

Ska försöka njuta lite av solen

• Lapinette

Frejis - läskigt det där med myomet men skönt om det har blivit bättre i och med flytt.

muggles - Grythyttan, vad härligt! Du får tala om vad du tyckte när du är tillbaka. Har själv Grytyttan på listan över tänkbara övernattningar.

nenne - du skriver om blommor, bin och katt men ringde du någonsin Falun och frågade om eskimåerna? Sen är ju jag jäkligt nyfiken på alla dina symptom för det närmar ju med stormsteg men jag antar *viskar* att du inte vill skriva/tänka på det så sorry att jag nämner det här... jag tänker på dig!

Ore - fet inplanerat om en så där 10 dagar och huruvida det blir långtidsodlat eller ej vet jag ännu inte. Jag har lagt in det önskemålet och det kommer att bestämmas när jag fått haricot dvs böj på ÄL-stickan i slutet på nästa vecka.

Snaily - jobbigt med arbetslöshet. Vi pratade om det igår jag och maken, ingen av oss sitter säkert ... vem gör det? Jag tror dock det är troligare att mitt lilla företag brakar samman än makens ... och förhoppningsvis blir det inte tvärtom om vi tittar på inkomsten. Har han något på gång och hur är det med jobb där ni bor?

Ego - har suttit på balkongen och ätit frukost och tittat på alla bostadsannonser. Nu ska vi göra några ärenden på stan, så som att köpa kuvert till Tingas post och sen ska vi stå här nere på gatan och heja på alla galningar som springer Stockholm marathon. Har en kollega som borde hamna runt 3:15!

• snaily

Frejis, fyy vad läskigt att det ska göra så ont och vara så besvärlgt pga myomet!! Hoppas verkligen det kan hålla sig lugnt ett tag!

(Undrar också hur det går för Nenne men vågar inte fråga... håller tummar hur som helst!)

Lappis, jag vill oxå kolla på maran! Alltid gjort det när jag bott i/i närheten av hufvudstaden. Men det blir varmt för stackarna idag, puh!

Apropå jobb för maken så har han redan fått nej på några ansökningar. Det är väl i princip kört med jobb häromkring, men hoppas han åtminstone kan hitta ngt i "stan", men det är såpass långt bort så då blir det nog veckopendling. OM han hittar nåt. Kanske kan han få jobba extra några dagar bara på mitt jobb med inventeringen, alltid något!

För oss är det iaf "rätt" person som blev arbetslös; jag tjänar ganska mycket mer.

Nej, nu ska jag slänga mig i solen på altanen igen, så sköönt med stor härlig altan med numera snygga möbler på!

Tack Telis för det fina vädret!!

• passionsblomman

Ännu en tråd du borde låta bli Hopppetombröllop...

För många gamla rävar. Ingen här kommer gå på din fint!
    Ingen vill sponsra ditt bröllop med via din reklamblogg.

Svar på tråden Livets stora och små frågor