Det finns faktiskt många som kommer med råd som t ex:
"Bröllopet är bara en dag i ditt liv, är det värt att offra dina vänner/släktingar för det?"
I alla fall i de "tyngre" frågorna. Om det gäller färg på servetterna så finns det nog inte så många som bryr sig, men om en av gästerna har någon stark aversion mot t ex rosa, så tycker jag att man kan undvika det.
Människorna runt omkring en är bra mycket viktigare än att man får precis som man vill på sitt bröllop. Även de människor man inte känner är faktiskt viktiga.
Sedan har jag märkt att man läser inte så noga de inlägg som inte håller med, eller blir helt enkelt arg på dem.
Så jag håller inte med dig.
Dessutom skulle jag önska att du, i dina inlägg, kunde föra en lite mer saklig diskussion istället för att försöka förlöjliga.
Du vet lika bra som jag att ingen säger att man ska sluta umgås med dem som har valt överlämning utan vi försöker diskutera sakfrågan. Din liknelse med moderater är därför inte alls relevant utan, i mitt tycke bara lite löjlig. (Sorry.)
Hannaz skrev 2009-04-26 22:31:29 följande:
I väldigt många frågaor så får personer svar att man ska bestämma själva över sitt bröllop och att föräldrar, svärföräldrar kusiner, syskon och bryllingar som har åsikter snällt får finna sig i brudparets vilja ang hur många de vill bjuda, var bröllopet ska stå etc etc. Men tydligen ska det visas extra mkt respekt mot dem som tycker att det är fel med brudöverlämning. Dessa människor som verkligen "tänkt till" och kommit fram till "rätt" beslut borde väl vara psykiskt starka nog att hantera att någon i deras släkt eller vänskapskrets vill att dennes far ska följa henne i kyrkan eller tror ni att de kommer att lida av posttraumatiskt stresssyndrom resten av livet sen?Så snart jag får reda på att nån jag umgås med röstar på Moderaterna så måste jag genast sluta umgås med vederbörande. Folk som röstar på dem har nämligen enligt min åsikt inte tänkt till... Det är stötande med bakåtsträvande människor som dem...