• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • mindag2009
    SaraPayam skrev 2009-06-15 21:38:23 följande:
    Spännande det låter Hahaha nä men man brukar ju inte ha nån koll på vad de gör Oj vad många Vad romantiskt det låter, en riktig sagovigsel med andra ord. Det är ju så fint när bruden går in med sin far å blir överlämnad till sin blivande man Vi ska inte ha någratärnor å så...tror vi i alla fall..vi ska ju ha en borglig vigsel, så då känns det inte lika nödvändigt..men kanske att m2b´s systerdotter ska ha ringen å så...men hon vågar..hon är liksom bara 1,5 då.
    Jag skulle vara rädd att ungen skulle stoppa ringen i munnen och råka svälja! "jaha då får vi ta denna vigsel om tre dagar då, när ringen har kommit ut den naturliga vägen "
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:48:31 följande:
    Jag skulle vara rädd att ungen skulle stoppa ringen i munnen och råka svälja! "jaha då får vi ta denna vigsel om tre dagar då, när ringen har kommit ut den naturliga vägen "
    HAhaha ja det skulle ju vara hemskt! Men vi får se Annars får väl hennes mamma ha ringarna eller nåt
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-15 19:05:39 följande:
    Hahaha jag håller med dig. Vi hade ju med OSA å alla svarade ju inte. Men jag ser ingen anledning till å ringa/maila innan OSA har gått ut. För en del väntar ju in i det sista, innan det svarar.Det är ju väldigt dåligt att inte hans föräldrar har tackat ja ännu...föräldrar bör ju vara bland de första å svara..knepigt...
    Vi har pratat massor om bröllopet med dem (sambons föräldrar)om mat, musik, kläder etc. Vi får vår tårtprydnad av dem som minnessak. De har nog helt enkelt inte tänkt på att de ska anmäla sig formellt. Min mor ringde samma dag de fick inbjudan, "tänkta bara ringa och anmäla oss" sa hon och skrattade lite! Jag tror att många tror att vi vet att de kommer. Jag kan reta mig lite på att man måste påminna folk om att de ska anmäla sig. Bröllopet är ju en rätt formell fest och då tycker jag att man ska anmäla sig på ett formellt sätt. Vi måste ju veta hur många och vilka som kommer med tanke på maten, bordsplacering och gästpresentationer etc. Nu låter jag superfånig men det måste man få vara som brud!
  • CinLove

Men jag var ju irriterad. Inte på dig, utan på folk i allmänhet som beter sig illa eller har noll koll på vanligt hyfs.

Sorry om du tog åt dig.

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-15 19:39:56 följande:

Du behöver inte låta så irriterad...
  • CinLove

J D skrev 2009-06-15 20:27:17 följande:

Håller med om att det här med OSA kan vara ett litet härke. Jag kommer att maila ut en påminnelse imorgon till de ca 10 pers som vi ej fått svar från (OSA idag). Ringa till alla skulle jag inte orka, det görs bara till särskild släkt . SMS eller mail kan jag sträcka mig till när de nu redan har fåt save the date och inbjudan .
    Men hur mycket tid ska man lägga egentligen på att be folk att hedra vår dag med sin närvaro? Jag har inte allas mailadresser, det tog mig två veckor att få tag i alla adresser, mailadresser är ännu svårare, de står inte på hitta.se eller birthday.se. Vad tycker ni? Hur mycket TID får det ta? Jag har en vän som tog studieuppehåll en hel termin för att planera sitt bröllop. Det är på tok för mycket tid enligt mig.
  • CinLove
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:31:33 följande:
    Själv är jag livrädd vad mina vänner ska hitta på:-SMina 4 tärnor kan vara riktiga "jävlar". Men jag har sagt till dom vad de inte fr hitta på och vad som är ok. För jag är extremt höjd rädd och sedan har jag hemsk fobi för ormar!Men de är väldigt duktiga på att hålla saker hemliga! De hade planerat min och min mans förlovnings fest (som alla visste om utom jag) underbart trevligt. De höll på i månader att planera med min blivande hans frieri.Hur friade era blivande eller var det ni som gjorde det?bride 2be skrev 2009-06-15 21:24:39 följande:
    mina 4 tärnor verkar inte komma överrens alls, eller jo men det har skurit sig mellan två. tre känner varandra lite sedan tidigare och en inte. så jag vet inte om jag får någon möhippa alls just nu, men det känns som ett mindre problem. deras problem till och med, för visst skulle jag bli ledsen men det är de som misslyckats isf.

