• möklintabröllop

Överlämnade av pappa

Varför blir ni så upprörda över att någon vill bli överlämnad av pappan??????????
    Om man vill då är det väl helt upp till den personen. Jag gifte mig med en vigsel i vår trädgård. Prästen var från en kyrka och han, observera han, fråga ifall inte min pappa skulle leda fram mig.
    Jag la själv in ett inlägg där jag ville att min son skulle överlämna mig. Åh, sjutton vad många negativt man fick läsa efter det. Ta ex brudskålen....är inte den en nedvärdering av brudgummen. Hoppas inte ni har slöja för den är ju faktiskt ett tecken på renhet/oskuld. Som man kan tycka är kvinnoförnedrande i så fall. För mannen har inget som symboliser hans renhet/oskuld.

• Svar på tråden Överlämnade av pappa
  • Imma

... men är du säker på att du vill gifta dig med någon som heter Pruttis?

Imma skrev 2009-04-23 11:26:33 följande:
    We have a winner, ladies and gentlemen! Kul och grattis till ett beslut som jag inte tror att du kommer att ångra!
  • passionsblomman

Ja? då vill du ju precis det jag sagt hela tiden:ändra den svenskyrkliga ordningen.

Bambi76 skrev 2009-04-23 11:23:14 följande:
    Nej, jag vet att den inte innehåller det som jag vill lägga till och det är DÄRFÖR jag vill att det ska läggas till..
  • MulleNuh

hahahah.. Det är jag som döpt han på msn!! Han är väl inte överförtjust i det smeknamnet..

Imma skrev 2009-04-23 11:28:02 följande:
    ... men är du säker på att du vill gifta dig med någon som heter Pruttis?
  • J D

Bambi76 skrev 2009-04-23 11:08:05 följande:
    Ehhhhhhhhh.. nej jag vill inte att den ska ändras helt utan jag vill att det ska läggas till att man både ska kunna gå in med pappa och med sin man/tärnor.Men det verkar vara svårt att förstå....

Ooops, du glömde visst ta med mamma i den utökade valfriheten...

Ett tips till alla er som vill ändra betydelsen för brudöverlämning: Börja jobba mot att kvinnor överlämnas mot sin vilja (av sin pappa) i andra länder. Det kanske låter överdrivet men om ni verkligen vill ändra betydelsen så är det där ni måste börja! Sedan kan ni med helt rent samvete skrida fram med era pappor .

• Bambi76

Ja.. jag gjorde visst det men självklart så kan man gå in med sin mamma /svärmor oxå.

J D skrev 2009-04-23 11:29:43 följande:

Ooops, du glömde visst ta med mamma i den utökade valfriheten...Ett tips till alla er som vill ändra betydelsen för brudöverlämning: Börja jobba mot att kvinnor överlämnas mot sin vilja (av sin pappa) i andra länder. Det kanske låter överdrivet men om ni verkligen vill ändra betydelsen så är det där ni måste börja! Sedan kan ni med helt rent samvete skrida fram med era pappor .
  • J D

MulleNuh skrev 2009-04-23 11:23:59 följande:
    hahaha.. Jag skrev till min karl på msn nu!! Jag delar med mig här till er!!!Åsa.. säger:älsklingPruttis säger:japp..Åsa.. säger:vi går in tillsammans i kyrkan!!!jag tror det är det rättavad säger du om det?Pruttis säger:det bestämmer du helt och hållet! jag står gärna där framme och ser dig ..Åsa.. säger:vi ses precis innan klockrna ringer där utanför.. Vi pussas en sista gång om ogifta och sen kör vi så det rykerPruttis säger:oh yeah! sex på toaletten och sånt! you go girrl..Åsa.. säger:jag tror faktiskt vi kommer tycka det är en otroligt stark känslaPruttis säger:mjoo det stämmer nog..Åsa.. säger:plus att det ÄR en gudstjänst vi är med i och prästen tycker ju inte om detta med pappanvill ju liksom göra som kyrkan rekomenderar

Åh, jag ryser verkligen när jag läser den texten!

• J D

Bambi76 skrev 2009-04-23 11:32:33 följande:
    Ja.. jag gjorde visst det men självklart så kan man gå in med sin mamma /svärmor oxå.J D skrev 2009-04-23 11:29:43 följande:

Kan man? Varför gör nästan ingen det då?

Och på det övriga svarar du?

• Bambi76

Du använder ordet ändra och jag lägga till.....

passionsblomman skrev 2009-04-23 11:28:03 följande:
    Ja? då vill du ju precis det jag sagt hela tiden:ändra den svenskyrkliga ordningen.
  • Cesium
    MulleNuh skrev 2009-04-23 11:13:36 följande:
    Det som gör mig osäker är just att vi ska ångra oss efteråt..MEN jag tror nog att hur vi än väljer att göra så kommer vi få vårt livs ögonblick...
    Vi motståndare på BT påverkar dig från ett håll, din syster påverkar dig från ett annat. Risken är ju att du kan ångra dig vilket alternativ du än väljer . Men troligtvis och förhoppningsvis kommer du inte att se det så efteråt . Ni ska välja ett alternativ snarare än att välja bort ett annat, och precis som du säger, hur ni än väljer så kommer fördelarna att överväga för er. Jag önskar dig all lycka!
  • Celeste97

Mulle: Jag är glad att du hittat DITT beslut, och jag tror inte alls att du kommer ångra dig. Det kommer att bli ett härligt minne, ett minne som du nu valt att dela med din (blivande) make i många år framöver.

Svar på tråden Överlämnade av pappa