• möklintabröllop

Överlämnade av pappa

Varför blir ni så upprörda över att någon vill bli överlämnad av pappan??????????
    Om man vill då är det väl helt upp till den personen. Jag gifte mig med en vigsel i vår trädgård. Prästen var från en kyrka och han, observera han, fråga ifall inte min pappa skulle leda fram mig.
    Jag la själv in ett inlägg där jag ville att min son skulle överlämna mig. Åh, sjutton vad många negativt man fick läsa efter det. Ta ex brudskålen....är inte den en nedvärdering av brudgummen. Hoppas inte ni har slöja för den är ju faktiskt ett tecken på renhet/oskuld. Som man kan tycka är kvinnoförnedrande i så fall. För mannen har inget som symboliser hans renhet/oskuld.

• Svar på tråden Överlämnade av pappa
  • MulleNuh

Faktiskt.. Det känns som en befrielse nu i magen!!
    Förut har jag ju också sagt att jag går in med mannen ist, men då har ändå ångesten suttit kvar..

Men nu känns det rätt....

Tack för alla uppmuntrande ord!!

• passionsblomman

Ett tillägg innebär ju en ändring. Det vet du säkert lika bra som jag.
    Jag ifrågasätter dina motiv till den ändringen och det är skrivet i tillräcklig klartext för att det ska framgå vad det står utan att du behöver lägga till egna saker i mina tidigare inlägg.

Bambi76 skrev 2009-04-23 11:34:00 följande:
    Du använder ordet ändra och jag lägga till.....
  • Aleta

Mulle:
    Det är väl ingen hemlighet att jag tycker att du tar ett klokt beslut, men jag vill verkligen inte att du ska gå och ångra dig efteråt.
    Därför:
    Tjejer, hjälps åt att tänka ut något riktigt romantiskt som Mulle och Pruttis kan göra när de ses utanför kyrkan.
    T ex kan ni överlämna någon liten symbolisk gåva till varandra, en ros eller så.

Pruttis hade ju ett eget förslag, men det verkar lite opraktiskt.

• Celeste97

Bambi76, jag föreställer mig att du och din blivande är precis så jämställda som ni själva vill. Och jag tror inte att sättet man går in i vigsellokalen i sig påverkar hur förhållandet kommer att se ut (möjligtvis tvärtom).

Däremot är det ju så, att det aldrig kan bli en helt jämställd _symbolik_ om den ena parten står framme i kyrkan själv, och den andra går in med sin far. Men det kanske du redan förstod?

• MulleNuh

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..
    Nä hans förslag nekas...

Aww lilla pruttis...

Aleta skrev 2009-04-23 11:42:55 följande:
    Mulle:Det är väl ingen hemlighet att jag tycker att du tar ett klokt beslut, men jag vill verkligen inte att du ska gå och ångra dig efteråt.Därför:Tjejer, hjälps åt att tänka ut något riktigt romantiskt som Mulle och Pruttis kan göra när de ses utanför kyrkan.T ex kan ni överlämna någon liten symbolisk gåva till varandra, en ros eller så.Pruttis hade ju ett eget förslag, men det verkar lite opraktiskt.
  • Bambi76

Jag kan inte svara på varför ingen annan gör det utan bara för mig själv.
    Anledningen till att jag inte önskade att få gå in med min mamma är av den anledningen till att min mamma inte ville det..
    När min pappa valde att inte närvara på mitt bröllop i sommar så sa min mamma : att jag hade gärna gått med dig men jag klarar inte av att göra det för jag blir så nervös. så jag hade gärna gått med min mamma med.

Jag kan jobba för att kvinnor i andra länder inte ska behöva gifta sig med tvång och även vilja att min pappa går in med mig i kyrkan.
    Och för att slippa få frågan om hur jag tänker:
    Det finns nog ingen här inne som tycker att TVÅNGSGIFTE är ok, alltså när kvinnan INTE har fått välja själv vem hon ska gifta sig med. Men att av egen vilja valt den man ska gifta sig med och sen av EGEN VILJA valt att be sin pappa gå med en i kyrkan tycker jag är olika saker.
    J D skrev 2009-04-23 11:33:41 följande:

Kan man? Varför gör nästan ingen det då?Och på det övriga svarar du?
  • Cesium
    MulleNuh skrev 2009-04-23 11:39:45 följande:
    Faktiskt.. Det känns som en befrielse nu i magen!!Förut har jag ju också sagt att jag går in med mannen ist, men då har ändå ångesten suttit kvar..Men nu känns det rätt....Tack för alla uppmuntrande ord!!
    Ojojoj här går allt så snabbt att jag inte hinner med!

Det är så skönt när magklumpar släpper, jag sympatikänner det av någon anledning .

Än en gång, all lycka till dig och din blivande!
  • MulleNuh

tack!!

Ja jag är känd för att svänga snabbt i mina beslut!! Fråga passionsblomman!!

Cesium skrev 2009-04-23 11:48:20 följande:
    Ojojoj här går allt så snabbt att jag inte hinner med!Det är så skönt när magklumpar släpper, jag sympatikänner det av någon anledning .Än en gång, all lycka till dig och din blivande!
  • Bambi76

Vad är det jag har lagt till i dina andra inlägg????

passionsblomman skrev 2009-04-23 11:41:07 följande:
    Ett tillägg innebär ju en ändring. Det vet du säkert lika bra som jag.Jag ifrågasätter dina motiv till den ändringen och det är skrivet i tillräcklig klartext för att det ska framgå vad det står utan att du behöver lägga till egna saker i mina tidigare inlägg.
  • passionsblomman

ja det är hon!
    MulleNuh skrev 2009-04-23 11:50:28 följande:
    tack!! Ja jag är känd för att svänga snabbt i mina beslut!! Fråga passionsblomman!!
Svar på tråden Överlämnade av pappa