• möklintabröllop

Överlämnade av pappa

Varför blir ni så upprörda över att någon vill bli överlämnad av pappan??????????
    Om man vill då är det väl helt upp till den personen. Jag gifte mig med en vigsel i vår trädgård. Prästen var från en kyrka och han, observera han, fråga ifall inte min pappa skulle leda fram mig.
    Jag la själv in ett inlägg där jag ville att min son skulle överlämna mig. Åh, sjutton vad många negativt man fick läsa efter det. Ta ex brudskålen....är inte den en nedvärdering av brudgummen. Hoppas inte ni har slöja för den är ju faktiskt ett tecken på renhet/oskuld. Som man kan tycka är kvinnoförnedrande i så fall. För mannen har inget som symboliser hans renhet/oskuld.

• Svar på tråden Överlämnade av pappa
  • feministbrud

Problemet som Panzerfaust pekar på är ju att symboliken är tämligen uppenbart för de allra flesta och att det är korkat att använda det i sin vigsel och försöka ändra på symboliken.

Bambi76 skrev 2009-04-26 19:18:04 följande:
    Men om jag inte tycker att det är dumheter utan att det för mig och min sambo har en annan innbörd så tycker DU alltså att vi är dumma och inte har tänkt..Det om något tycker JAG är hur DUMT tänkt av dig!Jag tolkar det som att du tycker att man får tycka och tänka som man vill men INTE om det gäller att man vill att pappa ska gå med en i kyrkan... KORKAT TÄNKT tycker jag...
  • feministbrud

Angående den, enligt mig och andra härinne, uppenbara symboliken så ska jag nu ta ett förtydligande exempel. Kolla in mitt galleri och bilden på buren som bruden bars in i förr i tiden i Hong Kong. Om jag skulle vilja att mina manliga släktingar bar in mig på en bur på min vigsel, hade ni tyckt att det var konstigt? Och om jag sedan sa att det för mig är en fin gest mot alla inblandad, skulle ni då köpa den förklaringen?

• Bambi76

JO!!! Det kan man.. som jag har skrivit i andra inlägg så vet jag att alla våra gäster skulle se det på samma sätt som jag och min sambo!!!

Ore skrev 2009-04-26 19:27:35 följande:
    Och så har vi gått varvet runt (igen) och jag kan (igen) bara påpeka att man INTE kan lägga VALFRI symbolik i saker som redan HAR en symbolik. Ursäkta att jag nästan skriker litet, vill bara förtydliga. Du kan alltså inte säga att "det har en annan betydelse för mig och min sambo". Dessutom, även om det har det, vad är poängen när ingen annan ändå fattar det? Intern symbolik brukar vara svårt att uppfatta.
  • Bambi76

Som jag har sagt tidigare: INGEN på vårt bröllops skulle se det som något annat än en fin gest att min pappa gick in med mig..
    Hur andra brudpars gäster se det kan jag inte svara på.

feministbrud skrev 2009-04-26 20:48:35 följande:
    Problemet som Panzerfaust pekar på är ju att symboliken är tämligen uppenbart för de allra flesta och att det är korkat att använda det i sin vigsel och försöka ändra på symboliken.
  • Betty Boop augusti2009

Varför tjafsar ni om detta dag ut och dag in? Kan inte förstå att det är ett så känsligt ämne. Gå med pappan eller inte! Varför ska andra lägga sig i hur man vill göra?
    Ja ja, tålamod har ni i alla fall.

• MulleNuh

Att du orkar och försvara dig bambi!
    Skit i alla nu! Du vet hur du känner ang detta och ingen kan nog ändra dina känslor!

Bambi76 skrev 2009-04-26 21:25:03 följande:
    Som jag har sagt tidigare: INGEN på vårt bröllops skulle se det som något annat än en fin gest att min pappa gick in med mig..Hur andra brudpars gäster se det kan jag inte svara på.
  • Bambi76

Jag är en evis jävel med ett spanskt temprament *s*
    Nope, ingen kommer att kunna ändra mina känslor eller hur jag känner för det här
    OT: Hur går det för er med allt ?

MulleNuh skrev 2009-04-26 21:40:13 följande:
    Att du orkar och försvara dig bambi! Skit i alla nu! Du vet hur du känner ang detta och ingen kan nog ändra dina känslor!
  • MulleNuh

Jodå.. Vi har ju bestämt oss och ska stå fast vid det..

Bambi76 skrev 2009-04-26 21:52:10 följande:
    Jag är en evis jävel med ett spanskt temprament *s*Nope, ingen kommer att kunna ändra mina känslor eller hur jag känner för det här OT: Hur går det för er med allt ?
  • Tooticki
    Bambi76 skrev 2009-04-26 21:22:02 följande:
    JO!!! Det kan man.. som jag har skrivit i andra inlägg så vet jag att alla våra gäster skulle se det på samma sätt som jag och min sambo!!!
    Det kan inte vara så roligt att veta exakt varenda tanke alla i ens omgivning har, låter som ganska dåligt intellektuellt utbyte...
  • Bambi76

Kan inte veta vad alla tänker i min omgivining men jag vet hur dom 34 personerna som kommer på vårt bröllop tänker och känner för detta.

Tooticki skrev 2009-04-26 21:55:28 följande:
    Det kan inte vara så roligt att veta exakt varenda tanke alla i ens omgivning har, låter som ganska dåligt intellektuellt utbyte...
Svar på tråden Överlämnade av pappa