• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • mindag2009

Men som jag skrev så ska vi ha barnflickor/lekledare så föräldrarna får ta det lugnt. Vi har bokat hotellets lekrum som har det mesta för barn och tonåringar så jag tror att de får det riktigt roligt där!
    Sedan så ska de ha en egen fest med disco och annat kul så att föräldrarna kommer inte behöva oroa sig alls. De här barnflickorna är riktigt duktiga med barn så jag litar på de fullt ut.

Har ni bestämt meny ännu? Vi ska i dag både prova min klänning (då ska ej min blivande vara med) och prata med han som ska "bygga" ihop våran meny. Vi funderar på att ha en avsmaknings meny! En massa små rätter med inspiration av Sverige. Vad tror ni om det?

• SaraPayam

Jo men visst är det bra med barnflickor, men då måste ju barnen vara mogna för å inte vara hos sina föräldrar, å så är det inte i vårt fall De är så blyga de små barnen

Vad spännande å prova klänningen
    Det låter spännande, kommer det ändå vara förrätt , huvudrätt osv? Eller ska det vara i form av buffé?

Vi va å provåt vår meny för 1½ månad sen, å det va så gott Känner mig supernöjd.

• andbeyond

Vi kommer ha barn i mängder, ingen barnflicka. Men inte heller någon alkohol iofs.

Avsmakningsmeny låter ju jättekul då det verkar som att ni har många som inte är från Sverige.

• mindag2009

Nej, det kommer att serveras små rätter hela middagen!
    Ett ganska ovanligt sätt. Men det finns en restaurang som kör detta koncept och det var från dom jag fick inspirationen i från.
    Som att äta 10 förätter ist för en förrätt,en huvudrätt och efterrätt.

Vad har ni tänkt att bjuda på? eller det kanske du inte vill säga om någon läser här av era gäster?

SaraPayam skrev 2009-06-16 13:01:02 följande:
    Jo men visst är det bra med barnflickor, men då måste ju barnen vara mogna för å inte vara hos sina föräldrar, å så är det inte i vårt fall De är så blyga de små barnen Vad spännande å prova klänningen Det låter spännande, kommer det ändå vara förrätt , huvudrätt osv? Eller ska det vara i form av buffé?Vi va å provåt vår meny för 1½ månad sen, å det va så gott Känner mig supernöjd.
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 13:04:27 följande:
    Nej, det kommer att serveras små rätter hela middagen!Ett ganska ovanligt sätt. Men det finns en restaurang som kör detta koncept och det var från dom jag fick inspirationen i från.Som att äta 10 förätter ist för en förrätt,en huvudrätt och efterrätt.Vad har ni tänkt att bjuda på? eller det kanske du inte vill säga om någon läser här av era gäster?
    Spännnade

Hehehe ingen fara..tror inte att det är nån av dem som läser
    Så här kommer det att bli

Kantarellcapuccino med pocherade blåbär och ankleversandwich

Lingon- och chokladglacerad hjortfilé med whiskykalvsky och raggmunksbakelse med smak av rostad vitlök samt aprikosragu

Slottets ostar

Creme brulle med smak av hallon serveras med citronmelliskräm samt bärmix
  • andbeyond

Vi kommer ha en otroligt hemmagjord meny.
    Kantareller i krustader (plockade själva förra året) till förrätt,
    Hjort (från svärföräldrarnas by) m potatisgratäng till varmrätt,
    Björnbärsparfait (gjord av egna björnbär och en glassfabrik i byn) till efterrätt.
    M2Bs mormor gör bröllopstårtan.

Så ganska klassiskt men gott!

• andbeyond
    SaraPayam skrev 2009-06-16 13:09:59 följande:
    Spännnade Hehehe ingen fara..tror inte att det är nån av dem som läser Så här kommer det att bli Kantarellcapuccino med pocherade blåbär och ankleversandwich Lingon- och chokladglacerad hjortfilé med whiskykalvsky och raggmunksbakelse med smak av rostad vitlök samt aprikosraguSlottets ostarCreme brulle med smak av hallon serveras med citronmelliskräm samt bärmix
    Så himla cool meny, jag måste typ fixa så vi kan lägga på ett blåbär och lite choklad på hjorten så den kan vara "Hjort med chokladdraperade blåbär på silverfat".. eller så. Vår meny låter så himla... gillestuga.
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:12:12 följande:
    Vi kommer ha en otroligt hemmagjord meny. Kantareller i krustader (plockade själva förra året) till förrätt,Hjort (från svärföräldrarnas by) m potatisgratäng till varmrätt,Björnbärsparfait (gjord av egna björnbär och en glassfabrik i byn) till efterrätt.M2Bs mormor gör bröllopstårtan. Så ganska klassiskt men gott!
    Mums vad gott det låter Tycker verkligen inte att det låter gillestuga Det låter helt underbart gott
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-06-16 13:14:13 följande:
    Så himla cool meny, jag måste typ fixa så vi kan lägga på ett blåbär och lite choklad på hjorten så den kan vara "Hjort med chokladdraperade blåbär på silverfat".. eller så. Vår meny låter så himla... gillestuga.
    Hahahaha
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2