• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Juis31

Ja de är supertråkigt,men nu vill jag inte fråga fler,känns bara pinsamt när dom tackar nej..:/
    Vi får försöka med sambons far,om han kan tänka sig att vara värd på bröllopet iaf..
    Annars blir de improviserat..blir nog bra !

• mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-15 21:05:40 följande:
    Oj lider så med er. Men vad fint att ni strödde askan över havet. Förstår även att ni vill vara i Thailand så mycket som möjlig med. Har ni planer på å flytta dit eller ska det mer bli en semsterbostad?Jo men det är ju så fint, tycker verkligen att tanken är god.
    Nej, det ska bara vara vårat "andnings hål". Vi har båda väldigt krävande jobb som gör att vi inte kan ta ledigt när som helst och oftast så reser både jag och min blivande på olika håll. Så därför bestämde vi oss att där ska vi ha våran frizon och kunna helt slappna av! Sen är det väldigt billigt att bygga hus där. Ett hus på ca 300 kvm kostar 1,2 milj och då är det fullt möblerat med alla saker du kan drömma om + egen pool.
    Det kan man inte få tag på här i Sverige.
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-15 21:13:07 följande:
    Ja de är supertråkigt,men nu vill jag inte fråga fler,känns bara pinsamt när dom tackar nej..:/Vi får försöka med sambons far,om han kan tänka sig att vara värd på bröllopet iaf..Annars blir de improviserat..blir nog bra !
    Det kommer bli jättebra i vilket fall. Men hör med honom, det underlättar ju mycket om ni slipper ha ansvaret under den kvällen.
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:14:49 följande:
    Nej, det ska bara vara vårat "andnings hål". Vi har båda väldigt krävande jobb som gör att vi inte kan ta ledigt när som helst och oftast så reser både jag och min blivande på olika håll. Så därför bestämde vi oss att där ska vi ha våran frizon och kunna helt slappna av! Sen är det väldigt billigt att bygga hus där. Ett hus på ca 300 kvm kostar 1,2 milj och då är det fullt möblerat med alla saker du kan drömma om + egen pool.Det kan man inte få tag på här i Sverige.
    Wow låter ju toppen, vilket superbra pris Hehehe nä det får ju knappt en tomt för här i Sverige,,,så det är ju stor prisskillnad. Men vad smart å ha en frizon, det är nog något som alla skulle behöva.
    Vad jobbar du med?
    Ska ni ha tärnor å näbbar å så?
  • Juis31
    SaraPayam skrev 2009-06-15 21:16:31 följande:
    Det kommer bli jättebra i vilket fall. Men hör med honom, det underlättar ju mycket om ni slipper ha ansvaret under den kvällen.
    Ja precis,de är ju inget roligt o ha en massa annat o tänka på under den kvällen..jag tror de löser sig..man måste vara optimist ibland..
    Även om jag känner mig som en pessimist just nu..
  • bride 2be

nu vet jag när min möhippa kommer vara! Bra med vänner som inte tänker sig för ibland!

Min syster (och tärna) söp sig riktigt full för någon vecka sen på en fest och de kom in på ämnet möhippa jag vart då iväg skickad för att inte höra. Vill inte veta heller vad de planerat så jag gick men innan jag hann ut ur tältet där vi var så hör jag hur hon säger till vårt 18 åriga kusinbarn att hon inte fick vara med pga av att det var 20 års gräns sen hörde jag inte mera då jag gick (hörde det när jag öppnade tältdörren så kunde inte undgå att höra inget tjuvlyssnade).

Idag pratade jag med en annan vän som prata om allt han ska göra i sommar, att han hade en vän som ville han skulle komma upp och hälsa på honom. Sen så säger han och så har jag ju dig den fjärde!! Vi gifter oss den 1/8 så jag rätta honom lite fint men det hördes att det tog en sek innan han fanns sig i att förklara bort det med att det var mycket på jobbet (reser mycket i sitt jobb). Kanske ska förkara varför det kommer va en kille med på möhippan, han är bög o en av mina närmaste vänner så passar bra in i gänget.

