Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi kommer gå in själva för vi ska ju inte ha några näbbar eller bestman eller liknande.
Vi har skickat in vår hindersprövning till vigselförrättaren, så kontakta dem hur ni ska göra, för det finns nog inga direkta regler för det där, utan det är upp till var å en
J D- jättefina ringar
J D skrev 2009-06-14 20:38:41 följande:
Vi har inte en susning om vilken präst vi ska ha,eller om de är en man eller kvinna,vi har iofs inga större pretentioner vad gäller präst heller..Va på skolavslutning i fredags i kyrkan,o den prästen som va då ska vi definitivt INTE ha..hon va inge bra..!
Imon ska M2B ringa o kolla präst o kantor,kan ju va bra o få tag i kantorn innan iaf,då han/hon kanske skulle vilja ha noterna till ingångslåten vi valt..så imon vet vi förhoppningsvis bättre ang. när vi får träffa "vår" präst..ska bli spännande
Ring har jag inte ens börjat fundera på o beställa..kanske är dags nu.. ..Jag ska iofs bara ha en enkel i guld,typ samma som i förlovningsringen..så den är nog inte så svår att få tag på..min m2b ska inte ha en till ring..han vill inte..o då får de bli så..
Jag ska ledas in av min far,gammeldags kanske,men för mig betyder de mycket,o för min far med..sen hur resten ska se ut i kyrkan vet jag inte..våra tre töser ska va näbbar,o 2 tärnor har vi,o en bestman...
LÄNGTAR till vår stoooora dag !
Hi-hi-hi... Vi har precis bestämt hur vi ska gå in.
Vi gifter oss borgligt, i en rund loge som har två ingångar mittemot varandra. Gästerna sitter i en halvcirkel i mitten av logen, med "gångplats" i mitten.
Min bästa kompis ska sjunga "En tuff brud i lyxförpackning" medan jag går in från ena hållet och "Han går som en karl" när min m2b går in från andra hållet...hon ska göra ett arrangemang med de båda...och så går vi mot varandra och möts i mitten!
Idag ska jag hämta min klänningen. Leveranstiden skulle vara 16 veckor, idag har det gått 28 veckor....
Tycker det är lite tråkigt att det är prästen som ska bestämma. Jag kan tycka det är en fin sak att bli överlämnad av sin far fast jag har två barn så är jag fortfarande hans flicka med hans efternamn osv. samtidigt et jag att min pappa uppskattar att få göra det.
precis som vår präst sa, vet man bara vad det stod för en gång i tiden så räcker det.
Jag tänker inte gå in i snacket om brudöverlämning är rätt eller fel fast det är väl inte så konstigt att prästen bestämmer i kyrkan?
Hur går planeringen för alla nu? Jag har insett att tiden springer iväg och även om det fortfarande är ett tag kvar så borde man sätta igång med alla detaljer. Vi ska proväta menyn i veckan iaf vilket ska bli kul.
Hej!
Får jag vara med här?
Vi kommer att gifta oss den 22 augusti med ett stort bröllop i dagarna 3.
Har nu planerat i över 1 år.
Vi har nästan allt klart, så nu längtar man ssså mycket!
Angående OSA-datumet... vi hade osa-datum igår 14/6 och där är bara drygt hälften som hört av sig än... Ska vi kontakta resterande gäster som vi inte hört nått från än och hur länge ska vi vänta innan vi gör det?