• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • mindag2009

det där med OSA datum tycker jag också är riktigt svårt.
    Vi har satt slut datum den 18 men vi har fortfarande ca 50 som inte har hört av sig:-S
    Vet inte riktigt när man ska börja ringa! Vi måste boka hotell rum till många av dom så man vill som ha svar så fort som möjligt.
    Sen så kommer vi som sagt att ha en bröllop som varar i 3 dagar så allt ska planeras, utflykter m.m
    Sen så hoppas man ju väldigt mycket på att så många som möjligt ska tacka ja!

Hur många har ni andra bjudit?

• SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-15 17:35:09 följande:
    Jag vill inte verka sjåpig men det finns ju en anledning till att man har OSA-datum...Ska disskutera lite med M2B ikväll.Det roliga är att hans föräldrar inte anmält sig än :-P
    Hahaha jag håller med dig. Vi hade ju med OSA å alla svarade ju inte. Men jag ser ingen anledning till å ringa/maila innan OSA har gått ut. För en del väntar ju in i det sista, innan det svarar.
    Det är ju väldigt dåligt att inte hans föräldrar har tackat ja ännu...föräldrar bör ju vara bland de första å svara..knepigt...
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 19:00:07 följande:
    det där med OSA datum tycker jag också är riktigt svårt.Vi har satt slut datum den 18 men vi har fortfarande ca 50 som inte har hört av sig:-SVet inte riktigt när man ska börja ringa! Vi måste boka hotell rum till många av dom så man vill som ha svar så fort som möjligt.Sen så kommer vi som sagt att ha en bröllop som varar i 3 dagar så allt ska planeras, utflykter m.m Sen så hoppas man ju väldigt mycket på att så många som möjligt ska tacka ja!Hur många har ni andra bjudit?
    Vi har bjudit 70 personer Men det är typ 60 som kommer.

Vad kul med ett bröllop som varar i 3 dagar. Vårt bröllop kommer egentligen vara i 3 dagar med, för m2b´s släkt kommer att komma till Sverige dagen innan bröllopet å då ska det vara lite middag å så (vi kommer troligen inte att vara med, eftersom vi planerar å åka till slottet dagen innan) Sen kommer det ju vara bröllop dagen efter å gästerna kommer sova över på slottet tillsammans med oss & dagen efter det kommer vi alla äta brunch ihop å prata minnen osv
  • idapluppp

Vi har bjudit 65 gäster och hittills har 55 gäster tackat ja till inbjudan. OSA datumet är satt till den 15 juli; 1 1/2 månad innan bröllopet. Så ja kommer nog att få vänta ca en månad till innan ja fått ett svar av d sista 10 p. Tror ja väntar ca en vecka efter att OSA datumet gått ut inna jag börjar ringa runt. Det är inte säkert ja kan hålla mig så länge, mest av nyfikenhet, men d känns som en rimlig väntan.

• CinLove

Jag sitter just nu och är förbannad över uteblivna svar. Visst imorgon är sista datum men vi saknar 43 svar. Det är fler än hälften av alla inbjudningar som gått ut.

Det kommer knappast ligga 43 inbjudningar på hallgolvet imorgon.

Jag är så irriterad! Ska man ta uteblivna svar som ett nej (de ignorerar ju faktiskt inbjudan) eller ska man ringa runt? Ja men varför ska jag ringa runt? H-vete vad arg jag är på denna respektlöshet och oförskämdhet.

• CinLove

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-15 15:55:35 följande:

