• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 19:36:21 följande:
    Åååå va mysigt d låter!! Älskar såna här familjetillställningar samtidigt som m2b hatar dom. Om han hade fått bestämma hade det blivit ungefär som för er men då bara med familjen ca 20pers. Men jag ville ha ett stort så då fick vi omprioritera lite och dra ner på vissa kostnader. D e nästan så ja ångrar mig lite...
    Jo det är verkligen mysigt Längtar som en tok just nu
    Jobbigt att man tycker olika när det gäller sånt. Hoppas att ni har kompromissat så att ni båda känner att det blir det bröllopet som ni vill ha. Hur många gäster blir ni?
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 19:48:13 följande:
    Precis så är det för oss också! Min mans familj kommer från Italien så därför gör vi detta som en låååång fest.Men han har en enorm familj/släkt och man SKA bjuda alla för annars får man ett litet "helvete" Åååå jag ville också först gifta mig på ett slott men vi hittade inget som vi tyckte om, bara några i Italien men då hade inte stora delar av min familj kunnat komma.Så nu blir det strand hotell i stället.Kommer ni göra några utflykter under helgen? Vi ahr gjort ett paket som kommer att ligga på deras hotell rum. Vi ska på skansen, Vasa och sedan ut till hasseludden.Sen så kommer det att ligga kartor och andra små roliga svenska saker på rummen.
    Ååå vad mysigt. Nja vi kommer nog inte ha några aktiviteter direkt. En del av gästerna kommer ju även att stanna nån vecka efteråt å till dem kommer vi nog hitta på lite kul

Strand hotell är ju jättefin Nä så kände vi med, vi åkte å kollade på jättemånga slott å ofta va det så att slottens hemsidor va jättefina, men själva slotten va inte så fint som på bilerna. Men sen va det ett slott som va tvärtom, som inte såg så bra ut på bilden, men i verkligenheten va det precis det slottet vi letade efter
  • idapluppp
    Han vet att d ofta blir som jag vill så ja har fått fria händer! Han har två krav dock: en brakfest å d får inte överstiger budgeten. Så på så sätt har vi båda fått som vi vill får man väl säga. Vi har bjudit 65 pers saknar ännu 10 svar.
  • SaraPayam
    CinLove skrev 2009-06-15 19:27:29 följande:
    Jag sitter just nu och är förbannad över uteblivna svar. Visst imorgon är sista datum men vi saknar 43 svar. Det är fler än hälften av alla inbjudningar som gått ut.Det kommer knappast ligga 43 inbjudningar på hallgolvet imorgon.Jag är så irriterad! Ska man ta uteblivna svar som ett nej (de ignorerar ju faktiskt inbjudan) eller ska man ringa runt? Ja men varför ska jag ringa runt? H-vete vad arg jag är på denna respektlöshet och oförskämdhet.
    Ojoj ta ett djupt andetag å tänk över hur ni vill höra av er till dem som inte har svarat, ni kanske kan skicka ut ett litet kort där det står att OSA har gått ut å att ni undrar om de kommer på ert bröllop. För å ringa runt till så många, känns väldigt jobbigt.
    Förstår verkligen att du blir arg, men det finns ingen anleding å lägga all energi på att vara arg
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 19:58:34 följande:
    Han vet att d ofta blir som jag vill så ja har fått fria händer! Han har två krav dock: en brakfest å d får inte överstiger budgeten. Så på så sätt har vi båda fått som vi vill får man väl säga. Vi har bjudit 65 pers saknar ännu 10 svar.
    Hahahaha men det va ju rätt bra krav Vi väntar på svar från några på m2b´s sida...de skulle kolla upp om de hade personal osv innan de kan säga om de kommer eller inte...så det rör sig om 5 st..
  • MilosMamma

jag tar dom som inte ringt som ett nej, jag ringer inte runt och frågar.Då kan det vara, jag krusar inte folk. =)
    Och vårat osa vae 1 juni så dom har haft tid på sej även efter osa. Men ja nu får det vara.

CinLove skrev 2009-06-15 19:27:29 följande:
    Jag sitter just nu och är förbannad över uteblivna svar. Visst imorgon är sista datum men vi saknar 43 svar. Det är fler än hälften av alla inbjudningar som gått ut.Det kommer knappast ligga 43 inbjudningar på hallgolvet imorgon.Jag är så irriterad! Ska man ta uteblivna svar som ett nej (de ignorerar ju faktiskt inbjudan) eller ska man ringa runt? Ja men varför ska jag ringa runt? H-vete vad arg jag är på denna respektlöshet och oförskämdhet.
  • idapluppp
    SaraPayam skrev 2009-06-15 20:02:30 följande:
    Hahahaha men det va ju rätt bra krav Vi väntar på svar från några på m2b´s sida...de skulle kolla upp om de hade personal osv innan de kan säga om de kommer eller inte...så det rör sig om 5 st..
    Ni har fått ett helt oki bortfall som tackat nej vill säga. Mardrömmen är ju om bara hälften kommer... Men man kan nog räkna med att ca 10 pers inte kan komma. För d e ju rätt otroligt egentligen hur många man lyckas få ihop samlade på ett och samma ställe vid ett tillfälle. Vilken lycka om alla kan komma när d vanligtvis kan va omöjligt att få alla tjejer samlade om man ska ha en tjejkväll. Alltid någon som inte kan ..
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 20:09:09 följande:
    Ni har fått ett helt oki bortfall som tackat nej vill säga. Mardrömmen är ju om bara hälften kommer... Men man kan nog räkna med att ca 10 pers inte kan komma. För d e ju rätt otroligt egentligen hur många man lyckas få ihop samlade på ett och samma ställe vid ett tillfälle. Vilken lycka om alla kan komma när d vanligtvis kan va omöjligt att få alla tjejer samlade om man ska ha en tjejkväll. Alltid någon som inte kan ..
    Jo men så är det ju väldigt ofta, tyvärr. Men bröllop är ju en helt annan sak, det är ju något som de flesta prioriterar Har ni bjudit mycket vänner å så eller är det mest familj?
    Jo men 10-15 får man ju räkna med...tyvärr. Men man hoppas ju på att de kan komma allihop
  • idapluppp

SaraPayam: Den närmsta familjen består av 21 pers så resten är faktiskt vänner.. så 44 vänner. Skulle ha kunnat bjuda fler från min släkt men vi valde att bara ta d vi faktiskt står närmst. Vi har båda fått välja lika många vänner bara för att d ska bli rättvist och mkt fler än så kunde vi faktiskt inte bjuda med tanke på ekonomin. Har inte haft så lång tid på oss attt spara. M2b friade på vår dotters dop den 10 januari och sen dess har vi levt knapert . Ändamålet e nåt gott så d har inte gjort oss nåt.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2