Så jag är ganska övertygad om att vi ska åka kryssning till Åland till en av tjejerna som bor där men det är bara en gissning får sen om det stämmer nu.....

• mindag2009

Jag jobbar som Sverige chef över ett stort internationelt företag och min man jobbar som service manager (fråga mig inte vad han gör:-S)

Vi ska ha 4 marsalkar och 4 tärnor + 2 extremt söta näbbar som ska strö blomblad när jag stiger in med min far (The big american dream)

Wow låter ju toppen, vilket superbra pris Hehehe nä det får ju knappt en tomt för här i Sverige,,,så det är ju stor prisskillnad. Men vad smart å ha en frizon, det är nog något som alla skulle behöva.Vad jobbar du med?Ska ni ha tärnor å näbbar å så?
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-15 21:18:46 följande:
    Ja precis,de är ju inget roligt o ha en massa annat o tänka på under den kvällen..jag tror de löser sig..man måste vara optimist ibland.. Även om jag känner mig som en pessimist just nu..
    Hehehe
  • mindag2009

Själv är jag livrädd vad mina vänner ska hitta på:-S
    Mina 4 tärnor kan vara riktiga "jävlar". Men jag har sagt till dom vad de inte fr hitta på och vad som är ok. För jag är extremt höjd rädd och sedan har jag hemsk fobi för ormar!

Men de är väldigt duktiga på att hålla saker hemliga! De hade planerat min och min mans förlovnings fest (som alla visste om utom jag) underbart trevligt. De höll på i månader att planera med min blivande hans frieri.

Hur friade era blivande eller var det ni som gjorde det?

bride 2be skrev 2009-06-15 21:24:39 följande:

nu vet jag när min möhippa kommer vara! Bra med vänner som inte tänker sig för ibland! Min syster (och tärna) söp sig riktigt full för någon vecka sen på en fest och de kom in på ämnet möhippa jag vart då iväg skickad för att inte höra. Vill inte veta heller vad de planerat så jag gick men innan jag hann ut ur tältet där vi var så hör jag hur hon säger till vårt 18 åriga kusinbarn att hon inte fick vara med pga av att det var 20 års gräns sen hörde jag inte mera då jag gick (hörde det när jag öppnade tältdörren så kunde inte undgå att höra inget tjuvlyssnade). Idag pratade jag med en annan vän som prata om allt han ska göra i sommar, att han hade en vän som ville han skulle komma upp och hälsa på honom. Sen så säger han och så har jag ju dig den fjärde!! Vi gifter oss den 1/8 så jag rätta honom lite fint men det hördes att det tog en sek innan han fanns sig i att förklara bort det med att det var mycket på jobbet (reser mycket i sitt jobb). Kanske ska förkara varför det kommer va en kille med på möhippan, han är bög o en av mina närmaste vänner så passar bra in i gänget. Så jag är ganska övertygad om att vi ska åka kryssning till Åland till en av tjejerna som bor där men det är bara en gissning får sen om det stämmer nu.....
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:26:56 följande:
    Jag jobbar som Sverige chef över ett stort internationelt företag och min man jobbar som service manager (fråga mig inte vad han gör:-S)Vi ska ha 4 marsalkar och 4 tärnor + 2 extremt söta näbbar som ska strö blomblad när jag stiger in med min far (The big american dream)
    Spännande det låter Hahaha nä men man brukar ju inte ha nån koll på vad de gör
    Oj vad många Vad romantiskt det låter, en riktig sagovigsel med andra ord. Det är ju så fint när bruden går in med sin far å blir överlämnad till sin blivande man
    Vi ska inte ha någratärnor å så...tror vi i alla fall..vi ska ju ha en borglig vigsel, så då känns det inte lika nödvändigt..men kanske att m2b´s systerdotter ska ha ringen å så...men hon vågar..hon är liksom bara 1,5 då.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2