Åh, skrev ett långt inlägg som försvann...
Ska försöa minnas vad jag skrev...
LB5: Vilka frågor är värda att lägga krut på, enligt dig?
Jag tycker att alla saker som visar på att kvinnor skulle vara underställda män, eller män vara underställda kvinnor, är värda att jobba med.
Det är också så att det ena inte utesluter det andra... En "larvig" grej som att jag ifrågasätter varför det finns sju olika alternativ på skor i typiska mans-storlekar på mitt jobb, men endast en typ av skor finns i typiska kvinno-storlekar, ledde direkt till att förrådschefen tog hem fler par skor i mindre storlekar, han såg även till att hitta alternativa skor med smalare läster, när jag påpekade att "normalläst" på arbetsskor var väldigt breda. Och vid ett annat tillfälle tänkte han till alldeles själv, och såg till att det fanns byxor även i damstorlekar. Och han har dessutom varit litet irriterad över att det inte finns jackor i damstorlekar (min jacka är i minsta storleken, för bred över axlarna, jag skulle kunna vara gravid i nionde månaden i den och den sitter ändå väldigt tight över höfterna, och då är jag storlek 34/36, och inte särskilt oproportionerligt byggd).
Förhoppningsvis kanske han tar med sig tänkandet även i andra situationer, och då anser jag att jag har bidragit till en litet bättre värld...
Kanske han t.o.m. sprider tänkandet vidare till någon annan, så blir det litet domino-effekt av det hela?
Så "struntgrejer" kan vara otroligt viktiga i längden!!! (Men "herr går man" är bara löjligt, det håller jag med om, en ordvits på här går man...)