Lindbergs fru skrev 2009-04-23 18:16:22 följande:
Ore med ett blink nu...Jag hade kontrat- Nä!- Nä, maten gjorde maken igår.- Ja, han brukar byta däck naken men jag har inte varit hemma de senaste eftermiddagarna så han har väntat..- Nä.- Jättegärna, jag går o tar en kopp kaffe. Tänker... hahaha kvinnlig list låt dom slita!!Jag är kvinna och behöver inte kunna allt. Rätt skönt faktisktKom igen tjejer. Detta är ju inga problem. Är detta vad en feministisk kamp handlar om..
Mina svar var:
- Nej, jag anpassar mig efter den allmänna standarden och tänkte att smink antagligen inte var ok eftersom ingen av er har det...
- Nej, väntar jag en halvtimma till så har han nog både hunnit handla och laga maten...
- Jaså, jag trodde att du skulle göra det åt mig. Så kan maken och jag ägna oss åt mer intressanta saker...
- Jodå, jag och maken brukar slåss om vem som ska få skruva ihop dem, eftersom vi båda vill det...
- Om du pausat precis före gumman, och inte sagt något mer, så hade den där meningen varit helt ok.
Jag tror allvarligt att det skulle vara en bättre värld om inte dessa fack fanns. Jag tror t.ex. inte att jämställda killar våldtar tjejer, misshandlar sina flickvänner/fruar och liknande... Därmed inte sagt att ojämställda killar per automatik gör det, men med en mer jämställd syn på könen tror jag att detta skulla vare btydligt mer ovanligt.