• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-16 16:26:28 följande:
    Oj svårt, för allt låter ju gott Men om ni ska ha smårätter på bröllopsdagen, kanske det passar bättre med nån rätt istället för buffé, eller?
    Men det har du ju faktiskt rätt i!
    Ja men man kanske skulle ha alla rätterna så kan gästerna välja vad de vill ha?

Nu har jag iaf varit och provat min klänning för första gången.
    Men just nu är den bara i linne tyg än så länge. Så jag har fått ett liten titt hur den kommer att bli.
    Vi kommer att åka nu snart och prata mat mat och mera mat *måste fasiken äta innan annars kommer jag att dö av hunger*

Har ni andra klart det mesta eller är det mycket kvar?
  • lönnsjö

Oj oj oj vad dagarna springer iväg. Känns hela tiden som om vi har glömt något...
    Har i alla fall köpt kostymer till småkillarna nu. De hade inte till minste killen så det får vi fixa via en annan affär. Visserligen ska inte minstingen, 2½ år, gå med i brudföljet men han kan väl vara finklädd trots det. Lite enhetligt om inget annat

Gjorde klart bordplaceringen i helgen. Alla har svarat utom två par, men det är lätt att ändra i placeringen om de inte kommer. Det tog lite tid att pussla med den, mer tid än vad jag trodde. Skönt att det är gjort. Ska börja lite smått med festprogrammen denna veckan. Är ledig t om söndag. Skönt

Vi ska ha barn med på festen. Har 2-3 barnflickor som kommer ta hand om dem på bästa sätt. Det oroar jag mig inte över. De barn som kommer känner oss alla väl och är vana vid stora släktträfffar och allt vad det nu är. De brukar leka bra tillsammans. Visst det kommer att serveras vin, öl och cider. Det är inte första gången vi anordnar en stor fest så vi känner till våra gäster väl och där med vet vi att det inte kommer att bli någon sup- och röjfest.. Nej, den biten känner vi oss trygga med.

• SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 16:31:28 följande:
    Men det har du ju faktiskt rätt i!Ja men man kanske skulle ha alla rätterna så kan gästerna välja vad de vill ha?Nu har jag iaf varit och provat min klänning för första gången.Men just nu är den bara i linne tyg än så länge. Så jag har fått ett liten titt hur den kommer att bli.Vi kommer att åka nu snart och prata mat mat och mera mat *måste fasiken äta innan annars kommer jag att dö av hunger*Har ni andra klart det mesta eller är det mycket kvar?
    Vad kul, blir den som du har tänkt dig?? Hur kommer den se ut?
    Jo men så skulle ni ju kunna göra För då finns det ju lite alternativ.
    Vad spännande, du får berätta hur det har gått
  • mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-16 16:53:03 följande:
    Vad kul, blir den som du har tänkt dig?? Hur kommer den se ut?Jo men så skulle ni ju kunna göra För då finns det ju lite alternativ.Vad spännande, du får berätta hur det har gått
    Nu är vi hemma igen.
    Min klänning är helt underbar, det är tyll tyll och sedan ännu mer tyll med ett jätte långt släp och en korset med "snören" bak!
    Livet är en hårdkorset som det är en massa kristaller på.
    Men den kommer jag att ha bara på själva vigseln och fotograferingen sedan ska jag byta till en klänning från www.garamaj.se första sidan klänning 20 tror jag att det blir!
    För den klänningen kan man inte dansa i:-S
    Så därför vill jag byta till en enklare klänning på själva festen och middagen!

Maten är nu troligtvis bestämd! Det blir så vi vill ha det med en massa små rätter. Om man säger så, så kommer rätterna innehålla hjort,ren,ripa,älg,hjortron + andra svenska specialiteter. Nu om en vecka ska vi smaka av maten!

Ska ni ha några blomdekorationer på borden? Är lite osäker på det. Skulle vilja hitta på något speciellt!
    Kanske pärlband/siden band!
  • SaraPayam

Middag2009:

Vad kul att det blir som ni själva vill Du får berätta sen hur resultatet blev.
    Vi ska ha blomdekorationer på borden, men vi har vi valt än hur de ska se ut, måste åka å göra det snart. Men de ska i alla fall vara i samma färgskala som min bukett.
    Vad kul å byta klänning Den är jättefin den du ska byta till.

• mindag2009

Jag hoppas att min vigsel klänning är klar snart så jag kan visa den här

SaraPayam skrev 2009-06-16 20:01:35 följande:
    Middag2009:Vad kul att det blir som ni själva vill Du får berätta sen hur resultatet blev. Vi ska ha blomdekorationer på borden, men vi har vi valt än hur de ska se ut, måste åka å göra det snart. Men de ska i alla fall vara i samma färgskala som min bukett.Vad kul å byta klänning Den är jättefin den du ska byta till.
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 20:16:04 följande:
    Längtar med spänning. Jag har så tråkigt här hemma!! Sitter här ensam eftersom m2b jobbar i natt Tråkigt...
  • mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-16 20:21:12 följande:
    Längtar med spänning. Jag har så tråkigt här hemma!! Sitter här ensam eftersom m2b jobbar i natt Tråkigt...
    Tråkigt, min är också borta! Bara jag och vovven hemma.
    Har du och din m2b varit tillsammans länge?
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-16 20:25:59 följande:
    Tråkigt, min är också borta! Bara jag och vovven hemma.Har du och din m2b varit tillsammans länge?
    Nja vi har vart tillsammans 3 ½ år, så, så jättelänge är det ju inte Ni då? Har ni hund, vad är det för ras?
  • brud2009

Vad spännande, ska bli jättekul att få se den. Låter jättefin

mindag2009 skrev 2009-06-16 20:16:04 följande:
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2