min blivande man, eller hubbie 2 be som jag gärna kallar honom, friade en natt när jag kom hem från nattjobb. han kunde inte sova eftersom han inte kunde sluta tänka på hur han ville leva resten av livet med mig. sedan hade vi (några månader senare) en stor nyårsfest som vid tolvslaget blev en förlovningsfest. inga andra visste om det innan.
  • SaraPayam
    Goaste skrev 2009-06-15 23:45:01 följande:
    Vi har pratat massor om bröllopet med dem (sambons föräldrar)om mat, musik, kläder etc. Vi får vår tårtprydnad av dem som minnessak. De har nog helt enkelt inte tänkt på att de ska anmäla sig formellt. Min mor ringde samma dag de fick inbjudan, "tänkta bara ringa och anmäla oss" sa hon och skrattade lite! Jag tror att många tror att vi vet att de kommer. Jag kan reta mig lite på att man måste påminna folk om att de ska anmäla sig. Bröllopet är ju en rätt formell fest och då tycker jag att man ska anmäla sig på ett formellt sätt. Vi måste ju veta hur många och vilka som kommer med tanke på maten, bordsplacering och gästpresentationer etc. Nu låter jag superfånig men det måste man få vara som brud!
    Aha, men då har de nog sett sig själva som självklara till å komma på bröllopet.
    Hahaha jo så gjorde min mamma med Det va ju bara att vi ville att de skulle skicka in svarskortet med
    Jo men jag håller med dig, man vill ju planera osv. Det räcker liksom att vi vet hur många som kommer 2 veckor innan bröllopet, för då ska vi meddela slottet hur många gäster vi kommer att ha. Men JAG vill ju veta Hehehe
  • mindag2009
    CinLove skrev 2009-06-16 02:31:54 följande:
    mina 4 tärnor verkar inte komma överrens alls, eller jo men det har skurit sig mellan två. tre känner varandra lite sedan tidigare och en inte. så jag vet inte om jag får någon möhippa alls just nu, men det känns som ett mindre problem. deras problem till och med, för visst skulle jag bli ledsen men det är de som misslyckats isf.min blivande man, eller hubbie 2 be som jag gärna kallar honom, friade en natt när jag kom hem från nattjobb. han kunde inte sova eftersom han inte kunde sluta tänka på hur han ville leva resten av livet med mig. sedan hade vi (några månader senare) en stor nyårsfest som vid tolvslaget blev en förlovningsfest. inga andra visste om det innan.
    Men ursh va tråkigt!
    Vad bråkar de om?
  • mindag2009

God morgon på er tjejer! En dag närmare vårat mål

Oj, det var en som påminde mig om en sak jag har helt glömt i dag. Det att man ska ha små presenter på borden till gästerna.
    Vi har redan gjort klart påsar med "svenskt små plock" att lägga på hotell rummen med tex Taxi-kort (info om vilka bolag det ska åka med och vilka de INTE ska åka med), en mjukis ren, inträde på skansen, Inträde +åkband till barnen på Görnan, hjortron sylt och karta över sthlm. Sen var det något mer som jag har glömt bort.
    Det är min vän som är chef över sthlms turistbyrå som har fixat det.
    Sen ahr vi gjort ordning spec påsar till barnen med lite olika överraskningar i!
    Kommer ni ha barnfritt? Vi kan inte ha det pga att många reser från andra länder och måste självklart ta med barnen. Men vi har ordnat det så att vi fixat barnflickor/lekledare som ska aktivera barnen!

• SaraPayam

Good morning

Hehehe det har jag inte glömt, men vi kommer nog inte att ha det...känns lite onödigt på något sätt.
    Nja från början hade vi tänkt å ha barnfritt, men sen har vi ju med släktingar som resoer från andra länder så de kommer ju ta med sina barn, så vi har sagt till vänner å bekanta att de gärna får ta med sina barn Men det blir inte så många, å det känns ganska så skönt.
    Jag tycker egentligen inte att barnen hör hemma på bröllop, dels för att det blir sent å det kommer serveras alkohol osv. Och sen behöver ju föräldrarna lite ensamtid med, utan sina barn. Men de barnen som kommer är alla under 4 år så det känns helt Ok

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2