Jag var oxå väldigt orolig, vi hade OSA 6 veckor efter det att dom fått inbjudan. Det var kanske 70% som väntade att OSA tills sista veckan. Dom sista dagarna innan fick vi flest svar. Jag beklagade mig til min syster som sen hörde av sin svärmor att man brukar vänta med att lämna besked till precis innan för man inte vill verka "för ivrig"Om det stämmer eller ej låter jag vara osagt! Men om jag hade haft någon som inte svarade hade jag först mailat dom innan jag ringde.
    Kutym och etikett säger att man svarar så driket man kan och absolut inom två veckor! Varför ska man inte visa sig ivrig att få delta i någons bröllopsdag? (eller födelsadag eller dop eller vad sjutton inbjudan än gäller)
  • mindag2009
    CinLove skrev 2009-06-15 19:27:29 följande:
    Jag sitter just nu och är förbannad över uteblivna svar. Visst imorgon är sista datum men vi saknar 43 svar. Det är fler än hälften av alla inbjudningar som gått ut.Det kommer knappast ligga 43 inbjudningar på hallgolvet imorgon.Jag är så irriterad! Ska man ta uteblivna svar som ett nej (de ignorerar ju faktiskt inbjudan) eller ska man ringa runt? Ja men varför ska jag ringa runt? H-vete vad arg jag är på denna respektlöshet och oförskämdhet.
    Precis så känner jag också! Respektlöshet var ordet.
    Vi har ca 300 gäster som har tackat Ja men väntar fortfarande på ca 50 till. Å det är dom jag verkligen behöver svar av pga hotell bokningarna!
    Ja, om inte de hör av sig nästa vecka kommer jag eller mina föräldrar som är värdar att får ringa runt.
    Sen så ska vill man ju ha klart allt som ska planeras och veta precis hur många som kommer.
  • idapluppp
    SaraPayam skrev 2009-06-15 19:10:49 följande:
    Vi har bjudit 70 personer Men det är typ 60 som kommer.Vad kul med ett bröllop som varar i 3 dagar. Vårt bröllop kommer egentligen vara i 3 dagar med, för m2b´s släkt kommer att komma till Sverige dagen innan bröllopet å då ska det vara lite middag å så (vi kommer troligen inte att vara med, eftersom vi planerar å åka till slottet dagen innan) Sen kommer det ju vara bröllop dagen efter å gästerna kommer sova över på slottet tillsammans med oss & dagen efter det kommer vi alla äta brunch ihop å prata minnen osv
    Åååå va mysigt d låter!! Älskar såna här familjetillställningar samtidigt som m2b hatar dom. Om han hade fått bestämma hade det blivit ungefär som för er men då bara med familjen ca 20pers. Men jag ville ha ett stort så då fick vi omprioritera lite och dra ner på vissa kostnader. D e nästan så ja ångrar mig lite...
  • Mitt hjärta 2008

Du behöver inte låta så irriterad...

CinLove skrev 2009-06-15 19:31:43 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-15 15:55:35 följande:
    Kutym och etikett säger att man svarar så driket man kan och absolut inom två veckor! Varför ska man inte visa sig ivrig att få delta i någons bröllopsdag? (eller födelsadag eller dop eller vad sjutton inbjudan än gäller)
  • mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-15 19:10:49 följande:
    Vi har bjudit 70 personer Men det är typ 60 som kommer.Vad kul med ett bröllop som varar i 3 dagar. Vårt bröllop kommer egentligen vara i 3 dagar med, för m2b´s släkt kommer att komma till Sverige dagen innan bröllopet å då ska det vara lite middag å så (vi kommer troligen inte att vara med, eftersom vi planerar å åka till slottet dagen innan) Sen kommer det ju vara bröllop dagen efter å gästerna kommer sova över på slottet tillsammans med oss & dagen efter det kommer vi alla äta brunch ihop å prata minnen osv
    Precis så är det för oss också! Min mans familj kommer från Italien så därför gör vi detta som en låååång fest.
    Men han har en enorm familj/släkt och man SKA bjuda alla för annars får man ett litet "helvete"
    Åååå jag ville också först gifta mig på ett slott men vi hittade inget som vi tyckte om, bara några i Italien men då hade inte stora delar av min familj kunnat komma.
    Så nu blir det strand hotell i stället.

Kommer ni göra några utflykter under helgen? Vi ahr gjort ett paket som kommer att ligga på deras hotell rum. Vi ska på skansen, Vasa och sedan ut till hasseludden.
    Sen så kommer det att ligga kartor och andra små roliga svenska saker på rummen.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2