• möklintabröllop

Överlämnade av pappa

Varför blir ni så upprörda över att någon vill bli överlämnad av pappan??????????
    Om man vill då är det väl helt upp till den personen. Jag gifte mig med en vigsel i vår trädgård. Prästen var från en kyrka och han, observera han, fråga ifall inte min pappa skulle leda fram mig.
    Jag la själv in ett inlägg där jag ville att min son skulle överlämna mig. Åh, sjutton vad många negativt man fick läsa efter det. Ta ex brudskålen....är inte den en nedvärdering av brudgummen. Hoppas inte ni har slöja för den är ju faktiskt ett tecken på renhet/oskuld. Som man kan tycka är kvinnoförnedrande i så fall. För mannen har inget som symboliser hans renhet/oskuld.

• Svar på tråden Överlämnade av pappa
  • Bambi76

Ja, det gör jag på samma sätt som jag gjorde i mitt inlägg.

feministbrud skrev 2009-04-24 15:57:28 följande:
    Nej, men att du påpekar att du har träffat sura bittra feminister är lite roligt. Brukar du påpeka att du träffar sura och otrevliga sossar? Tandläkare? Barn?
  • Cesium
    feministbrud skrev 2009-04-24 16:22:26 följande:
    Haha, ja vi borde jua lla kunna enas om ett par saker iaf. Jag är ju tex liberal feminist och jag har ju ett och annat gemensamt med en marxistisk feminist, men långt ifrån allt så klart. Dock tror jag att om inställningen är: "jag är absolut inte feminist men så klart är jag för jämställdhet, lika lön och sånt, men alla feminister är så gapiga" så undrar jag om man verkligen är jämställdhetsivrare. Man kanske bara vill ha lika lön helt enkelt, men sedan blir man gärna omhändertagen och spelar på sin roll som det svga könet. Jag vet inte, det där gäller ju så klart inte alla, men den gruppen finns.
    Ja, jo. Det kanske är rollerna som är den springande punkten. Det är svårt det här, tycker jag. Intressant också.
  • Imma

Det är väl som med den traditionella politiken - målet för alla är nog att det ska bli så bra som möjligt, men hur man anser att man når dit skiljer sig så radikalt att det är svårt att samarbeta för att nå målet.

Cesium skrev 2009-04-24 16:36:52 följande:
    Ja, jo. Det kanske är rollerna som är den springande punkten. Det är svårt det här, tycker jag. Intressant också.
  • feministbrud

Du brukar alltså säga att "sossar är sura" eller tandläkare är sura" om du har träffat en som är det ena eller det andra och råkar vara sur?

Bambi76 skrev 2009-04-24 16:34:03 följande:
    Ja, det gör jag på samma sätt som jag gjorde i mitt inlägg.
  • Cesium
    Imma skrev 2009-04-24 16:46:03 följande:
    Det är väl som med den traditionella politiken - målet för alla är nog att det ska bli så bra som möjligt, men hur man anser att man når dit skiljer sig så radikalt att det är svårt att samarbeta för att nå målet.
    Ja det har du rätt i!

Jag försökte vara konstruktiv ett tag, men jag tror jag återgår till att vara pessimist i den frågan. I slutändan blir det säkert bra ändå. Fortsätt det braiga arbetet allihopa!
  • Bambi76

Som jag skrev i mitt inlägg 632 (Jag har(tyvärr) träffat på NÅGRA kvinnor som har sagt sig vara feminister och just varit sk."bitterfittor", manshatare m.m Men att säga att alla feminister är det är välidgt fel.
    Så du ser nog att jag INTE drog alla feminister över en kant!!
    Och NEJ, jag drar inte heller alla sossar, tandläkare m.m över en kant heller. Så du missuppfattade mig där...

feministbrud skrev 2009-04-24 16:46:27 följande:
    Du brukar alltså säga att "sossar är sura" eller tandläkare är sura" om du har träffat en som är det ena eller det andra och råkar vara sur?
  • feministbrud

Vem tycker att det är relevant att höra att du berättar att du har träffat några sura tandläkare?

Bambi76 skrev 2009-04-24 16:54:44 följande:
    Som jag skrev i mitt inlägg 632 (Jag har(tyvärr) träffat på NÅGRA kvinnor som har sagt sig vara feminister och just varit sk."bitterfittor", manshatare m.m Men att säga att alla feminister är det är välidgt fel.Så du ser nog att jag INTE drog alla feminister över en kant!!Och NEJ, jag drar inte heller alla sossar, tandläkare m.m över en kant heller. Så du missuppfattade mig där...
  • feministbrud

En knäckrfråga för många feminsiter som vill komma bort från könsroller är om kapitalism är en fara eller förutsättning för kvinnlig frigörelse. Jag tror på det sista och det är många feminister som är arga på mig för det.

Cesium skrev 2009-04-24 16:52:28 följande:
    Ja det har du rätt i!Jag försökte vara konstruktiv ett tag, men jag tror jag återgår till att vara pessimist i den frågan. I slutändan blir det säkert bra ändå. Fortsätt det braiga arbetet allihopa!
  • Imma

Fortsätt gärna vara konstruktiv tycker jag - Det vore ju toppen om vi kunde samarbeta, trots våra olika grundsynerm, för att nå dit vi vill!

Dit vi vill nå är att det bara sitter kvinnor i styrelser, att männen tar ut hela föräldraledigheten och att männen går in i kyrkan tillsammans med sina mammor. (OBS-skämt!)

Cesium skrev 2009-04-24 16:52:28 följande:
    Ja det har du rätt i!Jag försökte vara konstruktiv ett tag, men jag tror jag återgår till att vara pessimist i den frågan. I slutändan blir det säkert bra ändå. Fortsätt det braiga arbetet allihopa!
  • Bambi76

Om jag träffar sura människor så berättar jag det för mina vänner och min sambo. Vet inte hur du umgås med dina vänner, familj m.m men jag pratar med dom om allt som händer i mitt liv och om jag har varit hos en (ex)tandläkare så berättar jag det..
    Lika väl som jag berättar om jag träffat en sur och bitter feminist.

feministbrud skrev 2009-04-24 16:56:26 följande:
    Vem tycker att det är relevant att höra att du berättar att du har träffat några sura tandläkare?
Svar på tråden Överlämnade av pappa